Kjerringer i trafikken

Generelt mange idioter i trafikken :-P

En mann jeg kjørte bak en gang, hoppa ut av bilen i det vi skulle parkere, (faktisk ved samme butikk), så sier han: herregud så nærme du ligger (enda jeg ikke gjorde det). Klarte ikke å dy meg, så jeg sa: ja, sånn blir det når du kjører som ei kjerring :P haha, skulle sett en som ble lang i maska :D synes det er litt komisk med sånne uttrykk, og hvertfall at folk henger seg opp i det. Trenger vi være så nærtagende?

Vet du, ofte når jeg irriterer meg i trafikken er det faktisk ei dame bak rattet. Beklager å måtte si det! :p
Spørsmålet er vel hvorfor de irriterer deg? :P fordi de kjører sakte?

Så lenge jeg har kjørt så har iallfall flesteparten av idiotene i trafikken vært menn... Ja det er kjedelig med de kjerringene som ligger i 70 i 90-sona. Men de kan man som regel kjøre forbi. Verre med de som kjører sikksakk gjennom trafikken i høy hastighet fordi hele verden skal tilpasse seg dem fordi de tydeligvis er så forbanna viktige. Det er i de aller fleste tilfeller menn...

Spørsmålet er vel hvorfor de irriterer deg? :P fordi de kjører sakte?

Så lenge jeg har kjørt så har iallfall flesteparten av idiotene i trafikken vært menn... Ja det er kjedelig med de kjerringene som ligger i 70 i 90-sona. Men de kan man som regel kjøre forbi. Verre med de som kjører sikksakk gjennom trafikken i høy hastighet fordi hele verden skal tilpasse seg dem fordi de tydeligvis er så forbanna viktige. Det er i de aller fleste tilfeller menn...
Nei, fordi de skaper farlige situasjoner. Ligger for nærme bak meg. Bytter felt uten å sjekke blindsonen. Tar sjanser i rundkjøringer/kryss. Blinker ikke.

Vel, eg blir lika irritert på mannfolk som kvinnfolk! Folk driter ein lang ein i blinklys, veit ikkje korleis dei skal kjøra i rundkjøringar, alltid bremsar når det kjem trafikk i mot eller ein sving, generelt ikkje tørr å kjøra i fartsgrensa sjølv om ALLE forhold tilseier at du kan kjøra mykje raskare...
Og ikkje minst parkering - er det s vanskeleg å parkere mellom to kvite striper? Helst i midten slik at du ikkje sperrar for andre å komme inn i sine bilar?

Vel, eg blir lika irritert på mannfolk som kvinnfolk! Folk driter ein lang ein i blinklys, veit ikkje korleis dei skal kjøra i rundkjøringar, alltid bremsar når det kjem trafikk i mot eller ein sving, generelt ikkje tørr å kjøra i fartsgrensa sjølv om ALLE forhold tilseier at du kan kjøra mykje raskare...
Og ikkje minst parkering - er det s vanskeleg å parkere mellom to kvite striper? Helst i midten slik at du ikkje sperrar for andre å komme inn i sine bilar?

Vel alt er relativt. Lå endel irriterte bilister bak meg i vinter. Men beklager, jeg kjører ikke i 60 km/t på såpeglatte veier hvor jeg har null kontroll. Det er ikke alle som forstår det tydeligvis. Det er forskjell på biler da, jeg hadde bare vanlige vinterdekk og heller ikke firehjulstrekk. Men selvfølgelig, når det er som det er nå - bart og fint så bør de fleste klare å ligge i fartsgrensa.

Ellers så tror jeg ikke folk sjekker at de har parkert riktig. Jeg sjekker alltid at jeg er innenfor stripene og så retter jeg opp hvis jeg står litt skeivt. Andre gidder ikke bry seg og gir bare blaffen i det.

Amen! Det er så mange idioter som kjører midt i veien, gjerne i 60 på
Ei slette i 80sona. Vingler og styrer på, det er jo livsfarlig å kjøre forbi. Det er ikke veldig lenge siden jeg måtte gi meg midt i en forbikjøring fordi den jævla bilen jeg skulle forbi ikke klarte å holde siden sin selv om jeg brukte blinklys og laaang tid så sjåføren skulle klare å skjønne at. Jeg ville forbi.

Sent from my iPhone using BV Forum

• Liker
Reactions: EJ
Jeg må ærlig innrømme at ofte irriterer meg over disse "kjerringene" i trafikken, jeg også. Som blir nevnt over her, så mener jeg ikke damer generelt da, men pinglete damer som kjører i 20km/t under fartsgrensen når det er litt snø på veien. De som lunker avgårde og som skaper farlige situasjoner ved å tirre på seg en gråstein pga saktegående trafikk. Om man ikke tør å holde fartsgrensene på veien - PARKER bilen hjemme!!! (Fartsgrensen - avhengig av vær og føre, uten tvil!!!)
Jeg lå i 15 km/t ned fra fjellet i vinter, etter ei kjerring (;)) som ikke turte å kjøre fortere.. Da kan du heller la vær å kjøre bil!! Usikre og utrygge sjåfører vil jeg ikke møte i trafikken, de er ikke bedre enn bedrevitende og uvørne menn!

Jeg må ærlig innrømme at ofte irriterer meg over disse "kjerringene" i trafikken, jeg også. Som blir nevnt over her, så mener jeg ikke damer generelt da, men pinglete damer som kjører i 20km/t under fartsgrensen når det er litt snø på veien. De som lunker avgårde og som skaper farlige situasjoner ved å tirre på seg en gråstein pga saktegående trafikk. Om man ikke tør å holde fartsgrensene på veien - PARKER bilen hjemme!!! (Fartsgrensen - avhengig av vær og føre, uten tvil!!!)
Jeg lå i 15 km/t ned fra fjellet i vinter, etter ei kjerring (;)) som ikke turte å kjøre fortere.. Da kan du heller la vær å kjøre bil!! Usikre og utrygge sjåfører vil jeg ikke møte i trafikken, de er ikke bedre enn bedrevitende og uvørne menn!

Bedre å kjøre forsiktig enn å kjøre som en idiot er min mening da ;-) å tilpasse farten etter forholdene ser jeg ikke noe problem med :-) men man kan gjerne slippe andre bilister forbi da :-)

Bedre å kjøre forsiktig enn å kjøre som en idiot er min mening da ;-) å tilpasse farten etter forholdene ser jeg ikke noe problem med :-) men man kan gjerne slippe andre bilister forbi da :-)

Man skal jo tilpasse farten etter vær og føre:) Man kan vel faktisk få bot om man kjører for fort for forholdene såvidt jeg vet også. Eller aaaltfor sakte, slik at det kan skape farlige situasjoner. Ikke at jeg vet hvordan de bedømmer dette da.

Definisjon på tilpassing av fart er nok forskjellig, jeg syns ikke det er nødvendig å kjøre i 60 på en slette med tørr asfalt. Mange gjør det og slipper heller ikke forbi bilene bak seg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Så lenge jeg holder fartsgrensa, medvirker til naturlig flyt og ikke er til noen fare for medtraffikanter får de heller bare irritere seg om de synes det går for tregt. Min erfaring er at i de aller fleste tilfeller er det menn som stresser og foretar skumle forbikjøringer, gjerne mens de glor olmt på andre i stedet for på veien. Jeg er ikke overmåte forsiktig, men etter at mannen min ble livstruende skadet i en front mot front i fjor (ble påkjørt) tar jeg ingen sjanser og risikerer heller å erte på meg en hissigpropp eller to.

Heller kjerring enn hjernedødt råskinn!

Problemet er jo at veldig mange ikkje tørr å kjøre i fartsgrensa sjølv om forholda er super gode. Om forholda ikkje tilsvarar fartsgrensa så hadde eg heller ikkje klaga. Eg kjører ikkje villmann sjølv om ein held fartsgrensa når det er tilsvarleg.
Og dei, som er "pingler" i trafikken forstår som regel ikkje at dei kan stoppe og sleppe andre forbi..

Er vel også ein årsak til at politiet har valgt å stoppe dei som kjører for sakte og gi dei ein advarsel. Tenker da spesielt på dessa campingbilane som aldri kjem seg av flekken om sommaren.

Mannfolk og "kjerringer" irriterer meg på hver sin måte i trafikken. Irriterer meg når det suser forbi en tulling midt i en sving, og jeg kjører fartsgrensen eller til og med så vidt over. Men det irriterer meg også når ei kjærring kjører godt under fartsgrensa på tørr asfalt, eller bruker 2 år på å komme opp i fart etter å ha svinga seg på veien.
Det som irriterer meg aller mest må være feil bruk av, eller mangel på bruk av blinklys! Og her mener jeg begge kjønn stiller likt. Han som tror han er tøff når han ikke blinker, eller hun som bremser ned midt på veien og først begynner å blinke 2sec før hun svinger av.

Det som irriterer meg mest er de som kjører 20 under fartsgrensen, med en gang det er en strekning som man kan kjøre forbi, ja da gasser de opp som faen. Disse er livsfarlige! Folk blir drittlei og gjør farlige forbikjøringer.

Det som irriterer meg mest er de som kjører 20 under fartsgrensen, med en gang det er en strekning som man kan kjøre forbi, ja da gasser de opp som faen. Disse er livsfarlige! Folk blir drittlei og gjør farlige forbikjøringer.
Men hvem sin feil er det ifht idiotene som tar farlige forbikjøringer?

Men hvem sin feil er det ifht idiotene som tar farlige forbikjøringer?

Å provosere i trafikken som hun over forteller om er faktisk ikke lov!
Du kan ikke kjøre som du vil bare du kjører under eller på fartsgrensen.
Så vil nå si at den som gasser opp når noen kjører forbi er idioter og utsetter da den som kjører forbi for fare! Slike ringer jeg politiet på..

Back
Topp