*** Klagetråd ***

Bare tanken på å våkne i morgen og fortsatt være gravid -spy!
Helt enig! I morra kl 06.45 er jeg like langt på vei som jeg var når vannet gikk med forrige. Føles ut som et nederlag å fortsatt gå rundt å ikke ha et plagg som dekker magen:p
 
hvor lenge må jeg regne med å gå som en hjulbeint pga følelsen av at livmora er på vei ut mellom beina? kniper sikkert 20 minutter spredt ut over hele dagen, men syns ikke det hjelper!

hadde første trilletur i dag og den ble helt ødelagt av min frykt for livmorfremfall!!
 
Rett og slett fysisk og psykisk FERDIG med å være gravid for denne gang!
Orker ikke mer halsbrann, økende hemoroider, hoven dåse, pingvingange, halvert lungnefunksjon, melkesyre i ryggen osv osv ..
Har nå fattet et vedtak om å bure meg inne på soverommet til lillebror er ute, rett og slett streike i lag med helsen. Og spesielt ikke finne på å gå på do noensinne igjen
 
Rett og slett fysisk og psykisk FERDIG med å være gravid for denne gang!
Orker ikke mer halsbrann, økende hemoroider, hoven dåse, pingvingange, halvert lungnefunksjon, melkesyre i ryggen osv osv ..
Har nå fattet et vedtak om å bure meg inne på soverommet til lillebror er ute, rett og slett streike i lag med helsen. Og spesielt ikke finne på å gå på do noensinne igjen

ALL medfølelse! Jeg har også lyst til å grave meg ned frem til det skjer noe. På godt og vondt må jeg daglig oppholde min 20mnd gammel datter - det får meg heldigvis på andre tanker, men fy å slitsomt det er nå!!!!! BUH!!! Når har du termin?
 
ALL medfølelse! Jeg har også lyst til å grave meg ned frem til det skjer noe. På godt og vondt må jeg daglig oppholde min 20mnd gammel datter - det får meg heldigvis på andre tanker, men fy å slitsomt det er nå!!!!! BUH!!! Når har du termin?

Ja det er nettopp det, han på 5år må nesten også få litt oppmerksomhet :p men heldigvis er han ganske selvhjulpen iom
Termin 26april, så han har enda noen dager på seg :)
 
Heia!
Ny og liiiiiitt på tampen her... ;)
Er nå kommet til 40 + 6, og kjenner som dere andre-LEI!!! Litt dritt at dagen kom og ikkeno hadde skjedd i natt heller. For sist gikk vannet kl 01 på samme dag i svangerskapet...:( Men, her sitt æ, hjemme og kjenner ik tegn til en skit..!!
Korr langt e dokk ellers kommet her inne??
 
Hodepine i dag!!! Var på føden i går med mistanke om vannavgang, men kom jo selvfølgelig ikke noe når jeg var der. Så mest sannsynlig er jeg bare kliss våt mellom beinan om dagen:p Er 20 grader her nå, og har bare lyst til å grave meg ned et sted, men er alene hjemme med minstemann som absolutt krever sitt!
 
Det er deilig å ha noen å klage med i disse dager...jeg er to dager på overtid, men det føles som en evighet!!!!!!
 
Har så syke smerter der nede etter revning og sting. :( Er alene med Mini, og bare å stå å skifte på han er så vondt.
I går lå jeg å gråt og gråt fordi ikkenoe hjalp.
Og har hb som falt fra 12 til 8 under fødsel, så nå er jeg Forferdelig sliten og anpusten av ingenting.
Håper dette ikke drøyer med å gå over!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
:smiley-angry019
 
Har så syke smerter der nede etter revning og sting. :( Er alene med Mini, og bare å stå å skifte på han er så vondt.
I går lå jeg å gråt og gråt fordi ikkenoe hjalp.
Og har hb som falt fra 12 til 8 under fødsel, så nå er jeg Forferdelig sliten og anpusten av ingenting.
Håper dette ikke drøyer med å gå over!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Uff :( Du må ikke nøle med å be om hjelp! Du skal vel kunne ta kontakt med føden/barsel de 6 første ukene etter fødsel! Og om familie eller venner spør om du trenger hjelp med noe, så takk ja! Blir litt engstelig for deg jeg nå! Vet jo selv hvor tøft alt føles, når man føler alt går imot en. Og spesielt om forventningene var litt annerledes! Men det blir bedre <3 <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Last edited:
Jeg vil ikke ha vondt i musa mi lenger. Det stikker og presser hele tia. Kjennes it som noe klemmer på klitten min konstant. Var jo heldig, revna ikke eller noe. Men fy å vondt jeg har alikevell. Og hemoroider; jeg hater dem. Så vondt og urenslig. :(
 
Jeg vil ikke ha vondt i musa mi lenger. Det stikker og presser hele tia. Kjennes it som noe klemmer på klitten min konstant. Var jo heldig, revna ikke eller noe. Men fy å vondt jeg har alikevell. Og hemoroider; jeg hater dem. Så vondt og urenslig. :(
Har du fått resept på sheriproct stikkpiller? Det anbefaler jeg mot hemorider, og jeg fikk beskjed fra sykehuset i dag om at jeg ikke må være redd for å ta to daglig! I tillegg smører jeg jevnlig med salve. Det gjør jo så intenst vondt, og ødelegger såå mye! Anbefaler å bruke klut med lunket vann etter dobesøk, i stedet for toalettpapir.. Litt mere skånsomt!! Og du er ikke urenslig selvom du har hemorider!!!!!!!!
 
Har så syke smerter der nede etter revning og sting. :( Er alene med Mini, og bare å stå å skifte på han er så vondt.
I går lå jeg å gråt og gråt fordi ikkenoe hjalp.
Og har hb som falt fra 12 til 8 under fødsel, så nå er jeg Forferdelig sliten og anpusten av ingenting.
Håper dette ikke drøyer med å gå over!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app


Uff, får helt vondt av deg når jeg leser dette. Det høres akkurat ut som slik jeg hadde det også!
Enig med Sophiasmamma, blir du tilbydd hjelp; si ja!
Og om du er begynt på jern og det er vondt der nede når du skal på do, få deg Lactulose!
Kødder ikke, det redda meg den første tiden... Fikk ikke til å gjøre nr. 2 pga smertene fra sting og hevelser, og frykten for smertene. I tillegg var jeg redd for hvordan magen reagerte på jernet...
Litt "glihjelp" på dobesøket gjorde at det sinnsyke trykket i underlivet gav seg etterpå!

Og vær forsiktig så du ikke svimler, den anpustheten er jævlig:/
 
Har så vanvittig vondt enda. Føles som om det aldri skal gå over. Er ikke i stand til å gå lengre enn på do, og nå tar jeg alle bleieskiftene i sengen. Klarer ikke sitte i en stol ute lengre engang.
Sjekket med speil der nede i går og grein nesten av synet som møtte meg. Ser ut som om de har ommøblert alt der nede når de sydde meg.

Kapitulerte i går og dro til foreldrene mine med katt og barn. Orket ikke være hjemme mer.

Tror jeg skal ringe barsel i dag, samt kjøpe meg lactulose. Dette ødelegger barseltiden min veldig :(

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Har så vanvittig vondt enda. Føles som om det aldri skal gå over. Er ikke i stand til å gå lengre enn på do, og nå tar jeg alle bleieskiftene i sengen. Klarer ikke sitte i en stol ute lengre engang.
Sjekket med speil der nede i går og grein nesten av synet som møtte meg. Ser ut som om de har ommøblert alt der nede når de sydde meg.

Kapitulerte i går og dro til foreldrene mine med katt og barn. Orket ikke være hjemme mer.

Tror jeg skal ringe barsel i dag, samt kjøpe meg lactulose. Dette ødelegger barseltiden min veldig :(

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app


Jeg fikk anbefalt Niferex 100 mg jern pga veldig lav hb etter Hellp syndrom. Disse er snille mot magen og du får i deg mye jern! På Enklere Liv får du kjøpt noe som likner på en liten badering som du kan sitte på sånn at du får underlivet litt opp fra stolen. Og så er det viktig å skylle seg ofte, jeg hadde en imsdalflaske med drikketut stående ved toalettet som jeg skyldte med etter hver gang jeg hadde vært der!
Håper du klarer å kose deg litt også!
 
winterberry:- Det hjalp veldig med "New mama bottom spray" for meg forresten! Den lindret og avkjølte litt! Men så hadde jeg kun 2 pyntesting da! Men klarte meg IKKE uten, de første 5 dagene! Bestilte på iherb.com tok 4 dager, så kom den på døra!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
så utrolig leit å lese, winterberry. Det skal ikke være slik! Syns du skal ringe klinikken og be dem sjekke deg nedentil.

Selv må jeg bare si at å vaske meg nedentil baregjorde alt verre. Skiftet heller bind superofte (nesten hver time) den første uken, og deretter fortsatt hyppig, men kanskje bare hver 3. time. Her har alt grodd fint.
 
Har du fått resept på sheriproct stikkpiller? Det anbefaler jeg mot hemorider, og jeg fikk beskjed fra sykehuset i dag om at jeg ikke må være redd for å ta to daglig! I tillegg smører jeg jevnlig med salve. Det gjør jo så intenst vondt, og ødelegger såå mye! Anbefaler å bruke klut med lunket vann etter dobesøk, i stedet for toalettpapir.. Litt mere skånsomt!! Og du er ikke urenslig selvom du har hemorider!!!!!!!!
Nei, har ikke det. Men salva har hjulpet en god del nå på 3 dager. Neida, er ikke det. Men føles ut som at jeg aldri blir ren. Vasker skikkelig hver gang nå ^^ gleder meg til å bli tilnærmet normal der nede igjen :)
 
neiiii!! Nick Carter har giftet seg!
#nostalgi #knusttenåringsdrøm #LOL #elskermannenmin
 
Back
Topp