Klagetråd

Liker ikke å klage. Men jeg føler meg så utslitt. Før var jeg vond i kroppen på kvelden(bekkenet),noe som er forståelig etter jobb osv. Men nå har jeg vondt fra jeg står opp til jeg legger meg. Jeg våkner hver gang jeg snur meg i sengen fordi det er vondt og tungt. Det gjør også vondt nederst i magen(det strekker sikkert)

Jeg vurderer å gå til legen å spør om å få sykemelding så jeg kan jobbe litt mindre. Jobben min er så fysisk,å jeg slipper ikke unna å løfte tungt å klatre i stiger osv.
Men jeg er redd hun sier at sånn er det å være gravid,at jeg bare må bite det i meg:sorry:

Det er viktig å lytte til kroppen sin. Jeg er frisør og står/går mye om dagen, har vondt i bekkenet (begge hofter og lyskene) har slitt med dette siden uke 5, nå er det så ikke at om jeh snur meg litt feil får jeg vondt, kan ikke gå mye trapper, ikke stå lenge eller sitte hardt. Jeg er i uke 28+3 nå. Skal til legen på torsdag og kommer til å be om en ny sykmeldt, og vil allerhelst ha 100% sykmelding da. Har vært 50% sykmeldt siden uke 6 (med unntak av 4 uker i mai, men det var ett slit det å)

Snakk med legen din og si at det er vanskelig å få tilpassa arbeidet ditt og hør om h*n kan sykmelde deg, evt 100% eller 50% og om det er noe behandlig de anbefaler deg å prøve (fysio, kiropraktor el)
Ikke press deg selv for mye :)

Klager over at 3åringen var oppe i over to timer i natt (drømte at han hadde bier i senga). Han var selvfølgelig dautrøtt og helt umulius i kveld, og da var jeg alene med han ettersom mannen er på kurs..... han sovna heldigvis greit.
Er klar for senga selv, men vi får vaskehjelp i morgen og huset må ryddes før det.....

Begynner å kjenne vekta godt foran på magen nå. kjenner det drar mye i ryggen og det er vanskeligere å jobbe. Det også har babyen snudd seg og begynt å sparke ganske konstant i ribbeina [emoji28]

Kjenner litt stikking I livmorbunnen noen ganger i løpet av dagen. Litt ubehagelig noen som har svar på hva det er?

Kjenner litt stikking I livmorbunnen noen ganger i løpet av dagen. Litt ubehagelig noen som har svar på hva det er?

Syns d kjennes som små stør (strøm) mot klitten æ [emoji85]
E vistnok en del av nedpress det.
Ska t jordmor på mandagen å håpe på å få svar på om d e hodet som e på vei ned

Sukk! Er blitt så forkjølet ☹️
Huff! Håper det bedrer seg raskt for deg [emoji173]
Sesongen starter vel nå. ...
Kjenner det kommer her og. Helt slapp, men mest halsvondt da .... vurderer egenmelding i morgen om natta ikke bringer med seg litt bedring.

På fredag skal jeg forøvrig til legen og be om gradert sykemelding. Litt usikker på om jeg skal be om 20 eller 40 prosent. Har lyst på en hel dag i uka fri, men også kortere dager....

Burde ikke være lov å ha store butikker uten kundetoalett! Var innom en byggbutikk i dag for å kjøpe lister til barnerommet og så har de jo ikke kundetoalett :( Heldigvis visste jeg at en annen butikk i nærheten hadde, hvis ikke måtte vi ha dratt innom kjøpesenteret bare for å tisse. Kan jo ikke gå ut av døra uten å måtte tisse jo, håpløst.

Burde ikke være lov å ha store butikker uten kundetoalett! Var innom en byggbutikk i dag for å kjøpe lister til barnerommet og så har de jo ikke kundetoalett :( Heldigvis visste jeg at en annen butikk i nærheten hadde, hvis ikke måtte vi ha dratt innom kjøpesenteret bare for å tisse. Kan jo ikke gå ut av døra uten å måtte tisse jo, håpløst.
Var på en maternity klesbutikk i London tidligere i sommer. Måtte gå da de kun hadde toalett for personale ... Hello liksom, en maternity butikk burde kunne catere litt bedre til klientellet sitt [emoji85][emoji85][emoji85]

Andre som sliter med søvnen?! Begynner å bli vanskelig å finne gode stillinger, i tillegg så har jeg begynt å få vondt i bekken/rygg og kramper i leggene i søvne. Pluss jeg må opp iallfall 1 gang å tisse ila natta. OG jeg er skikkelig forkjøla for 4 uka [emoji85][emoji87][emoji35][emoji849][emoji20][emoji23] Lov å klage litt, eller? [emoji12][emoji23]

Andre som sliter med søvnen?! Begynner å bli vanskelig å finne gode stillinger, i tillegg så har jeg begynt å få vondt i bekken/rygg og kramper i leggene i søvne. Pluss jeg må opp iallfall 1 gang å tisse ila natta. OG jeg er skikkelig forkjøla for 4 uka [emoji85][emoji87][emoji35][emoji849][emoji20][emoji23] Lov å klage litt, eller? [emoji12][emoji23]

Slipp å opp å tiss å ikke forkjøla. Men ligg ikke leng i ei stilling før æ må snu på mæ. Å da våkne æ fordi det bynne å bli tungt å snu sæ. Å så snorke gubben så æ ikke sovne igjen. Å så bli æ liggende å funder osv osv.
Lite vits i å si man ska sov når man ikke e gravid mere å [emoji23] da e jo mini m på å hold enn våken

Slipp å opp å tiss å ikke forkjøla. Men ligg ikke leng i ei stilling før æ må snu på mæ. Å da våkne æ fordi det bynne å bli tungt å snu sæ. Å så snorke gubben så æ ikke sovne igjen. Å så bli æ liggende å funder osv osv.
Lite vits i å si man ska sov når man ikke e gravid mere å [emoji23] da e jo mini m på å hold enn våken

Får sove når permisjonen starter - om man klarer [emoji87][emoji85][emoji23]

Jeg sover enda godt heldigvis (31 uker) [emoji173]️ har en pute mellom beina og presser den på en måte under magen våkner når jeg snur meg, for det er jo eget prosjekt nå og av at jeg sliter med å puste I blant[emoji85]

Bahh, samme her, må planlegge alle gjøremål ut i fra muligheter til å gå på do. [emoji23]

Off ja! Opp å tisse 1-3 ganger hver natt, er jo et slit å komme seg ut av senga med bekkenløsning. Plaget med restless legs på kvelden og kramper om natta. Godt det bare er noen uker igjen :) Har også vært forkjøla, men nå er jeg på bedringen vei

Takk for denne tråden, nå skal jeg klage:

Er på overtid og i dag var ikke det så lett og håndtere. "Nyt tiden" sier de. Hold kjeft din irriterende jæ@"?!el, sier jeg.

Du er ikke mega stor, klarer ikke sove, er på do iallefall 4 ganger ila en natt og har barn fra før som vekker deg flere ganger av forskjellige grunner i tillegg til det. Vondt i hofter og finner ikke sovestilling som er behagelig, redd for at noe skal skje, en vaskemaskin som har gått i stykker, tusen ting som må gjøres, syk mann som tror han skal dø av en liten forkjølelse.... Grrrrrr, i dag bare hater jeg alt.

Jepp! Bekken, dobesøk, leggkrampe, vanskelige sovestillinger og nå den siste uka: en 3åring som våkner hver natt og holder det gående fordi han vil sove i senga vår....

Back
Topp