Me&mini
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Er ikke det sånn at det er lite tilfeller av listeria her? Hører så mye forskjellig..spydde en del i perioder og da ble jeg anbefalt å spise mye spekemat av legen min ho mente at det var mye hysteri blant gravide..stemmer nok
Det er sikkert sjeldne tilfeller ja, men hvorfor risikere det når f.eks matportalen ikke anbefaler det?
De anbefaler f.eks å avstå 100% fra alkohol, selv om det ikke er bevist at det er skadelig for fosteret med et glass innimellom og har hørt om de som faktisk har blitt anbefalt et glass rødvin innimellom og...
Listeria og toxoplasmose er dødelig for fosteret i minimale mengder, så da ser jeg ikke poenget med å risikere det. Vil ikke kalle det hysteri egentlig
Leger sier mye forskjellig.
F.eks når det også gjelder tunge løft, som er frarådet og faktisk står i arbeidsmiljøloven at gravide helst skal unngå. Legen min mener at det ikke er noe problem for meg å løfte møbler på opp mot 100 kg hver dag, men ifølge jordmor og helsedirektoratet skal man unngå det?
Er det da hysteri når jeg ikke vil løfte disse møblene fordi det KAN være fare for både foster og meg? Syns ikke det jeg har mistet en gang før, og det er ingen garanti for at det ikke er sammenheng med de løftene jeg tok i forkant av dette