Klagetråd

Må legge til at ved alt jeg har klart kommer hun med sleng komentarer.. Tok fagbrevet da kom det også sleng komentarer i ettertid.. Bygd hus, sleng komentarer.. Fast jobb.. Begynner å bli veldig lei.. Har sagt flere ganger at hun kan være glad på min vegne men.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Uff:( trist når det skal bli sånn.. Familie bør kunne glede seg og oppmuntre hverandre!! Ikke slenge dritt...

Jente født 02.06.10
App taster :)

Uff:( trist når det skal bli sånn.. Familie bør kunne glede seg og oppmuntre hverandre!! Ikke slenge dritt...

Jente født 02.06.10
Prøvd å sagt det til henne så mang ganger. Mamma vet hva jeg mener.Men hvordan få det inn i hode på hun?

Prøvd å sagt det til henne så mang ganger. Mamma vet hva jeg mener.Men hvordan få det inn i hode på hun?

Ække lett det greine der:( Lille el storesøster? Sambo har også en sånn søster, vi orker ikke snakke med a lenger. Greit de bor langt unna...

Jente født 02.06.10

Ække lett det greine der:( Lille el storesøster? Sambo har også en sånn søster, vi orker ikke snakke med a lenger. Greit de bor langt unna...

Jente født 02.06.10
Storesøster 2 år gamlere.

Storesøster 2 år gamlere.

Samme som med sambo da, hu er 3år eldre og forstår ikke at han er i stand til å ha egne valg og meninger. Når vi skulle ha første begynte hu bare å le og trodde vi tulla!! At det er mulig!!

Jente født 02.06.10

Samme som med sambo da, hu er 3år eldre og forstår ikke at han er i stand til å ha egne valg og meninger. Når vi skulle ha første begynte hu bare å le og trodde vi tulla!! At det er mulig!!

Jente født 02.06.10

Samma ulla med andre ord. Er grunn til at hun ikke får vite det med en gang ja.. å hun kommer til å skrive det på facebook med en gang. Respekt finnes ikke.

Vil klage på vektfokuset! Synes det er så trist med de trådene hvor folk klager på vekta si og nevner kg, føler meg så utrolig mye større enn jeg er når jeg leser sånt. Må holde meg unna hvor mange kg folk veier eller er redd for å veie. Veier 74 kg med skarve 162 cm, jeg ER normalvektig på 64 kg som folk er redd for å gå opp til. Ære være ærlighet, men dere er absolutt ikke feite fordi om dere veier 60-70 kg, hva sier det om meg? Bare måtte få det ut, plager meg ikke til vanlig, bare når jeg leser. Usjameg... :( VI ER ALLE FINE UANSETT FORM OG FASONG!!

Vil klage på vektfokuset! Synes det er så trist med de trådene hvor folk klager på vekta si og nevner kg, føler meg så utrolig mye større enn jeg er når jeg leser sånt. Må holde meg unna hvor mange kg folk veier eller er redd for å veie. Veier 74 kg med skarve 162 cm, jeg ER normalvektig på 64 kg som folk er redd for å gå opp til. Ære være ærlighet, men dere er absolutt ikke feite fordi om dere veier 60-70 kg, hva sier det om meg? Bare måtte få det ut, plager meg ikke til vanlig, bare når jeg leser. Usjameg... :( VI ER ALLE FINE UANSETT FORM OG FASONG!!
Enig med deg! Vekta er det siste man bør fokusere på ved en graviditet!! For min del er det et slit å komme opp i vekt, værste jeg vet er slankefokus og ikke minst folk som forteller meg jeg er alt for tynn!!

Jente født 02.06.10

Det kan du si...er egentlig veldig enig med deg: vi bør alltid være varsomme når vi snakker om vekt, for det er et tema som fort kan såre eller tolkes negativt. Jeg tror mange (inkludert meg sjøl) tenker veldig annerledes om vekt når man er gravid, enn man gjør til vanlig. Jeg blir i hvertfall utrolig nysgjerrig på alle prosessene som skjer i kroppen, og syns alt er veldig fascinerende. Jeg har altså ikke det samme "følelsesmessige" tankesettet rundt vekt som jeg har til vanlig. Men skjønner godt at det kan oppleves nesten konkurransepreget å snakke mye om vekt og konkrete antall kilo på et forum som dette - det har jeg ikke lyst til å bidra til!!!

Så: supert at du sier fra! Det er sånn vi vil ha det her:-)

Jeg er så enig. Jeg veier enda litt mer enn deg og er selvfølgelig fullstendig klar over at jeg er overvektig. Derfor holder jeg meg bevisst unna de trådene som omhandler vekt. Jeg har full forståelse for at noen har behov for å lufte slike ting, så får det heller være opp til meg om jeg går inn å leser det eller blar videre.

Jeg har også bestemt meg for å spise så sunt som mulig og bevege meg så mye som kroppen tillater. Samtidig så er det ikke nå man skal tenke på å gå ned i vekt men litt sunn fornuft skader ingen :)
Så mitt tips, bla lett forbi trådene som åpenbart omhandler vekt og kos deg med tiden fremover. Vi har mer enn nok av bekymringer og trenger ikke legge til dårlig selvtillit på lista :)

❤️Venter et nissetroll i slutten av desember ❤️

Veier alt for mye å er klar over det. derfor nevner jeg ikke vekta.

Til vanlig nå føler jeg meg finere og finere jo mer mage jeg får. Rare greier dette, at man kan få snudd det på en flekk. Jeg står ofte i speilet og tenker på hvor fin en mamma lille får, strekkmerkene og magen gjør utrolig nok at jeg føler meg så fin. Lille gjør noe med meg som jeg ikke helt klarer å sette ord på, gleder meg for hver gang magen blir større - dermed alt annet litt mindre.

Vekt har veldig mye med psyken å gjøre, dersom vi strever etter å oppnå noe vil vi glemme å ta vare på oss selv - uten trivsel oppnår vi ikke noe. Etter jeg begynte å føle meg gravid har vekta stabilisert seg, veldig mye med vekt går på underbevisstheten vår - enten vi vil opp eller ned. Vi ødelegger kosthold og mosjon uten å tenke over det, tror vi alle har hatt gått av å elske oss selv som vi er og vi bør tenke at det er fryktelig trist dersom det ikke var synelig at vi lager/har laget barn :)

Fy fader.
Må klage litt for er det mulig å være så trøtt og sliten, samtidig som man jeg superhormonell :-(
Jeg egner meg vel ikke til å være i nærheten av andre enn med selv nå... tårene bare renner og tung i pusten... Jaja kansje jeg bare skulle legge meg å sove litt, håpe på at jeg våkner i bedre form / humør etterpå.....

Klager bitte litt over oppkast to dager på rad på tom mage.. Au.

Last edited:
Klager litt over 2 nye uker med sykmelding pga kvalme, svimmelhet og utmattelse..vet jeg er heldig som er gravid, men det tærer litt på psyken detta. Hormonell som jeg er. Savner jobb!

Må bare klage litt på at jeg føler meg helt tappet for energi i dag siden jeg hadde gledet meg sånn til å dra til byen i det fine været i dag. Litt kjedelig også at samboeren min jobber så sent i dag siden det ble sofa og film dag på meg.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hjelp :( jeg har begynt å reagere på valpen vår :( og klarer ikke å avgjøre om hun må omplasseres eller om jeg skal drite oppi meg selv rett og slett :( vi er blitt så ufattelig glad i hun :(

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Hjelp :( jeg har begynt å reagere på valpen vår :( og klarer ikke å avgjøre om hun må omplasseres eller om jeg skal drite oppi meg selv rett og slett :( vi er blitt så ufattelig glad i hun :(

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!
Vask henne regelmessig med allergisåpe (finn en dyrebutikk eller veterinær med god erfaring), få noen til å børste hunden gjevnlig ute og støvsug mye. En valp skiller ut mer allergener enn en voksen hund, det kan hende du ikke reagerer når den vokser til. Ikke la den komme inn på soverommet og ikke ha skittentøy med hundehår der heller. Soverommet bør være fritt for allergener slik at du får fri om natten. Snakk med legen om hva du kan gjøre med lindring da du er gravid, dette skal gå :)

Back
Topp