Liker ikke å klage. Men jeg føler meg så utslitt. Før var jeg vond i kroppen på kvelden(bekkenet),noe som er forståelig etter jobb osv. Men nå har jeg vondt fra jeg står opp til jeg legger meg. Jeg våkner hver gang jeg snur meg i sengen fordi det er vondt og tungt. Det gjør også vondt nederst i magen(det strekker sikkert)
Jeg vurderer å gå til legen å spør om å få sykemelding så jeg kan jobbe litt mindre. Jobben min er så fysisk,å jeg slipper ikke unna å løfte tungt å klatre i stiger osv.
Men jeg er redd hun sier at sånn er det å være gravid,at jeg bare må bite det i meg![]()
Det er viktig å lytte til kroppen sin. Jeg er frisør og står/går mye om dagen, har vondt i bekkenet (begge hofter og lyskene) har slitt med dette siden uke 5, nå er det så ikke at om jeh snur meg litt feil får jeg vondt, kan ikke gå mye trapper, ikke stå lenge eller sitte hardt. Jeg er i uke 28+3 nå. Skal til legen på torsdag og kommer til å be om en ny sykmeldt, og vil allerhelst ha 100% sykmelding da. Har vært 50% sykmeldt siden uke 6 (med unntak av 4 uker i mai, men det var ett slit det å)
Snakk med legen din og si at det er vanskelig å få tilpassa arbeidet ditt og hør om h*n kan sykmelde deg, evt 100% eller 50% og om det er noe behandlig de anbefaler deg å prøve (fysio, kiropraktor el)
Ikke press deg selv for mye