Kjenner dere liv nå?

Åhh, jordmora som sa jeg ikke kom til å kjenne det like godt :rolleyes:

ja ser mange som har fått beskjed om det. Tror kanskje de bruker det litt for å ikke få overbekymra gravide da det KAN føre til at man kjenner mindre liv. Med både første og tredje har jeg kjent liv fra uke 15, men jeg med nr 2, hvor morkaka lå foran, måtte vente til rundt uke 18 mener jeg ;) men selve bevegelsene kjennes like ut
 
ja ser mange som har fått beskjed om det. Tror kanskje de bruker det litt for å ikke få overbekymra gravide da det KAN føre til at man kjenner mindre liv. Med både første og tredje har jeg kjent liv fra uke 15, men jeg med nr 2, hvor morkaka lå foran, måtte vente til rundt uke 18 mener jeg ;) men selve bevegelsene kjennes like ut


Det kan det være:D
 
ja ser mange som har fått beskjed om det. Tror kanskje de bruker det litt for å ikke få overbekymra gravide da det KAN føre til at man kjenner mindre liv. Med både første og tredje har jeg kjent liv fra uke 15, men jeg med nr 2, hvor morkaka lå foran, måtte vente til rundt uke 18 mener jeg ;) men selve bevegelsene kjennes like ut

Jeg hadde morkaka forran og kjente betraktelig mindre. Kjente ingenting før uke 21 og etter det var jeg inne til ul flere ganger fordi jeg ikke kjente spark på dagesvis.

Jeg husker legen tok ultralyd og vi kunne se at barnet sparket masse, men jeg kjente ingenting pga morkaka. Etterhvert syntes jeg det nesten var lettere å se sparkene utenpå magen enn å kjenne dem
 
Jeg hadde morkaka forran og kjente betraktelig mindre. Kjente ingenting før uke 21 og etter det var jeg inne til ul flere ganger fordi jeg ikke kjente spark på dagesvis.

Jeg husker legen tok ultralyd og vi kunne se at barnet sparket masse, men jeg kjente ingenting pga morkaka. Etterhvert syntes jeg det nesten var lettere å se sparkene utenpå magen enn å kjenne dem

ja som jeg skrev så KAN det oppleves slik og det er nok derfor leger opplyser om det. Men det trenger ikke å ha stor betydning i hele tatt ;) var inn på mange kontroller i første svangerskap fordi jeg ikke kjente liv (morkake bak) mens sist (morkake foran) var det aldri noe bekymring.
 
Nå har jeg endelig kjent daglig liv i godt over en uke. Lille er spesielt glad i å turne på blæren min virker det som :p I dag kjente samboer også såvidt ett lite dult på utsiden også <3
 
Tror jeg kjenner litt liv. Men er så usikker! Føles helt annerledes ut denne gangen når morkaken er på forsiden.
 
Nå kjenner jeg endelig sparkene lengre oppe enn nedi bekkenet
Jeg har så vidt kjent de små sparkene hans med håndflaten min de siste dagene og i går fikk pappaen kjenne det også, et skikkelig spark da han la handen på magen :Heartblue
 
De siste dagene har det roet seg ned til at jeg knapt kjenner henne :( men sjekket doppler og finner hjerterytmen.

Er det vanlig at det er litt ujevnt i starten hvor mye man kjenner?
 
De siste dagene har det roet seg ned til at jeg knapt kjenner henne :( men sjekket doppler og finner hjerterytmen.

Er det vanlig at det er litt ujevnt i starten hvor mye man kjenner?

Vi skal vell ikke kjenne liv hverdag før i uke 26 eller noe. Det kan variere mye hos meg.
 
Vi skal vell ikke kjenne liv hverdag før i uke 26 eller noe. Det kan variere mye hos meg.

regnet med det. Bare så skummelt å kjenne mye til faste tider i en uke og så ingenting. Jeg merket også at det alltid kom noen spark når jeg drakk kaldt vann, så plutselig ingen respons.
 
regnet med det. Bare så skummelt å kjenne mye til faste tider i en uke og så ingenting. Jeg merket også at det alltid kom noen spark når jeg drakk kaldt vann, så plutselig ingen respons.

Ja. Synes det er litt ubehagelig jeg også. Men det har vell litt med hvordan det ligger inn i magen også :)
 
Jeg kjenner liv hver dag, men lurer litt på om det går an å «vekke» babyen eller fremprovosere bevegelser? Stemmer egentlig dette med søt saft?
 
Jeg kjenner liv hver dag, men lurer litt på om det går an å «vekke» babyen eller fremprovosere bevegelser? Stemmer egentlig dette med søt saft?
Det er det de sier på føden hvis du ringer dit grunnet lite liv. Drikke 1 liter søt drikke og gi det en halv time til én time. Så det er nok noe i det ja :)
 
Jeg kjenner liv hver dag, men lurer litt på om det går an å «vekke» babyen eller fremprovosere bevegelser? Stemmer egentlig dette med søt saft?

Varierer veldig fra baby til baby egentlig. Min største reagerte f.eks ikke på hverken kaldt eller søt drikke... jeg måtte knaske sukkerbiter for at det skulle funke ;) ellers funker det ofte å dytte litt på lille for min del ;)
 
Her kjenner jeg lillegutt hver dag nå.. av og til fullt cirkus inni der om kveldene også. Pappan har også kjent spark på magen. Mangler bare at storebror også får kjenne :Heartred
 
Kjenner henne hver dag nå og det er helt herligt! I går kjente pappaen henne for første gang også.
 
Back
Topp