Klagetråd

Klarte å trykke litt for fort..

(Men dette er visst normalt å ifølge HS). Fra hun har vært nyfødt har det vært jeg som har stått opp om natta og ja egentlig alt.. Det er det nå også, men han er litt flinkere til å hjelpe til nå, heldigvis. Men det som irriterer meg er at hver gang jeg spør om noe eller spør om det er greit jeg slapper av litt, så er det alltid "hva med meg".. Det er jo han som jobber, ifølge han gjør jeg jo ingenting og det er jo han som er sliten!

Noen ganger angrer jeg på graviditeten nå.. Jeg er så sliten! Jeg har dattera mi hjemmeværende, får lite med hjelp og oppe mange ganger om natta. Det går utover humøret, men det skjønner ikke mannen.. Dette er helt klart siste graviditet!

Ikke lett med en mann som ikke forstår graviditet .. Jeg har fått streng beskje av både HS og jordmor om å slappe av, mens mannen har vært tilstede.. Men det virker ikke ut som han skjønner. Jeg har til å med forklart hvorfor og da sier han bare "ja da må du slappe av når du kan" .. Men jeg kan jo aldri..... Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre :(

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 26.12.14☆

Klarte å trykke litt for fort..

(Men dette er visst normalt å ifølge HS). Fra hun har vært nyfødt har det vært jeg som har stått opp om natta og ja egentlig alt.. Det er det nå også, men han er litt flinkere til å hjelpe til nå, heldigvis. Men det som irriterer meg er at hver gang jeg spør om noe eller spør om det er greit jeg slapper av litt, så er det alltid "hva med meg".. Det er jo han som jobber, ifølge han gjør jeg jo ingenting og det er jo han som er sliten!

Noen ganger angrer jeg på graviditeten nå.. Jeg er så sliten! Jeg har dattera mi hjemmeværende, får lite med hjelp og oppe mange ganger om natta. Det går utover humøret, men det skjønner ikke mannen.. Dette er helt klart siste graviditet!

Ikke lett med en mann som ikke forstår graviditet .. Jeg har fått streng beskje av både HS og jordmor om å slappe av, mens mannen har vært tilstede.. Men det virker ikke ut som han skjønner. Jeg har til å med forklart hvorfor og da sier han bare "ja da må du slappe av når du kan" .. Men jeg kan jo aldri..... Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre :(

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 26.12.14☆

Huff, kjære deg. Dette er jo ikke bra. Å være mamma og husmor er jo mer enn en heltidsjobb, og når en er gravid er det jo klart at du må få rom til å hvile deg når du trenger det. Når en bestemmer seg for å få barn sammen skal en jo forplikte seg til å bidra likt. Å realisere seg selv og hvile etter jobb er ikke en luksus en kan unne seg når en har valgt å få barn. Å være småbarnsforeldre er jo hektisk, og det må jo fordeles oppgaver slik at begge parter kan ha litt tid til seg selv innimellom.
Å bære fram et barn er jo unikt, men også krevende. Det tar jo mye overskudd, og det burde alle menn forstå. Har hatt litt tendensen til det samme her, tror mange menn dessverre mangler evnen til å sette seg inn i hva vi damer kjenner på iløpet av svangerskap, fødsel, ammeperiode og spedbarnsperiode. Men det har blitt bedre her etter flere samtaler om temaet. Sender deg mange positive tanker. Tror du må ta det opp med han til det blir bedre. Kan være greit å få jordmor på banen her;-) Hun kan nok legge inn mange gode tips og råd til far om slikt som oppgavefordeling o.l. på svangerskapskontroller. Om han er med på kontroll kan du jo ta det opp og si det som det er. Evt be om en ekstra samtale om akkurat dette. Ønsker deg masse lykke til :-)

Huff, kjære deg. Dette er jo ikke bra. Å være mamma og husmor er jo mer enn en heltidsjobb, og når en er gravid er det jo klart at du må få rom til å hvile deg når du trenger det. Når en bestemmer seg for å få barn sammen skal en jo forplikte seg til å bidra likt. Å realisere seg selv og hvile etter jobb er ikke en luksus en kan unne seg når en har valgt å få barn. Å være småbarnsforeldre er jo hektisk, og det må jo fordeles oppgaver slik at begge parter kan ha litt tid til seg selv innimellom.
Å bære fram et barn er jo unikt, men også krevende. Det tar jo mye overskudd, og det burde alle menn forstå. Har hatt litt tendensen til det samme her, tror mange menn dessverre mangler evnen til å sette seg inn i hva vi damer kjenner på iløpet av svangerskap, fødsel, ammeperiode og spedbarnsperiode. Men det har blitt bedre her etter flere samtaler om temaet. Sender deg mange positive tanker. Tror du må ta det opp med han til det blir bedre. Kan være greit å få jordmor på banen her;-) Hun kan nok legge inn mange gode tips og råd til far om slikt som oppgavefordeling o.l. på svangerskapskontroller. Om han er med på kontroll kan du jo ta det opp og si det som det er. Evt be om en ekstra samtale om akkurat dette. Ønsker deg masse lykke til :)

Det ordner seg nok til slutt! Vi har det ellers veldig bra, men det negative kan ta overhånd når man er sliten og lei, og ikke minst når man får så lite søvn.. :-) Takk for tips!

Det ordner seg nok til slutt! Vi har det ellers veldig bra, men det negative kan ta overhånd når man er sliten og lei, og ikke minst når man får så lite søvn.. :-) Takk for tips!

Så sant så sant. Ingenting føles positivt når en er skikkelig sliten og mangler søvn. Sånn sett er det jo hærlig å få det ut i en slik klagetråd ;-) Kjente meg bare litt igjen så fristelsen ble stor til å skrive litt. Ja man kan bli veldig frustrert over disse mennene, men det er selvfølgelig mye bra med dem også;-) Håper dere får ei god natt :-)

Klager litt over samboeren min som aldri klarer å sette ned foten til ungene sine..jeg vet jeg har begrenset tålmodighet i forhold til dem om dagene, men om natta..da vil jeg gjerne bare ligge og sove godt. Blir så skuffa over at han gang på gang tar de opp i senga - og de ligger BARE og tøyser og herjer, g han sovner :( jeg ender opp med å få akkurat 50cm å ligge på og har ikke sjans til å sove...i natt tok han begge opp i senga vår, og jeg har sovet maks 3 timer. Har både forelesning og befaring på jobb, samt innleveringer på begge..SÅ dårlig start på uka. Innimellom skulle jeg bare ønske vi hadde et gjesterom som jeg kunne stikke av til.. Hilsen sliten (!!!), deprimert og hormonell gravidos.. Blæh :/

Klager *veldig i overnevnte innlegg..var ikke bare litt :b

Klaga litt på mej sjøl i dag.... manne min e sjuk å ej klara egentlig ikkje å bry mej.... han fe manflu, å trur egentlig at han e utslitt... so ej burde vise hensyn... men ej fe ikkje til å vise at ej bryr mej....

Lå å sov godt på sofan, våkna at NAV ringte men rakk ikke ta telefon. Nå har jeg sånn urolig følelse i kroppen fordi jeg ikke vet hva de ville :(

He innlevering til i morga, veit ka ej ska skrive, men klara ikkje å få ned d ej vil... mangla 700 ord i oppgåva...

Vært hos tannlegen og fått fylling i 3 tenner. Hadde time I dag 12.30, men fortsatt øm i kjeven og vondt i tennene siden han røska så fælt. Så har stort sett vært sulten i hele dag siden det gjør vondt å spise. Håper det ikke er så ille i morgen :(

Den følesen.. når man våkner for andre gang denne uka, midt på natten å ser at lyset på walk in closet´en som du må gjennom soverommet vårt for å komme inn i, og som mangler skyvedører, står på full flom belysning. (bevegelsesensor)
For å toppe det hele er mannen i nordsjøen å jeg er super paranoid!

sukk.. det ble ikke mye søvn etterpå!

Den følesen.. når man våkner for andre gang denne uka, midt på natten å ser at lyset på walk in closet´en som du må gjennom soverommet vårt for å komme inn i, og som mangler skyvedører, står på full flom belysning. (bevegelsesensor)

Ehhehe vært borti lignende ting der jeg bodde før :P føler med deg så veldig!!

Oh no, tror jeg hadde blitt livredd :p

Back
Topp