Kanskje derfor de ikke tigger utenfor der da[emoji6] om bygda sladrer[emoji849]
har selv jobbet på ungdomsklubb og derfor hørt mye innsideinfo[emoji85] min erfaring er at de aller fleste (med unntak så klart) eksprimenterer med alkohol. Noen, da som regel jentene kjenner ofte eldre og får de til å kjøpe til seg, ellers er det mye avtaling om tigging utenfor butikk osv eller at noen skal mase på eldre søsken. Jeg personlig syns det er ganske ufint ogvhadde blitt flau om mitt barn hadde holdt på slik. Derfor kjøper jeg lett til mine når den tid kommer, jeg kjemper ikke imot naturlig utprøving hos ungdom, den vet jeg har stor sjans til å komme uansett[emoji23] kommer også til å snike en kondom i veska til frøkna når den tid kommer (gruer meg til det)
Loven skal man følge men norsk lov har mange mindre alvorlige lovbrudd, som å bryte fartsgrensen, tisse i parken og kjøpe alkohol. Man må ikke lære barna å drite i loven fordi man under kontrollerte omstendigheter gir de noen rusbrus til kvelden[emoji6]
Du mener de drikker mer enn de får med, ikke tigger utenfor butikker. Hvor får de det da fra?
Vi er og avholds (så og si[emoji23]) men var langt fra det som ung, er heller ikke flau for å ta noen glass forran barna om jeg får lyst. Veldig åpen om det slik mine egne foreldre var.
Har en kusine på 16 som også har tatt et rusfritt standpunkt, i følge hennes mor, de er jo såååå stolte og skryter høylytt av sim gode oppdragelse[emoji23] det de ikke vet er at hun ofte ringer meg eller mannen for å få tak i alkohol. Sier ikke det gjelder ditt barn men jeg tror nok de aller færreste VET hva ungdommene egentlig gjør, om det er å drikke mer enn de får med hjemmefra, lyve om overnatting, sex, røyk osv, de er glupe og klarer ofte å lure oss rundt lillefingeren[emoji23]