Kjøpte meg spekeskinke og røykalaks i dag :)

Det pleier å stå noe ekstra om du skal lage sushi selv, at du ikke skal bruke villfisk (pga kveis) og at fisken må være fersk.

Enig i at vi ikke ka unngå alt som potensielt kan skade babyen, det jeg mener er at jeg skiller på hva som er gjennomførbart og ikke. Å avlive katten, slutte å kjøre bil, slutte å treffe andre mennesker som kan ha smitte osv er ikke gjennomførbart for meg. Noen mnd uten røykelaks er det. Så hvorfor ta sjansen... grunnen til at de fant ut for ganske få år siden at myke oster skal unngåes er visstnok fordi en høygravid dame fikk brie servert på sykehuset og mistet barnet sitt (har jeg lest da, mangler referanse på dette). Ekstremt liten sjanse for at det skal skje, men også ekstremt store konsekvenser for noe så uviktig som å tviholde på et par matvarer...

Tenkte mer på de som selges i butikk osv jeg. Har ikke sett noe spesielt skriv om det.

Altså, for meg så er det ikke noe problem å holde meg unna i 9 mnd eller lengre (liker ikke fisk heller:p) men spekemat også. Blir for meg det samme som med alkohol egentlig.
Det er jo godt innimellom, men jeg klarer fint å holde meg unna ;)

Men så lenge det er godkjent fra helsedirektoratet, så er det jo opp til hver og en å bestemme hva de gjør :)

For all del:) Noen vil nok holde seg unna andre ting, f.eks katter, og synes det er uansvarlig å ha katt. Men for meg er det en av de sjansene jeg tar fordi å kvitte seg med den ikke er et alternativ.

Back
Topp