Kjenne liv ✨

16+5, kjenner masse kribling!
Har kjent små stryk i mange uker allerede, og kjenner tydelig liv hver dag. Til og med med morkaken fremme :love017

Barn nr 4 da, og har hatt morkaken fremme hver gang.

15+4 her. Jeg har kjent noen tydelige «dult», første var vel på Tidlig ultralyd i uke 13, skulle tro det var protest dult etter at jordmoren hadde presset masse på magen. Da hun var ferdig så kjente jeg tydelig dult som om det var hevn for å flytte rundt på den.

Siden har jeg kjent, ikke hver dag med en og annen dag spesielle dult som ikke kjennes ut som luft. Ingen rytme eller bevegelse, bare èn og så ferdig, selvom jeg kjenner og kjenner etter og håper på mer. Men det kommer vel.

15+4 her. Jeg har kjent noen tydelige «dult», første var vel på Tidlig ultralyd i uke 13, skulle tro det var protest dult etter at jordmoren hadde presset masse på magen. Da hun var ferdig så kjente jeg tydelig dult som om det var hevn for å flytte rundt på den.

Siden har jeg kjent, ikke hver dag med en og annen dag spesielle dult som ikke kjennes ut som luft. Ingen rytme eller bevegelse, bare èn og så ferdig, selvom jeg kjenner og kjenner etter og håper på mer. Men det kommer vel.
Hatt det helt likt selv, men nå har jeg ikke kjent noen dult på veldig lenge, så begynner å tvile på meg selv. Selv om jeg egentlig vet at det var det det var

18+5
Pappaen fikk kjenne masse spark i går kveld fra utsiden. Blir sterkere og sterkere.
Nå er det mye bevege på jenten vår. Hun er aktiv fra morgen til kveld

15+6 her. Ikke kjent noe ordentlig enda. Husker ikke hva de sa om morkakens plassering denne gangen. Kjente tidligere sist, men ikke med første.

Er 17+3 og usikker på om jeg har merket noe enda :smiley-ashamed004 Er min første, så vet ikke helt hvordan det kjennes ut.. fikk også vite at jeg har morkaka foran, så tar kanskje litt lenger tid før jeg merker noe da?

15+6 og kjenner "noe", og om jeg bruker doppleren kan jeg kjenne igjen bevegelseslyder/det jeg kjenner inni magen. Barn nummer 4 og morkaka foran for første gang, så det tar vel enda litt tid før det blir noe ordentlig.

Fikk forklaring i dag på hvorfor jeg ikke kjenner mer (kjente så tidlig sist). Jeg har jo morkaka foran. Var på OUL i dag. Fikk faktisk beskjed om at det ikke er så uvanlig å ikke kjenne mer/mye før uke 24 da. Så alle med morkake foran kan senke skuldrene i hvert fall :happy:

Fikk forklaring i dag på hvorfor jeg ikke kjenner mer (kjente så tidlig sist). Jeg har jo morkaka foran. Var på OUL i dag. Fikk faktisk beskjed om at det ikke er så uvanlig å ikke kjenne mer/mye før uke 24 da. Så alle med morkake foran kan senke skuldrene i hvert fall :happy:
Dette er individuelt! Hadde morkake bak med førstemann, og kjente liv fra uke 14. I svangerskap nr. 2 og nå 3, har jeg hatt morkake foran og kjent liv fra uke 11. Fikk også høre at jeg kom til å kjenne liv mye senere, men det har ikke spilt noen rolle for min del. Vet også at for noen kan det dempe såpass mye at man ikke kjenner noe før langt over 20 uker!

Uansett kjenner du nok noe veldig snart :Heartred

Dette er individuelt! Hadde morkake bak med førstemann, og kjente liv fra uke 14. I svangerskap nr. 2 og nå 3, har jeg hatt morkake foran og kjent liv fra uke 11. Fikk også høre at jeg kom til å kjenne liv mye senere, men det har ikke spilt noen rolle for min del. Vet også at for noen kan det dempe såpass mye at man ikke kjenner noe før langt over 20 uker!

Uansett kjenner du nok noe veldig snart :Heartred
Samme opplevelse her, har kjent veldig tidlig til tross for morkaken fremme :love017

Edit: må og sies at dette er nr 4 og jeg har hatt morkaken fremme hver gang :dontknow

Last edited:
Irriterende nok husker jeg ikke hva de sa om plassering av morkaka. Var bare glad alt så fint ut. Skal i alle fall spørre på oul om jeg ikke har kjent liv til da. Er 16+5 i dag. Var en meget aktiv krabat på toul, så hadde trodd jeg ble å kjenne noe til nå. Når det er sagt kjente jeg ingenting før en stund etter oul med første. Med nummer to kjente jeg liv tidlig.

I dag var jeg på ultralyd og fant ut at morkaken ligger foran. Det forklarer hvorfor jeg bare kjenner spark på samme sted hver gang. Det er et sted morkaken stopper og der kjenner jeg bevegelse.

I dag var jeg på ultralyd og fant ut at morkaken ligger foran. Det forklarer hvorfor jeg bare kjenner spark på samme sted hver gang. Det er et sted morkaken stopper og der kjenner jeg bevegelse.
Og når du sier samme sted så er det ut til siden eller?
Jeg har også morkake foran og føler jeg noen ganger kjenner noe rett ut til siden, men er ikke sikker. Har også mye luft, så synes enda det er litt vanskelig å si. Barn nr 2 så vet hvordan d skal føles… 17+4 og har ikke kjent noe spesielt annet at jeg noen ganger mener jeg kjenner noe ut til siden

Akkurat samme her! Kjenner henne bare på høyre side :smiley-ashamed004

17+6 og kjenner lite/ingenting. Det er litt luftbobling nedi der som jeg tror er baby, men usikker.

Back
Topp