Klagetråd!

Jeg er så sliten. Har mellom 9 og 11 timers arbeidsdager, og orker nesten ingenting etterpå. Ville helst ha trent og beveget meg hver dag, men etter jobb og middagslaging har jeg mest av alt lyst å legge meg. Fikk trent mandag og tirsdag, i dag føler jeg at jeg har punktert. Gleder meg virkelig til kroppen henger med hodet igjen!

I dag vil jeg klage skikkelig på meg selv! Tankene mine løper løpsk og jeg får dårlig samvittighet for ting jeg ikke skal få dårlig samvittighet for. Skikkelig møkkadag og møkkahode!

Fortsatt gbs i urinen, så ikke vits i mer antibiotika sier legen. Må skrives på helsekortet og må antageligvis ha ekstra nål med antibiotika i hånda under fødselen. Åhoi.

Jeg forstår det ikke,men gleder meg ikke til oul i morgen heller ikke gruer meg. Følelsen er helt stille...jeg er bare lei av alt rundt meg..lei av kvalmen, trøtt og sliten mentalt...tenkte å ta kontakt med jordmor for en prat..hufffff, jeg håper det endre seg i morgen når jeg får se lille i magen...

Jeg forstår det ikke,men gleder meg ikke til oul i morgen heller ikke gruer meg. Følelsen er helt stille...jeg er bare lei av alt rundt meg..lei av kvalmen, trøtt og sliten mentalt...tenkte å ta kontakt med jordmor for en prat..hufffff, jeg håper det endre seg i morgen når jeg får se lille i magen...

Det blir annerledes i morgen, skal du se :) Lykke til!

Litt småskuffa.. bonusbarne mitt på 8 har kosa seg godt o dusjen i dag: fylt hele hårkur boksen min med vann. Yes! En stk hormonell dame i kveld. Sambo som ikke forstår meg at jeg ble lei meg, og sier at han bare er 8 år, kan ikke forvente at det ikke skal skje, og at det er min egen feul som ikke har plukket ut hårproduktene mine fra dusjen!!!!! Argh.. har ikke snakket med sambo mer i kveld. Er ikke sur på 8 åringen, men sambo som ikkr kan snakke med kidn sin og forklsre at sång ikke er lov og at hN burde si unnskyld eller spørre neste gNg hva det er før han slår seg løs. Men neida.. hadde det vært datteren vår, da hadde mina hatt en annen tone!
Du bør jo kunne snakke til gutten selv og da☺ jeg har en samboer som gir grei melding til min sønn om han har gjordt noe som ikke er greit ☺

Nei nå kommer det jammen en klage fra meg. Jeg er så sliten! Jobber fulltid, og I denne perioden er det hektisk så det forventes litt ekstra. Samtidig som jeg har to døtre som skal følges opp, en kropp som bør bevege seg så ikke bekkenløsningen blir værre og på toppen studerer jeg siste året deltid på en bachelor og føler jeg ikke får fagene til.....gi meg styrke sier jeg bare....ser fram til juni og ferie fra skole og roligere tider på jobb.

Jeg er drittlei mennesker som kun har negative ting å si! Spesifikt nær familie som kun har negativt å si om denne graviditeten... Jeg tar meg veldig nær av det, for det sårer så veldig :( Selv prøver jeg å tenke positivt og ha en bra hverdag, men det ødelegger mye for meg. Sånn - det var klagingen min for i dag :)

Jeg er drittlei mennesker som kun har negative ting å si! Spesifikt nær familie som kun har negativt å si om denne graviditeten... Jeg tar meg veldig nær av det, for det sårer så veldig :( Selv prøver jeg å tenke positivt og ha en bra hverdag, men det ødelegger mye for meg. Sånn - det var klagingen min for i dag :)

Så utrolig kjipt!!! Hvilke negative ting kan andre ha å si om ens graviditet? Det har de da ingen rett til. Forstår at det ødelegger!!

Samme her. Kjempegøy..
Ja, tror det er mange som får det, men jeg kjenner meg lettere stresset for det. Føler det bagatelliseres på legesenteret, så håper kanskje ul.jm. kan si noe mer om det når jeg skal på OUL i slutten av måneden. Kjenner meg usikker og litt skeptisk og en smule redd. Livredd for å miste babyen, ikke ved fødsel for nå vt de om det, men virker som det kan være skadelig å gå med i kroppen når man er gravid, om man leser på nettsider i USA...

Så utrolig kjipt!!! Hvilke negative ting kan andre ha å si om ens graviditet? Det har de da ingen rett til. Forstår at det ødelegger!!
Vi prøvde hemmelig på nr. 3 i 2 år... Så, når vi "ga opp", satt spira :) Men da hadde mannen min mistet jobben og vi hadde det litt trøblete økonomisk og i forholdet pga. det... Vi var i prosessen med huskjøp, men da ble ikke det noe av, så vi leier fortsatt. Han har fortsatt ikke fått jobb, men han prøver så hardt stakkars... Vi har det uansett bedre, både personlig og økonomisk (jeg fikk kontrollen over økonomien) og vi gleder oss alle 4 :) Men dette blir brukt mot oss og at det umulig kan gå bra. VI har hvertfall trua! man kommer ingen vei ved å være negativ heller. Realistisk - ja - men ikke negativ. :)

Ja, tror det er mange som får det, men jeg kjenner meg lettere stresset for det. Føler det bagatelliseres på legesenteret, så håper kanskje ul.jm. kan si noe mer om det når jeg skal på OUL i slutten av måneden. Kjenner meg usikker og litt skeptisk og en smule redd. Livredd for å miste babyen, ikke ved fødsel for nå vt de om det, men virker som det kan være skadelig å gå med i kroppen når man er gravid, om man leser på nettsider i USA...
Oi. Er det skadelig for fosteret? Legen min og bagatelliserer det :/ skal ta det opp med jm når jeg skal dit neste uke. Føler at jordmødre tar ting som gjelder svangerskap litt mer alvorlig. Legen min ser ikke vits i å behandle det engang. Syns det er litt rart. Vil helst ha det bort.

Vi prøvde hemmelig på nr. 3 i 2 år... Så, når vi "ga opp", satt spira :) Men da hadde mannen min mistet jobben og vi hadde det litt trøblete økonomisk og i forholdet pga. det... Vi var i prosessen med huskjøp, men da ble ikke det noe av, så vi leier fortsatt. Han har fortsatt ikke fått jobb, men han prøver så hardt stakkars... Vi har det uansett bedre, både personlig og økonomisk (jeg fikk kontrollen over økonomien) og vi gleder oss alle 4 :) Men dette blir brukt mot oss og at det umulig kan gå bra. VI har hvertfall trua! man kommer ingen vei ved å være negativ heller. Realistisk - ja - men ikke negativ. :)

Herregud!! Andre mennesker er så utrolig raske med å dømme. Jeg blir så sint når jeg hører sånn! Det påvirker jo dem sånn ca midt der sola ikke skinner. Jeg skulle ønske folk istedet var støttende og hjelpsomme. Hvis de ser at noen kanskje står litt hardt i det, så spør om du kan bidra med noe, ikke fortell dem at de ikke klarer det. Og klarer de overhodet ikke å støtte, så hold kjeft!

Jeg håper jobbsituasjonen løser seg for dere, både økonomisk, men kanskje mest fordi det er utrolig leit å være jobbsøkende uten å få napp. Dere skal få et nytt familiemedlem som alle fire gleder seg til. For en lykke :-)

Oi. Er det skadelig for fosteret? Legen min og bagatelliserer det :/ skal ta det opp med jm når jeg skal dit neste uke. Føler at jordmødre tar ting som gjelder svangerskap litt mer alvorlig. Legen min ser ikke vits i å behandle det engang. Syns det er litt rart. Vil helst ha det bort.

Det virker som om USA og Tyskland har forsket mer på GBS enn det som blir gjort i Norge. Det bagatelliseres mest her. Håper jordmor har noen svar til deg neste uke. Vil gjerne høre fra deg hva jordmor mener der du bor :)

Fant noen linker som beskriver det litt mer i de landene der de har forsket mer på det:
http://americanpregnancy.org/pregnancy-complications/group-b-strep-infection/
http://www.gbs-info.net/gbsinformasjon.html
http://www.gbs-info.net/testing.html

Ønsker å klage litt,skal inn i jobbe helg (natt) og formen er ikke noe bra. Er kvalm og har hodeverk,humøret er på bånn. Men jeg får stå på og gjennomføre jobbehelgen.
Blæ....

Det virker som om USA og Tyskland har forsket mer på GBS enn det som blir gjort i Norge. Det bagatelliseres mest her. Håper jordmor har noen svar til deg neste uke. Vil gjerne høre fra deg hva jordmor mener der du bor :)

Fant noen linker som beskriver det litt mer i de landene der de har forsket mer på det:
http://americanpregnancy.org/pregnancy-complications/group-b-strep-infection/
http://www.gbs-info.net/gbsinformasjon.html
http://www.gbs-info.net/testing.html
Takk for linkene og informasjon. Syns det er skummelt at det er så stor forskjell på norge i usa med tanke på å ta dette seriøst. Skal holde deg oppdatert på hva jm sier om saken. Stoler mer på henne enn legen :)

Takk for linkene og informasjon. Syns det er skummelt at det er så stor forskjell på norge i usa med tanke på å ta dette seriøst. Skal holde deg oppdatert på hva jm sier om saken. Stoler mer på henne enn legen :)
Ja, jeg er også overrasket, for synes det virker som i de landene at de tar det veldig seriøst. Tenker å ringe jordmor selv neste uke og spørre om jeg kan komme dit før uke 24. Vi har kun jordmor på torsdager i kommunen her, så spørs om hun har tid til å snakke med meg denne uka.

Back
Topp