Kjenner dere liv? :)

M

Mamma_i_2020

Guest
Jeg er i uke 19+3 og merka så mye liv forje uke, var så moro :) vært veldig stille nå denne uka. Kjenner nesten ingen liv.

Dere som har vært gravide før - Er det normalt så tidlig? Eller bør jeg kontakte lege for undersøkelse?
 
Det er normalt enda. Er vel noen uker igjen før man skal kjenne liv daglig

Anbefaler siden kjennliv.no
 
Kjente bevegelser tidligere,men kjenner lite nå. Men har hatt 4 ul siste uken,å der sprellet h•n som bare det:) jordmor sa det var vanlig så prøver å roe meg med det.
 
Nei, men er bare 16+1. Men du skal vel ikke kjenne regelmessig daglig liv før uke 25 eller hva det er?
 
Jeg har kjent hver dag den siste uken (er 18+5), men når jeg først begynnte å kjenne kunne jeg kjenne mye ene dagen, og så kunne det gå en uke til neste gang jeg kjente noe. Tror det er vanlig:)
 
Kjenner romstering (tror det er en skikkelig turner der inne), og har gjort det et par uker. Mest når jeg legger meg på kvelden eller før jeg står opp :) Ingen spark enda da.

Er 18+2, andregangs.
 
Jeg kjenner typ ingenting, har kjent litt jeg og tidligere. Men jeg tenker at, om du er veldig bekymret så ring jordmor. Kanskje du kan komme inn på ul, ell fosterlyd kanskje holder. Jeg tror min lille ligger med ryggen mot magen å sparker inn mot ryggen + at morkaka er fremme, og at det er derfor jeg ikke kjenner no. Merker jo at magen vokser!
 
Har kjent bobling, men ingenting siste uka. Stresser ikke. Er førstegangs og overvektig, så regner med at det kommer etterhvert.
 
I dag fikk vi se en frisk og aktiv krabat i magen. Morkaka lå som en airbag forran hele magen,(jøss hvor stor en morkake er) så ikke så rart man ikke kjenner spark. Jordmor sa at i løpet av noen uker så kjenner jeg nok. Er 19+0 i dag!
Vet du plasseringen på morkaka??
 
Er andregangs, og morkaka ligger ikke og "blokkerer" foran, så her har jeg kjent bevegelse fra uke 14/15-ish. Er nå 18+5 og kjenner mye liv daglig. Siste uken har bevegelsene vært så tydelige at jeg ikke trenger å "kjenne etter" :)

Med første var jeg forbi uke 20 før jeg kjente noe (da lå også morkaka bak), og det gikk laaang tid før jeg kjente tydelige bevegelser daglig :)
 
Kjenner det kiler på en måte innimellom, «sommerfuglvinge»!

fant hjertelyden i dag m doppler❤️ Morkake foran, fant hjertelyden langt nede på ene siden.
 
Kjenner hver dag og gjort det siden slutten av uke 17. Er 19+2 nå, med nr 4
 
Er så usikker.. Har liggi på soffan noen kvelder nå å plutselig, så virker d som om en boble sprekker, åsså er d helt stille igjen.. Så usikker på om det er bevegelse eller om det faktisk er en boble 
Men er lissom kje helt sånn luftbobler aktig heller :joyful::joyful:
 
Jepp, endelig litt liv der inne. Kjente faktisk et dult på utsiden av magen i foregått natt:cat::cat: 19+0 i dag etter oul termin med nr 3. Morkaken foran:rolleyes:
 
Har kjent et par uker nå, og sterkere for hver dag nesten :) Er 19+1 med morkaken bak og litt på siden.
 
I dag fikk vi se en frisk og aktiv krabat i magen. Morkaka lå som en airbag forran hele magen,(jøss hvor stor en morkake er) så ikke så rart man ikke kjenner spark. Jordmor sa at i løpet av noen uker så kjenner jeg nok. Er 19+0 i dag!
Vet du plasseringen på morkaka??

Ja, eller jordmor sa den ikke lå foran. Kjenner litt bevegelser nå. Men lite og svakere enn den første uka jeg kjente. Da kilte det sikkelig :love017
 
19 uker og kjenner masse :) Igår kjente samboeren det utpå for første gang også. Så deilig!
 
Gravid med nr 3. Kjent liv hver dag siden uke 16
Første graviditet kjente jeg ikke liv hver dag i starten, det var visst helt normalt:)
 
Back
Topp