Kjeder meg!!!

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Har null motivasjon til å få gjort noe fornuftig, samtidig som kroppen hindrer meg i å gjøre noe særlig husarbeid ol. Det meste er klart til lillebrors ankomst, og jeg er bare SÅ "giddaslaus"! Og kjeder vettet av meg! Hva gjør dere andre i ventetiden? Jeg ligger under dyna og fryser, får vel sove litt for å få dagen til å gå...

Jeg lager babybok (type hjemmelaget scrapbookaktig) og ser på tv-serier :p

Jeg går lange turer med hunden og pusler rundt i huset. Gjør en del husarbeid når ånden kommer over meg, men tar det rolig

Gjør husarbeid jeg.. Blir alltid nytt. Går aldri tom.. Men TTT, og det går sakte!

Jeg er bare apatisk jeg nå. Ligger på senga eller sofaen, ser tv eller surfer på nett, og venter venter venter...

Jeg ser på TV, broderer, spiller spill på iPaden, gjør forsiktig husarbeid og små ærend:)
Nyter egentlig stillheten og mitt eget selskap mens mannen er på jobb.. Om få uker blir ikke det så lett lenger;)
Kanskje det kan være lurt å finne seg en serie på Netflix? Det får tiden til å gå i alle fall! Kan anbefale Downton Abbey, White Collar, Elementary, eller min lille "guilty pleasure": Glee:D

Turer med hunden, husarbeid, plantearbeid, magasiner og te på sofaen, kafébesøk og småærender i byen (redebygger som verst så ikke vanskelig å finne på små oppdrag til meg selv), baking... Syns egentlig dagene går fort så langt, men har bare hatt perm en uke.

...og så tar jeg meg noen gode lurer om jeg ikke har sovet noe særlig natten før :)

Jeg bare venter. Føler jeg gjør de samme tingene om og om igjen... Skikkelig kjedelig! Så vasker jeg klær så fort det er noe å vaske...

Har som regel hatt ærender å gjøre utenfor huset, så har holdt meg aktiv siste uken, men ellers strikker jeg for harde livet for å bli ferdig med et par siste plagg som jeg vil ha med på sykehuset ;) Har også ordnet balkongen til sommeren, med vasking, nye blomster, puter etc. Plantet ut frø og gjort bedet vårt fint, generelt husarbeid (alltid noe å gjøre), rydding av skap/skuffer/hyller, baking, også er det middagslaging til storebror kommer hjem fra barnehagen, så føler egentlig at dagene går fort. Men får slappet av litt innimellom også, men ikke så mye tid til å kjede meg. Mer stresset over at det kun er 11 dager igjen til hun kommer nå jeg :p Men sånn er det jo når man vet datoen.

Jeg gjør lite og ingenting. Sliten og trøtt hele tiden. Prøver å komme meg ut en tur hver dag. Men har så lite motivasjon.

Og ikke minst, jeg har blitt avhengig av podcast-lytting. Er jo så mange morsomme radioprogrammer som man kan høre gratis på Itunes :D Blant annet: Befolkningen, Tusvik & Tønne, Misjonen, Radioresepsjonen osv.

Last edited:
Vasking er det ganske mye av her og! Tror aldri det har vært så rent og pent her noensinne. Vaskemaskinen går også konstant.

Gjør husarbeid, luker i bedet, strikker, baker, lager middag fra bunnen så og si hver dag, vasker klær, henger opp klær, legge på plass klær,gi de to andre ungene oppmerksomhet og masse kos, syr litt, osv....

Her bare flyr dagene. Overtok hus sist onsdag og flytter om to uker så jeg pakker og rydder og ordner. Sambo pusser opp, så er alenemor for tiden. Så er det besøk hos venninner, shopping, i går var det harrytur, jordmor, manuell terapeut. Ja dagene går litt for fort her.

Jeg tar meg tid til å spise en lang frokost mens jeg leser avisen hver morgen, og går tur med hunden i et par timer hver formiddag. I tillegg blir det litt husarbeid, og jeg har møtt mye venner, spist lunsj på kafé og shoppet litt for mye babystæsj. Prøver å ha middag fra bunnen klar til mannen og toåringen kommer hjem, men ikke hver dag jeg har inspirasjon til/rekker det. Før permen begynte, var jeg redd for å kjede meg, men har ikke rukket det enda (4 dager til termin).

Har gått hjemme i mange måneder allerede, så tv, strikking, husarbeid begynner jeg å bli møkk lei av, men jeg gjør det jo altså. Problemet er vel at jeg er så LEI av å gå her og ruge, lei av å være hjemme, lei av hverdagen. Og LEI av magen og alle plager som følger med. Kom på at jeg ikke har spist frokost engang idag, jeg gidder ikke lage mat. En yoghurt og litt havregryn er stort sett det jeg spiser, så er kanskje ikke rart jeg har lite energi heller. Jeg vil bare få ut denne babyen nå jeg... :(

Har gått hjemme i mange måneder allerede, så tv, strikking, husarbeid begynner jeg å bli møkk lei av, men jeg gjør det jo altså. Problemet er vel at jeg er så LEI av å gå her og ruge, lei av å være hjemme, lei av hverdagen. Og LEI av magen og alle plager som følger med. Kom på at jeg ikke har spist frokost engang idag, jeg gidder ikke lage mat. En yoghurt og litt havregryn er stort sett det jeg spiser, så er kanskje ikke rart jeg har lite energi heller. Jeg vil bare få ut denne babyen nå jeg... :(
Vet du hva, det er utrolig kjedelig å være lei. Du har all rett i å klage, og du er ikke alene.

Tror det er greit å ta en dag om gangen, og kanskje ha 1 ting man skal gjøre - som et mål. F.eks. gå en kort tur i nabolaget, sette på en vask, skifte på senga etc. Det gir god følelse å ha gjort 1 liten nyttig ting:-).

Synes også tipset om netflix var smart. Ser man en serie kan timene løpe avgårde. Tips: The americans. Et russisk spionpar på 80-tallet i Washington. Veldig bra laget:-).

Husk; for hver dag er du en dag nærmere bebisen:-).

Jeg har funnet bakeprogrammer på viaplay nå: hele norge baker, idas fristelser etc. Søplet i meg timesvis med baking på tv! Ikke akkurat fornuftig, men slår ihjel tiden og lærer stadig noe nytt :p

Back
Topp