Kjenner liv!

Jeg er 20+2 og kjenner egentlig veldig lite, føler jeg har kjent et par ganger, men ikke heelt sikker.. Er vel på tide å kjenne det ordentlig nå?
Har det helt likt som deg (er også 20+2). Har morkaken fremme da, så kan visst måtte vente en stund til… Innen uke 24 skal visst alle kjenne liv da. Prøver å smøre meg med tålmodighet
 
Har også kjent liv de siste par ukene (21+4). Har foranliggende morkake, og på ultralyd i uke 18 sa de at det sikkert kom til å ta en god stund før jeg kjente noe, så var ganske overrasket da det bare tok to uker. Ikke alltid like kraftig, men kjenner det hver dag nå.
 
Åh.. har kjent liv i et par uker sånn i ny og ne. Nå har det gått tre dager uten at jeg kan si med sikkerhet at jeg har kjent noe. Burde jeg være bekymra? Eller er det normalt fortsatt at det kan gå flere dager mellom hver gang? (19+6)
Hvis du er usikker ville jeg kontaktet jordmor eller fastlege og hørt hva de tenker. Det kan godt hende det er normalt, men sånn for din egen del, da kan de evt sende deg videre hvis det er grunn til det.
Min jordmor har i alle fall sagt at jeg bare skal ta kontakt hvis det er noe sånt jeg evt bekymrer meg for.
 
Åh.. har kjent liv i et par uker sånn i ny og ne. Nå har det gått tre dager uten at jeg kan si med sikkerhet at jeg har kjent noe. Burde jeg være bekymra? Eller er det normalt fortsatt at det kan gå flere dager mellom hver gang? (19+6)
Jeg har fått beskjed om at det et helt normalt at det kan hå dager mellom hver gang.
Fra uke 24 bør man kjenne noe hver dag, og fra uke 28 kjenne igjen et mønster på bevegelsene.
 
Åh.. har kjent liv i et par uker sånn i ny og ne. Nå har det gått tre dager uten at jeg kan si med sikkerhet at jeg har kjent noe. Burde jeg være bekymra? Eller er det normalt fortsatt at det kan gå flere dager mellom hver gang? (19+6)
Fikk du beskjed hvor morkaka er plassert på OUL? Det er vanlig å ikke kjenne noe enda, selv om du hører flere og flere som kjenner liv og har kjent liv i noen uker allerede. Jordmor sa til meg at de forventer ikke at du skal kjenne liv daglig før uke 23/24. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Jeg kjenner også veldig lite liv (19+2).
 
Fikk du beskjed hvor morkaka er plassert på OUL? Det er vanlig å ikke kjenne noe enda, selv om du hører flere og flere som kjenner liv og har kjent liv i noen uker allerede. Jordmor sa til meg at de forventer ikke at du skal kjenne liv daglig før uke 23/24. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Jeg kjenner også veldig lite liv (19+2)
Ja morkaka ligger foran, men har kjent en del småspark mot sidene og mot blæra de to siste ukene.. har nesten vært daglig siste uka vil jeg si, helt frem til de siste tre dagene. Så stusser litt, venter liksom stadig på å kjenne flere dult uten at det jeg har kjent noe mer.. Klarer ikke annet enn å bli litt stressa, men plutselig kommer det vel tilbake :smiley-ashamed004
 
Lillemann startet å turne når jeg la meg i går! :love7 Var ikke til å ta feil av. Så gøy! Jeg dyttet litt i magen da, så litt fremprovosert var det nok, haha.
 
Ja morkaka ligger foran, men har kjent en del småspark mot sidene og mot blæra de to siste ukene.. har nesten vært daglig siste uka vil jeg si, helt frem til de siste tre dagene. Så stusser litt, venter liksom stadig på å kjenne flere dult uten at det jeg har kjent noe mer.. Klarer ikke annet enn å bli litt stressa, men plutselig kommer det vel tilbake :smiley-ashamed004
Ja jeg føler også på det. Hun var litt aktiv i dag morges, men nå på kvelden kjenner jeg ingenting og må konstant si til meg selv at det går fint!
 
Ja jeg føler også på det. Hun var litt aktiv i dag morges, men nå på kvelden kjenner jeg ingenting og må konstant si til meg selv at det går fint!
Skal alltid være noe å bekymre seg over.. hehe. :hilarious: Tror jeg har kjent litt i dag, ved mindre det bare har vært luft. Velger å si til meg selv at det er baby jeg har kjent. Fikk nå i hvertfall et godt dult i blæra i sta. :happy:
 
Når opplevde dere (for dere som er litt lengre på vei kanskje) at man kan kjenne bevegelsene utenpå på magen? :) jeg er 20+2 og kjenner en del dult og skubbing når jeg er i ro og hviler. Føler det utenpå magen når jeg har hånden der, men tror det er mest fordi jeg kjenner det inni.. har så lyst at samboeren min også skal få kjenne det utenpå snart! ❤
 
Når opplevde dere (for dere som er litt lengre på vei kanskje) at man kan kjenne bevegelsene utenpå på magen? :) jeg er 20+2 og kjenner en del dult og skubbing når jeg er i ro og hviler. Føler det utenpå magen når jeg har hånden der, men tror det er mest fordi jeg kjenner det inni.. har så lyst at samboeren min også skal få kjenne det utenpå snart! ❤
Jeg er like langt som deg, og kjenner bevegelser veldig regelmessig nå. Jeg tenkte også jeg kjente det utenpå fordi jeg kjente inni, men mannen har fått kjent utenpå i noen dager. må som regel ha hånden på magen og være tålmodig, fordi lille har en tendens til å bli rolig når pappa skal kjenne.
 
Back
Topp