Klagetråd ‍✨

Ja, infliximab. Stått på de siden 2012. Gjør du?
Fikk diagnosen i mars, og venter enda på time hos gastrolege for å diskutere plan videre. Så pr nå tar jeg ingenting..

Jeg har nå jobba i 4 uker snart etter å ha vært sjukemeldt i 4 uker. Men kjenner at jeg orker ikke noe, tvinger meg selv til turer med hunden og en tur ned på fotballtrening der jeg kun er med på oppvarming og noen øvelser.
Rett før jeg begynte å jobbe igjen så gikk endelig energien opp og kvalmen vekk, men nå helt siden jeg startet å jobbe igjen så er formen og energien helt på bånn… :(
Jeg våkner nå hver morgen og her helt utslitt, skjelven og kvalm. Gruer meg til jobb, selv om jeg elsker jobben min her og alle kollegaene mine, men kjenner at det tærer på.
Har avtale med jordmor at de 11.08 skal jeg ut i svangerskapspenger pga risikoyrke osv. har igjen 1,5 uke før jeg skal ha 3 uker ferie også blir det 2 uker jobb etter ferien.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre egentlig. Nesten på gråten hver dag og jeg prøver å legge meg tidlig, slappe av på sofaen etter tur med hunden osv, men tydelig funker det ikke:crybaby2
Dagens klage❤️

Fytti granskauen, skal ligamentsmerter verke sånn? Er sånn vedvarende, plagsom verking fra ca høyre side av navelen og nedover i høyre lyske konstant siden i går kveld :dead: Verst når jeg står og går og sitter med beina ned. Hjelper å ligge med knærne opp, nesten i fosterstilling, gaah :bag: Skal det være sånn lenge? Håper det her går over snart...

Fytti granskauen, skal ligamentsmerter verke sånn? Er sånn vedvarende, plagsom verking fra ca høyre side av navelen og nedover i høyre lyske konstant siden i går kveld :dead: Verst når jeg står og går og sitter med beina ned. Hjelper å ligge med knærne opp, nesten i fosterstilling, gaah :bag: Skal det være sånn lenge? Håper det her går over snart...
Har ikke noe svar til deg dessverre, men av å lese dette skjønner jeg kanskje hva jeg selv hadde her om dagen som varte ca et halvt døyn.. Utrolig ubehagelig..

Verk i armer, spesielt venstre over/under arm på kveldstid. Dovner bort i lillefinger og halve ringefinger på begge hender, tydelig at nerven i albuene begynner å bli klemt.

Ved sist graviditet fikk jeg en del plager med karpal tunnel i siste trimester - håper ikke det blir i tillegg til albuer denne gang..

Noen tips til smertelindring når det verker liksom i nerver/muskler? For ille å sluke paracet hver kveld

Verk i armer, spesielt venstre over/under arm på kveldstid. Dovner bort i lillefinger og halve ringefinger på begge hender, tydelig at nerven i albuene begynner å bli klemt.

Ved sist graviditet fikk jeg en del plager med karpal tunnel i siste trimester - håper ikke det blir i tillegg til albuer denne gang..

Noen tips til smertelindring når det verker liksom i nerver/muskler? For ille å sluke paracet hver kveld
Uff da, har desverre ikke noen store tips❤️ Men vet om flere som sliter med verk i samme ting og de bruker ispose eller sånn kjøleelement med håndkle rundt for å kjøle ned de stedene det er vondt, evt kan du prøve med varme❤️

Såå sliten idag... mange ærend, møter og avtaler. Hjemme alene med kids, hvor minste ikke er i form. Jeg føler meg så slapp, trøtt og drained... hodepine på toppen av det hele. En sånn dag. :whacky011

0 energi, jernmangel og 100% sykemeldt fram til termin. Dette blir en lang høst :depressed:

0 energi, jernmangel og 100% sykemeldt fram til termin. Dette blir en lang høst :depressed:
Hva lå jernstatus på? Jeg sku gjerne fått målt jern/ferritin pånytt. Lå på 29 ved oppstart av svangerskap, nå er jeg så trøtt og energiløs at jeg knapt klarer å gjøre noe. Heldigvis bare 20% jobb da :)

Min jernstatus er 10,3 så har fått beskjed om å ta litt tilskudd :schocked028
Fysj :p har ikke målt mitt nivå siden jeg ble gravid - men kjenner på hele meg at den er mye lavere enn 29 nå :whacky011 fikk beskjed om å ta 60mg tilskudd daglig, men syns magen trøbler litt - så er ikke så flink å ta det..

Klager på at alle Normalbutikker har sluttet med det eneste godteriet jeg ønsker meg i graviditeten :( Lakrispiper med havsalt... ja man skal være forsiktig med lakris jeg vet det. Men kunne kose meg med litt og litt! Nå finner jeg kun den vanlige typen, og har vært innom mange normalbutikker :(

Klager på at alle Normalbutikker har sluttet med det eneste godteriet jeg ønsker meg i graviditeten :( Lakrispiper med havsalt... ja man skal være forsiktig med lakris jeg vet det. Men kunne kose meg med litt og litt! Nå finner jeg kun den vanlige typen, og har vært innom mange normalbutikker :(
Jeg elsker salt lakris! Har ikke prøvd de pipene, får spare det til etter fødsel. Her unner jeg meg litt heksehyl i lørdagsgodtet, vi kan ikke kjøpe mer for jeg finner og spiser alt av lakris vi har i huset:smiley-ashamed008

Jeg elsker salt lakris! Har ikke prøvd de pipene, får spare det til etter fødsel. Her unner jeg meg litt heksehyl i lørdagsgodtet, vi kan ikke kjøpe mer for jeg finner og spiser alt av lakris vi har i huset:smiley-ashamed008
Tror desverre at Normal har sluttet å ta inn disse, så vil tro at man kun får tak i de i utlandet/tax free fra nå av :/
Er skikkelig glad i lakris, spesielt salt..

Men om noen har tips til kor man finner disse pipene nå, gi gjerne lyd fra dere :shy:

Back
Topp