Kjenne liv

Har også morkaka framme (og hadde samme i forrige svangerskap). Som jeg husker var jeg 21+noe når jeg først kjente noe mer enn kribling begge gangene (hadde håpet at det skulle komme tidligere nå siden jeg har vært gravid før, men den gang ei…)

I begynnelsen er det såpass sjeldent også at det er lett å gå glipp av hvis man er i bevegelse eller opptatt av noe annet ☺️ Kjente det best når jeg lå flatt på senga og kun konsentrerte meg om det.

Nå i uke 25 kjenner jeg det ofte, men kan gå lange perioder uten hvis babyen ligger med ryggen til eller noe.
Jeg kjente bare sparkene helt nede i magen de første ukene, så hvis du har morkake der tror jeg det er helt naturlig at du ikke kjenner tydelige spark enda! Nå er jeg 22+1 og kan kjenne spark litt her og litt der, men det meste er fortsatt midt fremme på magen, mellom navle og symfyse. Hvis du er bekymret kan du ta kontakt med jordmor eller lege, men jeg tror det er helt normalt å ikke kjenne så mye med morkaken foran :Heartred
Jeg opplever det samme! Jeg er 21+2 og noen dager kjenner jeg «harde spark», noen dager bare litt murringer og bobler… snakket med jobb-jordmoren og hun sa jeg ikke skulle stresse noe med det før uke 28. Kjenner noe hver dag, men enkelte dager føles det lite. Gleder meg til å høre hjertelyd hos jordmor på onsdag. :Heartred

jeg er 21+0 nå, har morkake langt ned på fremre vegg - kjenner noe kribling, men kan ikke si at jeg har følt på ordentlig spark enda… kjenner jeg blir bekymret når jeg leser om alle her..
Jeg har morkake på fremre vegg, har kjent kribling i noen uker, men startet ikke kjenne bittesmå spark før for tre dager siden. Er 22+1 i dag. Så det er nok helt normalt! Sparkene kjennes egentlig bare når jeg ligger, kjenner det ikke når jeg er i bevegelse.

Jeg har morkake på fremre vegg, har kjent kribling i noen uker, men startet ikke kjenne bittesmå spark før for tre dager siden. Er 22+1 i dag. Så det er nok helt normalt! Sparkene kjennes egentlig bare når jeg ligger, kjenner det ikke når jeg er i bevegelse.
okei, da må jeg nok bare være litt tålmodig.. var på ultralyd sist uke, for å sjekke morkake, og alt så bra ut da, men en ønsker jo så gjerne å kjenne litt bevegelse :)

okei, da må jeg nok bare være litt tålmodig.. var på ultralyd sist uke, for å sjekke morkake, og alt så bra ut da, men en ønsker jo så gjerne å kjenne litt bevegelse :)
Om man er i aktivitet når babyen beveger seg så kan det hende man går glipp av mye. Hadde noen uker da jeg hostet så mye at jeg ikke kjente noe de fleste dagene...

Syns det hjelper å pesse hånden litt mot magen, 1-2cm inn bare for å kjenne noe.

Back
Topp