Kjenner dere mange i samme situasjon?

Ja, tror det er mange som synes det er fryktelig spennende om man "virkelig har klart det selv" (det = å lage to på en gang) eller om man bare har jukset med hjelp. :confused: Liker ikke helt akkurat det der. Jeg likte det ikke før heller, selv før jeg selv trengte assistert befruktning. Jeg kjenner jo flere som har tvillinger og ble provosert på deres vegne av hva folk finner på å grave i fra fremmede fordi de har tvillinger.

Du, jeg delte litt mer enn jeg tenkte, trodde et sekund jeg var på skjult gruppe (gravid-tåke?) Vil du bare ta bort quoten. :shy:

Har ikke fått et spørsmål om det! Har jo bestemt meg for å være åpen ift. IVF, men har opplevd at folk synes det er litt privat å høre om, så har sluttet å messe om det. Og bekjente og fjerne kolleger har jeg ikke noe behov for å fortelle det til.

Men det første folk/fremmede spør om er om det er tvillinger i familien, og når jeg sier jeg har brødre som er tvillinger, så bare antar de at jeg har arvet "det" av mamma.

Det er jo ikke noe noen har noe med sånn egentlig, så jeg føler jo ikke at jeg må si at det er IVF heller, de spør meg jo ikke rett ut om når unnfangelsen skjedde.

Kjenner meg så godt igjen!
Fikk tvillinger med hjelp av IVF som ble født for ett år siden. Da jeg var innom jobben som gravid og fortalte kolleger jeg ventet tvillinger var det faktisk flere som spurte om det var ivf. Jeg løy og sa nei. Ærlig talt, skal jeg brette ut privatlivet vårt der blandt alle sammen? Nei!

Og om jeg har tvillinger i slekta har jeg sikkert blitt spurt om 10-20 ganger.

Men heldigvis er folk stort sett hyggelige og forteller meg hvor heldig jeg er [emoji176][emoji176][emoji5]
 
Kjenner meg så godt igjen!
Fikk tvillinger med hjelp av IVF som ble født for ett år siden. Da jeg var innom jobben som gravid og fortalte kolleger jeg ventet tvillinger var det faktisk flere som spurte om det var ivf. Jeg løy og sa nei. Ærlig talt, skal jeg brette ut privatlivet vårt der blandt alle sammen? Nei!

Og om jeg har tvillinger i slekta har jeg sikkert blitt spurt om 10-20 ganger.

Men heldigvis er folk stort sett hyggelige og forteller meg hvor heldig jeg er [emoji176][emoji176][emoji5]

Det er altså så rart at når man ikke kjenner noen så går man inn i privatsonen med sånne spørsmål? :bored:

Vi er jo nokså ærlige om assistert befruktning, men jeg kommer ikke til å svare fremmede om det altså. Eller i sånne settinger som du beskriver med hele arbeidsplassen stående rundt liksom. :rolleyes:

Godt de fleste holder seg unna temaet og heller er opptatt av tvillingene og hyggelige temaer. :Heartred
 
Last edited:
Atter en gang var det en fremmed som åpnet opp til meg om deres IVF-reise i dag. Enda en gang på åpen bhg. De hadde prøvd like lenge som oss, lykkes omtrent samtidig og fått jente de også :)
Masse felles å prate om med andre ord ;)
Det som var litt kult denne gangen var at det var en svært åpenhjertig pappa jeg snakket med :)
 
Vi snakket ikke noe særlig om prosessen da vi holdt på, men har vært åpne om at jenta i magen er IVF-barn. Og da er det flere som forteller at de også har vært gjennom det samme.
 
Atter en gang var det en fremmed som åpnet opp til meg om deres IVF-reise i dag. Enda en gang på åpen bhg. De hadde prøvd like lenge som oss, lykkes omtrent samtidig og fått jente de også :)
Masse felles å prate om med andre ord ;)
Det som var litt kult denne gangen var at det var en svært åpenhjertig pappa jeg snakket med :)
Det er så spennende og givende å bli kjent med noen andre i samme situasjon!! :)
 
Atter en gang var det en fremmed som åpnet opp til meg om deres IVF-reise i dag. Enda en gang på åpen bhg. De hadde prøvd like lenge som oss, lykkes omtrent samtidig og fått jente de også :)
Masse felles å prate om med andre ord ;)
Det som var litt kult denne gangen var at det var en svært åpenhjertig pappa jeg snakket med :)
Så herlig :Heartred
 
Back
Topp