Klagetråd!

Blir alltid superkvalm etter jeg har dusja... :dead:Er 15+1 idag.. Flere som har det sånn ??

Jeg hadde det veldig sånn tidligere!! Jeg merket ingenting i dusjen, men så fort jeg kom ut ble jeg akutt kvalm. Jeg tenkte at det kunne ha med at jeg tok av armbåndene når jeg dusja. De har hjulpet meg veldig.

Det verste gav seg rundt uke 17 for min del.

Verker skikkelig i korsryggen.! Ligger med varmeflaske rett på ryggen. Gleder meg til gravide svømming på tirsdag☺

Ikke fått sove ordentlig inatt pga surr oppstøt. Kroppen kjennes mørbanka og nå er det en tur på jobb. Full dag i dag og resten av uka så ble en litt dårlig start. :(

Glukosebelastning idag. Må faste i forkant og jeg dør allerede snart av sult :(

Tips: jeg faster ofte pga stoffskifte prøver som tas hver 4 uke.

- Skaff deg time tidlig på dagen, aller hest når de åpner.
- Spis en god kvelds, ikke for tidlig
- Drikk noe vann før du legger deg om kvelden.
- Ta med frokosten i veska slik at du kan spise den på vei til jobb etterpå eller på vei hjem.
- Er du ikke keen på å lage mat på morgenen når du faster så lag den kvelden i forveien

Tips: jeg faster ofte pga stoffskifte prøver som tas hver 4 uke.

- Skaff deg time tidlig på dagen, aller hest når de åpner.
- Spis en god kvelds, ikke for tidlig
- Drikk noe vann før du legger deg om kvelden.
- Ta med frokosten i veska slik at du kan spise den på vei til jobb etterpå eller på vei hjem.
- Er du ikke keen på å lage mat på morgenen når du faster så lag den kvelden i forveien
Takk for tips :) skal huske det til nestegang. Nå sitter jeg her og sulter på venterommet. Spiste sist i fem tiden igår. Har ikke mat med meg i bilen, så må innom butikken etterpå. Men jeg skal være mer forberedt på neste glukosebelastning :) må ha en til senere.

Takk for tips :) skal huske det til nestegang. Nå sitter jeg her og sulter på venterommet. Spiste sist i fem tiden igår. Har ikke mat med meg i bilen, så må innom butikken etterpå. Men jeg skal være mer forberedt på neste glukosebelastning :) må ha en til senere.

Man lærer så lenge man lever eller så lenge noen tipser ;)

Håper det hele gikk greit til tross for at det var VELDIG lenge siden siste måltid.

Skal igjennom dette selv om 11 uker. Håper å slippe unna med den ene gangen <3

Man lærer så lenge man lever eller så lenge noen tipser ;)

Håper det hele gikk greit til tross for at det var VELDIG lenge siden siste måltid.

Skal igjennom dette selv om 11 uker. Håper å slippe unna med den ene gangen <3
Hehe. Det gikk greit. Men gud så godt det var å spise etterpå. Gikk amokk i bakeriet :D får svar på blodprøvene i morgen. Håper de er fine. Har ikke lyst på svangerskapsdiabetes med denne appetitten.
Legen sa at de anbefaler å ta en til i uke 28. Er det den du skal ha om 11 uker? Håper å slippe den andre runden.. men må man så må man :)

GLEFS! Så trøtt og sliten i dag. Orker ikke gjøre noen ting egentlig, men føler at gubben ber meg om "alt". Får ikke noe sympati når jeg sier jeg et sliten heller... For "stakkars han" han er jo så sliten selv. Helt greit, han har hatt mye å gjøre på jobb. Det blir man sliten av. Men jeg har også hatt mye å gjøre på jobb i dag. Det er slitsomt å være underbemanna på en avdeling med bare 2åringer i flere dager.... OG jeg produserer en baby!!!! GRRRRRR!!!!! Nå er jeg skikkelig sur.

Lei av kvalmen, og at sexlysten er på bånn....og å gå hjemme hele dagene uten å orke noen ting som helst...

Hehe. Det gikk greit. Men gud så godt det var å spise etterpå. Gikk amokk i bakeriet :D får svar på blodprøvene i morgen. Håper de er fine. Har ikke lyst på svangerskapsdiabetes med denne appetitten.
Legen sa at de anbefaler å ta en til i uke 28. Er det den du skal ha om 11 uker? Håper å slippe den andre runden.. men må man så må man :)

Jepp, slipper unna med den ene i uke 28 <3

Fort gjort å fråtse litt når man har gått så lenge uten mat!

Lykke til med svarene i morgen :)

Ååå, jeg er så sur og gretten på gubben idag! Han har dratt på kurs og latt DEN oppvaska stå igjen til meg, samt to stappfulle skittentøyskurver!! Han har hatt hovedansvaret her hjemme siden jeg har vært så dårlig hittil i svangerskapet.. Han kan prise seg lykkelig for at han ikke er hjemme akkurat nå! I tillegg har han ikke giddet å ta ut de skitne jobbklærne sine av posene som han bare har dumpet i gangen... Det er forståelig at han er sliten etter jobb og at det ikke frister å hive seg rundt med vasking, men det koster ikke han noe mer enn meg å sette på en vask og sette inn i oppvaskmaskinen!

Jeg blir gal av halsbrann, får ikke sove i natt....

Uff, jeg kjenner til det der. Jeg var gjennom mye før jeg fikk Losec av legen, men det som fungerte best på meg var et par skjeer med yoghurt, flytende gaviscon (fåes på apoteket) og sjokolademelk. Også ikke spise noe de siste timene før jeg la meg og ligge høyere med hodet. Håper den fæle greia gir seg slik at du får sove i natt! God bedring :)

Om du tåler melk, prøv å drikk litt før du legger deg.

Jeg hadde ikke noe sånt i forrige svangerskap (drakk nesten 8 liter skummet melk i uka) Skulle tro jeg var en kalv så glad som jeg er i melk :D

I dag må eg klage litt på legen eller legesenteret. Jeg tok blodprøvene jeg skulle i uke 12 og skulle hente svarene i dag, da jeg kom til legesenteret fant de ikke svarene. Endte med at de måtte ta nye blodprøver.. Kjenner jeg ble ganske oppgitt der jeg sto. :/

Uff, jeg kjenner til det der. Jeg var gjennom mye før jeg fikk Losec av legen, men det som fungerte best på meg var et par skjeer med yoghurt, flytende gaviscon (fåes på apoteket) og sjokolademelk. Også ikke spise noe de siste timene før jeg la meg og ligge høyere med hodet. Håper den fæle greia gir seg slik at du får sove i natt! God bedring :)

Takk for tipset❤. Jeg spiser ikke etter kl 16 og drikker nesten 1-2 liter sjokolademelk. Nå har jeg vært på apotek og kjøpte meg gaviscon da håper det funker.☺

Om du tåler melk, prøv å drikk litt før du legger deg.

Jeg hadde ikke noe sånt i forrige svangerskap (drakk nesten 8 liter skummet melk i uka) Skulle tro jeg var en kalv så glad som jeg er i melk :D

Dessverre drikker ikke vanlig melk når jeg er gravid(hater det) jeg kan drikke kun sjokolademelk og det hjelper ikke. Jeg hadde akkurat det samme siste svangerskap,da var gaviscon som hjelpt litt. Så håper det hjelper nå også☺

Tiden går så sakte :(
Har OUL time 22/3 og siden jeg har våre så ekstremt kvalm og sliten så har dagene gått så sent. Nå er jeg mindre kvalm men tiden går i sneglefart enda. Ser dere andre skriver at tiden går så fort :-). Jeg kjønner det ikke :(

Back
Topp