Kjenne liv ✨

Hvordan kjenner folk ting så tidlig??? Jeg er riktignok førstegangsgravid og aner ikke hva jeg skal kjenne etter, men tror uansett all rumlinga i tarmene vil overdøve alle eventuelle bevegelser i mange uker fortsatt :laughing002

Hvordan kjenner folk ting så tidlig??? Jeg er riktignok førstegangsgravid og aner ikke hva jeg skal kjenne etter, men tror uansett all rumlinga i tarmene vil overdøve alle eventuelle bevegelser i mange uker fortsatt :laughing002
Første svangerskap kjente jeg det ikke tydelig før uke 21. Denne gang kjente jeg det tydelig igår 16+6

Selv om dette er min tredje synes jeg det er vanskelig nettopp fordi tarmene danser. Og har opplevd følelsen av liv selv uten å være gravid.
Luft og leamus kjennes nemlig veldig likt ut som liv så tidlig, men med noen små forskjeller. Med luft føler jeg at det enten er på «feil sted», at det flytter på seg, og at jeg må prompe etterpå. :smiley-ashamed008

Leamus kommer gjerne som flere små kramper på rappen.

Liv derimot er som å kjenne noe, en følelse, og så kanskje en annen, men på samme sted. Uten noe rytme, og ikke nødvendigvis likt hvert gang.
Den eneste gangen jeg var helt sikker på var liv var da hen må ha sparket inn i en nerve. For da kjente ikke sparket, men fikk tre-fire støt opp fra livmor og oppover ryggen.

En annen gang kjente jeg et klart dunk, og det var det. Tok en uke før samme følelse kom tilbake. Luft og leamus skjer jo hver dag så de følelsene er man mer vant til og noe man etter hvert klarer å utelukke.
Barnet er såpass lite enda og ligger i masse vann så det er veldig normalt å ikke kjenne noe som helst enda. For meg må hen sparke på riktig sted for å kjenne noe.

Fordelene med å ha vært gravid før er disse følelsene blir bare sterkere og sterkere jo sterkere barnet blir. Derfor får man en slags gradvis økning og det er derfor man kan kjenne igjen følelsen fordi man tidligere har opplevd hvordan tvilen blir til sikkerhet.

Jeg kjenner noe daglig, mer eller mindre :love017 litt spesielt, med den første følte jeg ikke noe før uke 20 :D men veldig koselig da!

17+0 i dag. Kan ikke si jeg har kjent noe enda. Noen ganger tror jeg at jeg innbiller meg at jeg kjenner noe, men er nok bare luft :hilarious:.

Tror jeg har kjent noe i noen dager nå! Kjennes ut som bobler, og annerledes enn luft. Førstegangs, 17+4 i dag.

• Elsker
Reactions: EK3
Ganske sikker på at eg har kjent liv i fleire veker allerede, men ikkje dagleg. Ofte når eg slappa av eller når eg legger vesla her :) Er 15+5 no og det her er mitt 3 barn.
Syns å huske at eg kjente liv frå veke 13 med første, morkaka bak. Hugsar ikkje med andre, men då var morkaka framme. Var enorm forskjell for meg i kor mykje, ofte og sterkt eg kjente liv med første og andre. Då pga morkaka, er eg ganske sikker på :)
No har eg morkaka bak igjen og syns det er lettare å kjenne det. Det er noko eiget, heilt annleis enn andre kjensler i magen. Syns eg :)

17 - har morkake foran, men idag sov jeg ekstra lenge etter spying på morgenen og når jeg våknet snudde baby seg helt rundt sånn at kroppen dens stakk ut av magen. Trodde ikke at en sånn bevegelse kunne kjennes så tydelig så tidlig. Det var litt sjukt.

I går kjente eg lille ta ein salto inni der, veldig tydeleg og eg venta med handa på magen etter. Men ingen ny salto, var såpass at eg er sikker på at eg hadde kjent det uttapå om eg hadde hatt handa der :) 16+0 i dag.

Ikke noe liv å kjenne her. 14+1. Trodde jeg kjente noe i helga, men denne uka har vært så travel så har ikke kjent noe siden. Kan hende jeg må være helt i ro og kjenne godt etter.

Ingenting så langt. 14+ 5.
Kjente tidligere med forrige.

Jeg er 18+3 i dag, og jeg er veldig usikker på om jeg kjenner liv. Har ikke kjent noe spark enda hvertfall. Men av og til så kan det kjennes ut som jeg klør eller at det er en boble i magen. Men vet ikke om dette bare er tarmene som jobber. Ser det er så mange andre som kjenner tegn/liv så mye tidligere, så jeg er bekymret for om det er noe liv inni der. Jeg har ett barn fra før og har morkaken bak så vidt jeg vet. Skal på ultralyd om 6 dager så kjenner meg veldig nervøs!

Har ikke kjent noe konkret enda. Dette er nr 3 så jeg burde jo kanskje kjenne noe. Har mye aktivitet av tarmene i magen så er nok kanskje det at det er vanskelig å skille. :happy: Er 17+1

Jeg er 18+3 i dag, og jeg er veldig usikker på om jeg kjenner liv. Har ikke kjent noe spark enda hvertfall. Men av og til så kan det kjennes ut som jeg klør eller at det er en boble i magen. Men vet ikke om dette bare er tarmene som jobber. Ser det er så mange andre som kjenner tegn/liv så mye tidligere, så jeg er bekymret for om det er noe liv inni der. Jeg har ett barn fra før og har morkaken bak så vidt jeg vet. Skal på ultralyd om 6 dager så kjenner meg veldig nervøs!
Når kjente du forrige gang da? Tror det er veldig individuelt hvor følsom man er der nedi.

18+0
Har morkaken bak. Har kjent noe bobling sporadisk i ca en uke nå som jeg mener nokså sikkert må være babyen. Men gleder meg til det blir enklere å skille ut

15+1 kjenner ingenting konkret enda. Morkake er visst foran.

Back
Topp