Jeg syns aminojern er ganske god i forhold til magen - i alle fall sammenlignet med duroferon. Tar stort sett 2 piller (40mg) når jeg husker på det og har jo ikke veldig lavt jern, men tar det av og til fordi jeg ikk spiser kjøtt. Det var en periode et trer spontanabort og stort blodtap der jeg måtte opp til høyere doser og syns ikke jeg fikk store plager av denne. Jeg kjøpte den på helsekost, fant ikke på apoteket hos oss -ser de har den på apotek1 på nett i alle fall.Hvordan funker det for deg? Mitt lå på cirka 10 ved forrige kontroll, men jeg måtte bare slutte med 100mg/annenhver dag etter en ukes tid for det gikk så utover magen - og dermed livskvaliteten generelt![]()
har tatt noen med lav dose siden den gang, men de har en rar ettersmak som gjør at jeg går å har lyst å brekke meg lang tid etter å ha tatt dem - så jeg må få kjøpt en annen type over helga igjen.
har tatt noen med lav dose siden den gang, men de har en rar ettersmak som gjør at jeg går å har lyst å brekke meg lang tid etter å ha tatt dem - så jeg må få kjøpt en annen type over helga igjen.