Kjenner dere liv? :)

Har fått ei ganske aktiv lita frøken inni her tror jeg :) Kjenner liv flere ganger om dagen nå! Det er så kjekt :Heartred Små dult, bobling, romstering og disse "fiskehalene" :) Innimellom noen skikkelige kick som jeg har kjent i hånda, men når jeg da sier til mannen at han må kjenne så blir det stille eller så blir de så svake at kun jeg kjenner de fra innsiden :p

Samme her. Med en gang mannen kommer blir det stille. Men kjenner masse liv, i dag har det vært ekstremt mye faktisk. Koselig :happy:
 
det har vært veldig varierende i mine svangerskap. Det avhenger litt om hvordan fosteret ligger sa jordmora. Når jeg ble urolig anbefalt hun meg å drikke noe kaldt og søte.. ligge stille og kjenne etter liv. Det er igrunn det de gjør på sykehuset når man kommer fordi man kjenner lite liv..
Prøv gjerne det.

Mine barn har vært veldig stille inne magen...kjente veldig lite til de to andre og kjenner lite nå også.
 
Ja, her har det vært daglig aktivitet den siste 1,5 uka:) veldig koselig❤️
 
kjenner litt daglig. Men ikke noe å skryte av.
har ikke kjent mye i de mine to tidligere svangerskap heller.

er 17 uker nå ca.
 
Ja, nå merker jeg liv oftere og det er veldig koselig ❤️ Merker særlig når jeg ligger på venstre side i senga. Men gleder meg til tydelig liv hver dag etterhvert:love7
 
Jeg begynte å kjenne liv veldig sent denne gang i forhold til de forrige gangene. Et godt stykke over 20 uker, men i forrige uke klarte mannen å ha hånden riktig plass slik at han kjente spark på utsiden gitt! :D

Nå sparker det som bare den, så mini hoppet rett og slett over den "bobler og fiskehaler-perioden" og gikk rett på spark. :D

Foranliggende morkake :)
 
18+5 i dag, og den siste uka har jeg kjent liv hver dag. Noen dager er det omtrent hele tiden med mange tydelige spark og bevegelser. Jeg kan kjenne når babyen snur seg/ flytter seg. Og så plutselig kommer sparkene fra et helt annet sted. Herlig! :D
Andre dager er det mindre, som i dag. Kjente noen spark i 9-tiden + et tydelig spark for 5 min siden. Ikke noe mer.

Det er vel vanlig at det går litt opp og ned, regner jeg med.
 
Kjenner litt... men har blitt så tjukk også.. hehe at det er vanskelig å kjenne noe hehe..
uke 17.
 
Kjenner litt... men har blitt så tjukk også.. hehe at det er vanskelig å kjenne noe hehe..
uke 17.
 
Jeg kjenner lite liv. Med de to første kjente jeg det fra uke 13 og 14 og kjente masse liv hele tida. Nå ligger morkaka foran så kjenner i grunn veldig lite. Kanskje et lite spark hver dag men det er så svakt at jeg ofte nesten ikke får det med meg.. Håper det tar seg opp for blir slitsomt om en må gå å fokusere for å huske om det har vært bevegelser osv.

Husker jeg tenkte før at jeg ikke skjønte hvordan folk kunne gå gravid et helt svangerskap uten å vite at de var gravid. Men nå skjønner jeg det! :p
 
19+5 i dag. Fikk bekreftet foreliggende morkake på ultralyd, hun sa at da kan man ikke forvente bevegelse utenpå før i uke 24 :)
Jeg har kjent bobling siden uke 12, men det ligner jo veldig på luft i tarmene da...
Kjenner kanskje helt sikre bevegelser annenhver dag. Men ikke hvis jeg fokuserer på andre ting, må være veldig konsentrert.
 
Fikk beskjed om at morkaka ikke lå foran, hvilket var veldig interessant, da alt jeg etter langt om lenge kjente, var så svakt..
Eeeenda mer interessant var at under ul og etter, har jeg kjent alt MYE tydeligere... :eek:
Jeg har jo vært så skeptisk og usikker i dette svangerskapet, at jeg tror jeg ikke har tatt ting helt inn over meg før nå, etter at jeg har sett bevis :rolleyes:
 
Nå har det begynt å komme sånne spark som gjør at jeg skvetter sikkelig til. :cat: Veldig fin måte å knytte bånd til lille jenta på, elsker å ligge i sofaen å kjenne på livet. Hun er aktiv stort sett hele tia, skjønner ikke helt når hun sover. :bored: Uff, nå begynner jeg også å bli sikkelig myk og dilledalle :bag::bag:
 
I går kveld mente bf at han klarte å kjenne det såvidt, men det er megasvakt enda :) men jeg kjenner mer og mer liv selv i allefall :D
 
18+5 nå og har kjent «larvebevegelser»siden uke 14.Veldig uregelmessig liv frem til uke 17.Fra uke 17 har det vært masse dulting ca hver dag.18+2 kjente bf tydelig dult utenpå magen,rett vedsiden av navlen:)Helt fantastisk følelse!
Er 2.gangs.
 
Kjente liv første gang forrige uke, fra ca 18+0 :Heartblue:Heartblue
Var litt usikker, selv om jeg er 2.gangs. Men nå vet jeg at det er spark/romstering:Heartblue
 
Back
Topp