Klagetråd ‍✨

Dårlig søvn, kranglete bekken, trangt om plassen i alle retninger, hormoner i ubalanse og føler meg som en bolle. Det er ikke lett i innspurten :wtf:

Åh, dette 100 %!! :arghh: Har aldri hatt ordentlig halsbrann før jeg ble gravid, nå er det konstant. Knasker Gaviscon for harde livet, og det hjelper i kanskje 5 minutter..
Kjøpte noe på apoteket, det andre alternativet til gaviscon - sånn mint tyggetablett. Men fy fasan så stygt.. og det er om kveld/natt som er værst :(

Fått svar på blodprøve at ferritin/jern har sunket fra 29 til 9, og tror jerntilskuddet jeg tar gir meg magevondt.. ikke rart man føler seg overkjørt..

Vært dårlig siste tida og ikke forstått helt hvorfor. Tok ekstra prøver på mandag hos legen, eller tar blodprøver hver 2.uke, men nå sjekka legen jernnivået mitt også.
Ser at nivået skal være mellom 15-200 og jeg ligger på 17!! Legen har jo ikke ringt meg ennå, men formen er jo ikke ok

Vært dårlig siste tida og ikke forstått helt hvorfor. Tok ekstra prøver på mandag hos legen, eller tar blodprøver hver 2.uke, men nå sjekka legen jernnivået mitt også.
Ser at nivået skal være mellom 15-200 og jeg ligger på 17!! Legen har jo ikke ringt meg ennå, men formen er jo ikke ok
Bare å ta jerntilskudd mitt ligger på 9, og ble anbefalt å ta 100mg annahver dag

Klage og klage... er kjempe lei meg og bare griner da ene katten blei påkjørt og døde her igår kveld. Er helt krise oppi huet mitt. Og dagen på jobb har bare vært en tåke.... bare skriker når noen spør meg hvordan det går...

Fikk samme beskjed her i dag. Ligger på 13. Føler meg litt bleik og relativt slapp, men hadde trodd at såpass lavt nivå ville merkes enda bedre? Har gått på 20 mg dose lenge, men doblet fra i dag (uten å konferere med lege). De på apoteket mente det er trygt å ta den dosen uten avtale med lege hvert fall. Og ta det sammen med C-vitamin, som styrker opptaket. Kaffe, te etc hemmer opptaket.

Fikk samme beskjed her i dag. Ligger på 13. Føler meg litt bleik og relativt slapp, men hadde trodd at såpass lavt nivå ville merkes enda bedre? Har gått på 20 mg dose lenge, men doblet fra i dag (uten å konferere med lege). De på apoteket mente det er trygt å ta den dosen uten avtale med lege hvert fall. Og ta det sammen med C-vitamin, som styrker opptaket. Kaffe, te etc hemmer opptaket.
Merkelig at dem ikke sier noe på det egentlig. Jeg føler meg trøtt hele tida

Klage og klage... er kjempe lei meg og bare griner da ene katten blei påkjørt og døde her igår kveld. Er helt krise oppi huet mitt. Og dagen på jobb har bare vært en tåke.... bare skriker når noen spør meg hvordan det går...
Åh nei for et mareritt! Føler med deg :Heartred De firbeinte er fullverdige familiemedlemmer, så det er absolutt ikke noe rart at du kjenner på det. Vet ikke om jeg hadde klart å jobbe i det hele tatt, du er sterk!

Merkelig at dem ikke sier noe på det egentlig. Jeg føler meg trøtt hele tida
Virker at det er normalt å ha lavt med jern når man er gravid, og at vanlig tilskudd skal være nok tiltak frem til fødsel

Hiver meg på tråden her! Er av den gruppen som får vonde kynnere, type at jeg må puste meg gjennom de verste :bag: Og når de først har begynt, varer de glatt i 10-16(!!!) timer. Og kan ikke gjøre noe som helst før de blir trigget, bittelitt stress eller et snev av fysisk aktivitet, så ligger jeg flatt ut :wtf: Håper denne frøkna slekter på storesøster å kommer et par uker før forventet termin:smiley-angelic001

Åh nei for et mareritt! Føler med deg :Heartred De firbeinte er fullverdige familiemedlemmer, så det er absolutt ikke noe rart at du kjenner på det. Vet ikke om jeg hadde klart å jobbe i det hele tatt, du er sterk!
Ja de er faktisk det. Vi har to til, en 16åring og søsteren til hun som ble påkjørt. Det verste er at en i familien var den uheldige. Og ikke snakk om noe uvørenhet, men hu hadde tatt en skikkelig langtur til nærmeste bilvei, og uten gatelys. Det kjører mye bil og traktorer der på denne tida.. Men vi bor også på samme gård... Nå er hun begravet. Og jeg orket faktisk og gå ut se hun å kose litt på hun også. Ville jo ikke tro og godta at det var vår jente. :Heartred

Kroppen verker, spess korsryggen, sliter med søvn og få sovet godt på natta. Tett nese ofte.:confused1

Bare å ta jerntilskudd mitt ligger på 9, og ble anbefalt å ta 100mg annahver dag
Hvordan funker det for deg? Mitt lå på cirka 10 ved forrige kontroll, men jeg måtte bare slutte med 100mg/annenhver dag etter en ukes tid for det gikk så utover magen - og dermed livskvaliteten generelt :nailbiting: :bored: har tatt noen med lav dose siden den gang, men de har en rar ettersmak som gjør at jeg går å har lyst å brekke meg lang tid etter å ha tatt dem - så jeg må få kjøpt en annen type over helga igjen.

Hvordan funker det for deg? Mitt lå på cirka 10 ved forrige kontroll, men jeg måtte bare slutte med 100mg/annenhver dag etter en ukes tid for det gikk så utover magen - og dermed livskvaliteten generelt :nailbiting: :bored: har tatt noen med lav dose siden den gang, men de har en rar ettersmak som gjør at jeg går å har lyst å brekke meg lang tid etter å ha tatt dem - så jeg må få kjøpt en annen type over helga igjen.
Det er litt vanskelig å svare på, fordi jeg har i år har fått diagnosen crohns - og tror jernopptaket mitt er generelt lavt utenom graviditet også. Og jernet ser ut til å gå gjennom kroppen fort. Har slitt med mer og mer magesmerter de siste 2 ukene når jeg økte opp dosen, så legen anbefalte meg å stoppe med jerntilskuddet for en ukes tid - for å se om det er tilskuddet som gir meg smerter. Så stoppet for noen dager siden. Så i teorien så funke d ikke så bra :p

Det er litt vanskelig å svare på, fordi jeg har i år har fått diagnosen crohns - og tror jernopptaket mitt er generelt lavt utenom graviditet også. Og jernet ser ut til å gå gjennom kroppen fort. Har slitt med mer og mer magesmerter de siste 2 ukene når jeg økte opp dosen, så legen anbefalte meg å stoppe med jerntilskuddet for en ukes tid - for å se om det er tilskuddet som gir meg smerter. Så stoppet for noen dager siden. Så i teorien så funke d ikke så bra :p
Aah.. Da skjønner jeg det ikke er så godt å vite hvilken innvirkning det gir.. Det er kjipt at jerntilskudd skal komme med sånne bivirkninger, jeg har begynt å slite litt med hodepine og svimmelhet - så burde nok absolutt få opp jernnivåene, men det frister jo ikke å erstatte noen plager med noen enda verre :p

Back
Topp