Kjerringer i trafikken

Å provosere i trafikken som hun over forteller om er faktisk ikke lov!
Du kan ikke kjøre som du vil bare du kjører under eller på fartsgrensen.
Så vil nå si at den som gasser opp når noen kjører forbi er idioter og utsetter da den som kjører forbi for fare! Slike ringer jeg politiet på..

Da oppfattet jeg feil. Trodde hun mente de som gasset på var de som ville forbi...

Å provosere folk er selvfølgelig ikke greit!!

Det er mye kjerringer på veiene. Og guttunger. OG gamle folk som gjerne burde blitt fratatt lappen også.

Jeg selv kan rygge. Jeg lærte å rygge før jeg kunne kjøre fremover. Har en lastebilpappa som var veldig opptatt av at jeg skulle kunne rygge og parkere ordentlig. Jeg er nå postbud og opplever helst daglig mange tullinger på veiene.

Bedre å kjøre forsiktig enn å kjøre som en idiot er min mening da ;-) å tilpasse farten etter forholdene ser jeg ikke noe problem med :-) men man kan gjerne slippe andre bilister forbi da :-)

Nei, som jeg skriver så mener jeg også at fartsgrensen skal holdes, evnt tilpasses etter vær og føre. Man skal kjøre forsvarlig og utvise aktsomhet!
MEN - det som kjører veeeldig sakte, ikke bare ved første snøfall, men hele vinteren, de bør parkere bilen. Om man ikke tør å kjøre bil på vanlig måte når det er snø/regn/tåke osv, har du ikke noe på veien å gjøre. Jeg vil ikke møte en slik sjåfør i trafikken og aller minst støte på vedkommende i et trafikkuhell!! (Eller en grisekjører for den saks skyld) En sånn nervøsitet gir ingen god reaksjonsevne!!

Nei, som jeg skriver så mener jeg også at fartsgrensen skal holdes, evnt tilpasses etter vær og føre. Man skal kjøre forsvarlig og utvise aktsomhet!
MEN - det som kjører veeeldig sakte, ikke bare ved første snøfall, men hele vinteren, de bør parkere bilen. Om man ikke tør å kjøre bil på vanlig måte når det er snø/regn/tåke osv, har du ikke noe på veien å gjøre. Jeg vil ikke møte en slik sjåfør i trafikken og aller minst støte på vedkommende i et trafikkuhell!! (Eller en grisekjører for den saks skyld) En sånn nervøsitet gir ingen god reaksjonsevne!!
Så enig.

Og hvorfor i pokker er det første snøfallet så mye værre enn resten av vinteren? Nei hvis man ikke er trygg i trafikken har man ingenting der å gjøre!

Da oppfattet jeg feil. Trodde hun mente de som gasset på var de som ville forbi...

Å provosere folk er selvfølgelig ikke greit!!
Nei jeg mente de som kjører sakte gasser opp når det blir strak vei, det er ikke sikkert de gjør det for å provosere, kanskje de er for pinglete til å kjøre etter fartsgrensen når det er litt svingete osv. Men da burde de ha vett til å slippe forbi når de har muligheten :) (det er sykt mange svingete veier på Vestlandet så det er sååå irriterende :p)

Mest "kjerringer" som kjører sakte, feil i rundkjøringer, blinker ikke, dårlige parkeringer og menn som råkjører her hvertfall

Enig i den. Var en som satt på med meg her om dagen som presterte å si "det er 50 sone her, du kan ligge i 60-65 uten å bli bøtlagt" :confused: Nå er det vel ikke en bot jeg er redd for akkurat:confused::confused::confused::confused::eek:

Hvis han/hun kjører i troen om at man kan ligge så mye over i 50 sona tar han/hun skammelig feil. Pappa kjører UP og han har fortalt at bikker du 55km/t i 50 sona blir du bøtelagt.

Eller slippe folk forbi :) man får jo ingen erfaring med snøføre hvis man parkerer bilen ;) noen tar jo lappen på bart føre, andre tar det om vinteren... Jeg tror uansett at de som kjører sakte om vinteren er de jeg minst sannsynlig treffer på en i ulykke om vinteren da. Det er jo de som tror de er verdensmester som mest sannsynlig kjører fortere enn forholdene tilsier.

Eller slippe folk forbi :) man får jo ingen erfaring med snøføre hvis man parkerer bilen ;) noen tar jo lappen på bart føre, andre tar det om vinteren... Jeg tror uansett at de som kjører sakte om vinteren er de jeg minst sannsynlig treffer på en i ulykke om vinteren da. Det er jo de som tror de er verdensmester som mest sannsynlig kjører fortere enn forholdene tilsier.

Glattkjøring og mørkekjøring må ein ha uansett, så når på året ein tar lappen er i beste fall ein dårleg unnskyldning. Da bør ein øve meir om ein ikkje er trygg på visse føre.
Men det er som regel dei eldre som ikkje er trygg på vinteråret. Og det burde bli strengare krav til å beholda lappen som gammal.

Glattkjøring og mørkekjøring må ein ha uansett, så når på året ein tar lappen er i beste fall ein dårleg unnskyldning. Da bør ein øve meir om ein ikkje er trygg på visse føre.
Men det er som regel dei eldre som ikkje er trygg på vinteråret. Og det burde bli strengare krav til å beholda lappen som gammal.

Joda... Men man trenger erfaring når det faktisk er snø på veiene da. Det er noe annet enn glattkjøring. Og man kan jo hatt fått lappen uten å ha den erfaringen på ordentlig snø. Betyr ikke at man ikke er en ubrukelig sjåfør, men at man bare trenger mer erfaring. Jeg tok selv oppkjøring på vinteren og så virkelig fordelen med det. Men det føret som har vært her i vinter har virkelig vært ille. Og det erfarer man ikke før man er der.

Jeg ble ganske satt ut blant annet når veiene ikke var brøytet og jeg måtte ploge meg gjennom flere km med en meter snø under bilen. Eller den gangen det hadde regna i løpet av natta og der var skøytebane på alle veiene i området. Nullføre fikk en ny betydning.

Back
Topp