Kjenner dere mange i samme situasjon?

Poppi

Forumet er livet
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Kjenner dere fler som har prøvd lenge og som dere kan prate om det med? Jeg kjenner noen, to som har gått gjennom ivf og ei som har prøvd lenge. Syntes at det er så utrolig ålreit å få snakket om ting med folk som har vært gjennom det samme. Kunne ønske at det hadde vært en cafésamling en gang innimellom i byen hvor IVFere kunne møttes :)
 
Jeg har ei venninne som heldigvis bor i samme bygd som meg, og hun har vært igjennom IVF! Hun er vel den eneste jeg kjenner som jeg føler virkelig forstår![emoji5] andre tror de gjør det, men det er ikke mulig! Jeg hadde lett blitt med på slike samlinger om det var det, selvom jeg bor ganske så usentralt[emoji5]
 
Jeg kjenner ei som har vært gjennom det for en god stund siden og som har fått det litt på avstand. Henne kan jeg bruke som klagemur og sparringspartner når jeg trenger det, og det betyr mye!
 
Nei, kjenner ingen som har vært igjennom ivf.
Føltes ganske ensomt oppi det hele, glad for forumet her :)

Kjenner to som har brukt år på å bli gravide, men de fikk det til selv til slutt, og har to tette barn.
En veninne som har to barn, men sliter å få nr. 3. Har ikke snakket så mye om det med henne.
 
Kjente én kollega som holdt på på nesten samme tid som meg (og samme sted), men som ble naturlig gravid:) jeg ble gravid et halvt år etter. Det var veldig fint å ha henne å snakke med, for hun kjente prosessen. Men ellers trodde jeg ikke at jeg kjente noen slitere inntil jeg selv ble gravid og fortalte litt mere åpent om det når jeg annonserte det... Da har det dukket opp overraskende mange som har slitt på den ene eller andre måten..... Men sånn er det jo når det er noe som ikke snakkes så mye om....man tror man er den eneste....Men realiteten er jo at flere enn 1/10 i fertil alder sliter med ufrivillig barnløshet.
 
Har en venninne; men der er det mest fordi de er lesbiske. Så nei, egentlig ikke. Så veldig glad jeg har dere her inne ❤️❤️
 
Nei, ingen. Alle rundt oss har fått barna sine som perler på en snor. Heldiggrisene!
 
Her har jeg flere jeg kjenner som har ivf barn! To nære venninner og en jeg egentlig bare prater med når jeg møter. I tillegg har jeg to lesbiske venninner som har vært igjennom det, men det blir en litt annen sak, selv om påkjenningen med stimuleringen osv er den samme. I tillegg har jeg en kollega som har vært igjennom det og som jeg har pratet litt med :)
 
Kjenner ikke mange. Hadde ei på tidligere jobben som var god å ha, men vi var bare kollegaer og ikke gode venner. Ellers er det ingen som jeg kjenner godt som har vært igjennom dette. Forumet har hjulpet mye da. [emoji4]
 
Kjenner ingen. Derfor har dette forumet vært veldig godt å ha!
 
Kjenner "dessverre" ingen. Hadde vært godt å ha noen å prate med som virkelig hadde forstått hvor tøft det faktisk er..
 
Jeg har en venninne som var innom IVF, men som fikk begge barna naturlig i mellomperioder.
Men har også en god venninne jeg prater mye med - hun er veldig forståelsesfull selv om hun fikk sine naturlig.
 
Ja kjenner flere
 
Vi er veldig åpne om vårt problem, og har på den måten fått vite at overaskende mange folk jeg kjenner har ivf barn. :)
 
Tror ikke det o_O alle venninnene mine har fått barn :) men det går bra :) de jeg prater med om det er ganske ålreite å prate med ;)

Bra det da :) jeg har plutselig møtt noen innimellom i tilfeldige situasjoner som har vært åpne om prosessen, og da har jeg vært åpen om det jeg og til de,selv om jeg normalt sett ikke forteller det til folk.
 
Nei, ingen. Alle rundt oss har fått barna sine som perler på en snor. Heldiggrisene!

De fleste her og! Her har til og med ei venninne tatt abort fordi det ikke passet seg med barn akkurat når hun ble gravid. Hun visste ikke om vår prosess så var ikke lett å holde seg da hun klagde, for å si det sånn..
 
De fleste her og! Her har til og med ei venninne tatt abort fordi det ikke passet seg med barn akkurat når hun ble gravid. Hun visste ikke om vår prosess så var ikke lett å holde seg da hun klagde, for å si det sånn..

Kjære vene :eek:
Ganske store kontraster!
 
Back
Topp