Klagetråd ‍✨

Hahaha jeg måtte gå å spy etter jeg og sambo hadde lagt oss, parfymen hans er egt veeldig god. Men den ble intens her endag. Så nå har han parfymenekt før senga. Hhelt komisk hvordan vi fungerer og reagerer på sånne ting
Min mann har fått streng beskjed om at parfyme er forbudt i dette huset til jeg sier noe annet :depressed: :laughing001

Syns veldig synd i deg samtidig som jeg må le litt :laughing001 Jeg sa akkurat til kjæresten at han må dusje etter trening før han kan kysse meg, fordi jeg reagerer også ekstremt mye på lukter om dagen!! Alt lukter MYE!
Godt å høre vi er fler, ringte mannen her om dagen og sa han hadde med å gå RETT i dusjen når han kommer hjem fra jobb selv om det var flere dager siden vi hadde sett hverandre :laughing002 vurderer også sterkt å bytte matbutikk å handle i, for jeg er overbevist om at det ligger noe å råtner bak en eller annen reol i den som er nærmest oss:grumpy:

Når startet symptomer hos dere? Sånn typiske kvalmer osv..
Forrige svangerskap hadde jeg nesten ingen symptomer annet enn ømme pupper, og litt kvalm om jeg var skikkelig trøtt. Men nå har jeg vært kvalm, trøtt og vonde pupper omtrent siden eggløsning og er 5+5 i dag :dead: Enten er det fordi det er annet kjønn nå, tvillinger, eller alderen min :)

Når startet symptomer hos dere? Sånn typiske kvalmer osv..
Startet med litt uggen, trøtt og pupper fra 5+, så mer kvalme fra 6+, noe oppkast og korsryggsmerter på kvelden. Nå er det 7+ og kvalmen varierer veldig fra dag til dag, men stort sett oppkast om morgenen hver dag nå :smile. Energinivået svinger også veldig kjenner jeg, kan føle meg skikkelig fresh og klar for å sette igang med noe det ene øyeblikket for så å måtte legge meg på sofaen i neste øyeblikk.

Vært uggen siden ca 4+5, ømme pupper kom 3+4, dvs rett etter positiv test :hilarious:

I dag lurer jeg litt på om det er svangerskapskvalme eller omgangssyke- fått noen runder med mageknip som forsvinner igjen, løs mage tidligere i dag men det hadde jeg fredag også :wtf:
Noen som er flink på å skille de to fra hverandre?
Skal i begravelse i morgen men om det er omgangssyke burde jeg jo virkelig ikke dra :wideyed:

Jeg er førstegangsgravid, aldri opplevd hverken MA/SA før. Men har heller ikke hatt anledning til å bli gravid tidligere pga fedme.

Mitt hjertesukk er ambivalent: jeg har ønsket meg dette så lenge jeg kan huske, ble overveldende glad da jeg fikk positiv test. Den nagative siden for meg er at det tok meg én måned aktiv prøving - hvorfor gjorde jeg ikke det før? Kan det virkelig gå bra på første forsøk?

Formen min er elendig, jeg er så og si sengeliggende. Har vært på tidlig UL i påsken (7+0), og skal igjen nå på onsdag (9+1). Lever i evig frykt for at det ikke skal gå bra. Spyr mye, greier nesten ikke spise, sover hele tiden, er irritert med kort lunte (mye hormoner), og jeg har opplevd små blødninger og brun utflod. Ikke hatt blødning etter forrige UL hvor alt var fint, men er redd hele tiden. Ikke noe jobb på meg denne uka.

Jeg er førstegangsgravid, aldri opplevd hverken MA/SA før. Men har heller ikke hatt anledning til å bli gravid tidligere pga fedme.

Mitt hjertesukk er ambivalent: jeg har ønsket meg dette så lenge jeg kan huske, ble overveldende glad da jeg fikk positiv test. Den nagative siden for meg er at det tok meg én måned aktiv prøving - hvorfor gjorde jeg ikke det før? Kan det virkelig gå bra på første forsøk?

Formen min er elendig, jeg er så og si sengeliggende. Har vært på tidlig UL i påsken (7+0), og skal igjen nå på onsdag (9+1). Lever i evig frykt for at det ikke skal gå bra. Spyr mye, greier nesten ikke spise, sover hele tiden, er irritert med kort lunte (mye hormoner), og jeg har opplevd små blødninger og brun utflod. Ikke hatt blødning etter forrige UL hvor alt var fint, men er redd hele tiden. Ikke noe jobb på meg denne uka.
Håper spiren sitter for deg! Helt utrolig kjekt at det skjedde på første aktivt forsøk. Krysser fingrene for deg :Heartred

Min erfaring er også gravid på første, men det ble spontanabort ganske tidlig. At jeg rakk ikke å få symptomer engang. Også tok det oss 7mnd med aktiv prøving før det satt igjen. Så iguess vi bare hadde flaks første gangen, så det var litt stress å få det gullegget der også føles det som vi prøvde i en evighet etterpå. Selv om tiden egt gikk for lell på en måte

«Heldigvis» har du mye symptomer, selvom det er dritt så er det bra! Skjønner du er nervøs, blir godt å komme til fullgått 12uker:Heartred

Håper spiren sitter for deg! Helt utrolig kjekt at det skjedde på første aktivt forsøk. Krysser fingrene for deg :Heartred

Min erfaring er også gravid på første, men det ble spontanabort ganske tidlig. At jeg rakk ikke å få symptomer engang. Også tok det oss 7mnd med aktiv prøving før det satt igjen. Så iguess vi bare hadde flaks første gangen, så det var litt stress å få det gullegget der også føles det som vi prøvde i en evighet etterpå. Selv om tiden egt gikk for lell på en måte

«Heldigvis» har du mye symptomer, selvom det er dritt så er det bra! Skjønner du er nervøs, blir godt å komme til fullgått 12uker:Heartred
Ja, jeg gleder meg ekstremt til nok en tidlig ultralyd litt senere i dag. Det hjelper er stapp full av symptomer, så er sånn sett mye roligere enn sist gang. Det som e skummelt også vet du, fordi da er fallhøyden større..

Tror absolutt at det kan gå bra på første forsøk :Heartred På lik linje som at noen opplever sa/ma opplever mange andre at alt klaffer uten noen problemer. Har mange eksempler på det i både vennekrets og i familie :Heartred Man kan selvsagt ikke kontrollere det, men ville prøvd alt jeg kunne å nyte tanken på at det faktisk kan klaffe så bra!

Ja, jeg gleder meg ekstremt til nok en tidlig ultralyd litt senere i dag. Det hjelper er stapp full av symptomer, så er sånn sett mye roligere enn sist gang. Det som e skummelt også vet du, fordi da er fallhøyden større..
Hvordan gikk det på ultralyd? :Heartred

I dag har jeg funnet noe nytt å klage på. Jeg har slitt mye med kvalme, men har holdt meg unna oppkast så lenge jeg spiser jevnlig og aldri blir sulten.
Nå de siste 2-3 dagene har jeg kasta opp hver morgen, da tilknyttet å ta vitaminene jeg skal ta. Både mer og uten mat, det slår ikke feil.. hater å spy og blir stresset over at jeg da ikke får i meg vitaminene…
Det andre jeg har funnet ut er at jeg tydeligvis ikke kan ta betakaroten. Det gjør jeg hver vår, sammen med en del solarium, rett og slett fordi jeg blir så solbrent… må gjøre det for å komme meg gjennom sydenturen til sommeren, 2 uker på kos. Haha! Noen som har tips?

Vet ikke om det er nudlene jeg spiste til middag eller hva, men magen er såå oppblåst (øverste del liksom) - sånn at det gjør voondt. Kvalmende. Og halsbrann... blææ

I dag har jeg funnet noe nytt å klage på. Jeg har slitt mye med kvalme, men har holdt meg unna oppkast så lenge jeg spiser jevnlig og aldri blir sulten.
Nå de siste 2-3 dagene har jeg kasta opp hver morgen, da tilknyttet å ta vitaminene jeg skal ta. Både mer og uten mat, det slår ikke feil.. hater å spy og blir stresset over at jeg da ikke får i meg vitaminene…
Det andre jeg har funnet ut er at jeg tydeligvis ikke kan ta betakaroten. Det gjør jeg hver vår, sammen med en del solarium, rett og slett fordi jeg blir så solbrent… må gjøre det for å komme meg gjennom sydenturen til sommeren, 2 uker på kos. Haha! Noen som har tips?
Har du vurdert å se om det kan bli bedre ved å ta vitaminene til kvelds?

Vet ikke hvilke vitaminer du tar, men I forrige svangerskap tålte jeg ikke den lilla pakken (husker ikke merke..) med gravid-vitaminer, da kasta jeg opp tvert, selv om jeg ikke var kvalm ellers. Virka som de omega3kapslene i den løste seg opp altfor fort. Holdt meg til lifeline sine og da gikk det bra :) men vet det er andre som har hatt det omvendt, så det er sikkert personavhengig hvilke man "tåler" :happy090 denne runden har jeg vært såpass dårlig at jeg ikke har klart tanken på å ta noe annet enn de små folat-tablettene fra babyplan :wacky:

Starta å kaste opp i dag, 5+4. håper virkelig det ikke skal vare hele trimesteret :p har ikke vert så dårlig de andre gangene jeg har gått gravid

Vet ikke hvilke vitaminer du tar, men I forrige svangerskap tålte jeg ikke den lilla pakken (husker ikke merke..) med gravid-vitaminer, da kasta jeg opp tvert, selv om jeg ikke var kvalm ellers. Virka som de omega3kapslene i den løste seg opp altfor fort. Holdt meg til lifeline sine og da gikk det bra :) men vet det er andre som har hatt det omvendt, så det er sikkert personavhengig hvilke man "tåler" :happy090 denne runden har jeg vært såpass dårlig at jeg ikke har klart tanken på å ta noe annet enn de små folat-tablettene fra babyplan :wacky:
Er den pakken jeg tar også.. tenkte at det var deilig å bare få tatt alt på en gang.. funka fett de første 8 ukene, but not anymore.. merker også at det er de brune kapslene som jeg blir uggen av.. kanskje bare droppe de resten av denne pakken?

8+0 idag... kvalm fra når jeg står opp og til jeg går å legger meg. Hadde et lite sammenbrudd i kveld :pale På mandag må jeg få tak i fastlegen..
Føler med deg 100 %. Det er tøffe tak når kvalmen tar over. Har sikkert nevnt det før, men anbefaler kvalmedempende medisin :love2

Back
Topp