Klagetråd ‍✨

Hvordan funker det for deg? Mitt lå på cirka 10 ved forrige kontroll, men jeg måtte bare slutte med 100mg/annenhver dag etter en ukes tid for det gikk så utover magen - og dermed livskvaliteten generelt :nailbiting: :bored: har tatt noen med lav dose siden den gang, men de har en rar ettersmak som gjør at jeg går å har lyst å brekke meg lang tid etter å ha tatt dem - så jeg må få kjøpt en annen type over helga igjen.
Jeg syns aminojern er ganske god i forhold til magen - i alle fall sammenlignet med duroferon. Tar stort sett 2 piller (40mg) når jeg husker på det og har jo ikke veldig lavt jern, men tar det av og til fordi jeg ikk spiser kjøtt. Det var en periode et trer spontanabort og stort blodtap der jeg måtte opp til høyere doser og syns ikke jeg fikk store plager av denne. Jeg kjøpte den på helsekost, fant ikke på apoteket hos oss -ser de har den på apotek1 på nett i alle fall.

Jeg syns aminojern er ganske god i forhold til magen - i alle fall sammenlignet med duroferon. Tar stort sett 2 piller (40mg) når jeg husker på det og har jo ikke veldig lavt jern, men tar det av og til fordi jeg ikk spiser kjøtt. Det var en periode et trer spontanabort og stort blodtap der jeg måtte opp til høyere doser og syns ikke jeg fikk store plager av denne. Jeg kjøpte den på helsekost, fant ikke på apoteket hos oss -ser de har den på apotek1 på nett i alle fall.
Takk for tips! Ser apotek 1 har det inne i byen hvor jeg bor så det skal jeg teste!

Skal i grunn ikke klage men nå syntes jeg den ryggen er ganske sliten. Merker det ved midtre del og en god del nede i korsryggen. Så om noen har noen gode tøye eller øvelser for ryggen settes det pris på :greet025

Skal i grunn ikke klage men nå syntes jeg den ryggen er ganske sliten. Merker det ved midtre del og en god del nede i korsryggen. Så om noen har noen gode tøye eller øvelser for ryggen settes det pris på :greet025
Kan skrive under her jeg og. Korsryggen låser seg nesten hver kveld, så det er skikkelig vond å komme seg opp fra sofaen når jeg først har satt meg ned der. Syns det hjelper å gå litt frem og tilbake med dype utfall og å gjøre litt sumo-knebøy, men tar gjerne imot tips jeg og!

Kan skrive under her jeg og. Korsryggen låser seg nesten hver kveld, så det er skikkelig vond å komme seg opp fra sofaen når jeg først har satt meg ned der. Syns det hjelper å gå litt frem og tilbake med dype utfall og å gjøre litt sumo-knebøy, men tar gjerne imot tips jeg og!
Hmm ingen dum ide, det skal jeg prøve å få inn i rutinen :)

Feber og influensa å på slutten er virkelig helt forferdelig :banghead:

Hatt feber siden torsdag, føler meg ofte bedre på dagtid, men så blir formen helt forferdelig på ettermiddag/kveld….
Leser jo på nettet at feber og influensa ikke er bra på slutten av graviditeten. Hoster så det «brenner» i hele magen.

Dagen klage fra meg i dag

Feber og influensa å på slutten er virkelig helt forferdelig :banghead:

Hatt feber siden torsdag, føler meg ofte bedre på dagtid, men så blir formen helt forferdelig på ettermiddag/kveld….
Leser jo på nettet at feber og influensa ikke er bra på slutten av graviditeten. Hoster så det «brenner» i hele magen.

Dagen klage fra meg i dag
Styrkeklem herifra ingen god følelse å være forkjølet nå o_O

Hodepine (tinning og bakhode), og stramme kynnere og løs/vond mage.. må få klaga litt, håpe eg får sove og at det er borte imorgen..

Sovner greit på kveldene, men så våkner jeg etter noen timer fordi jeg må tisse og etter det sliter jeg med å sove videre. Reprise i natt så klart….

Sovner greit på kveldene, men så våkner jeg etter noen timer fordi jeg må tisse og etter det sliter jeg med å sove videre. Reprise i natt så klart….
Blitt sån her også, kunne fint til 7 for en stund siden med enkelte unntak.. Men nå våkner jeg mellom 3-5 somregel, med få unntak.. Skikkelig irriterende da jeg føler vi trenger den søvnen nå på tampen å at ting blir tyngre..

Blitt sån her også, kunne fint til 7 for en stund siden med enkelte unntak.. Men nå våkner jeg mellom 3-5 somregel, med få unntak.. Skikkelig irriterende da jeg føler vi trenger den søvnen nå på tampen å at ting blir tyngre..
Ja, veldig! Heldigvis er jeg sykemeldt og kan sove på dagen om jeg har behov for det, men likevel irriterende! Gleder meg til å bli ferdig med å være gravid og få tilbake kroppen. Kvalm hver dag i månedsvis også så lite overskudd, kjenner ikke meg selv igjen lenger.

Måtte begynne på Metformin på grunn av svangerskapsdiabetes, og jeg er seriøst lenket til do med mageknip og det som hører til.
Jeg håper det stabiliserer seg snart, og at den faktisk virker og senker blodsukkeret. Dersom jeg må begynne på insulin kan jeg ikke føde på lokalsykehuset her, noe som er kjipt.

Back
Topp