Kjønn på ultralyd

Skal ikke vite kjønn før fødsel.
 
FØR jeg ble gravid med førstemann, trodde jeg at det ville blir spennende på ultralyd, å få vite om det var en gutt eller jente. Men da jeg oppdaget at jeg var gravid, var det ikke interessant lenger. Jeg skulle ha barnet uansett. (Ikke som i enkelte land der man aborterer jenter for at førstefødte skal være gutt.)

Ville det ha noe å si om det ble gutt eller jente?

Ville jeg være mer/mindre glad i barnet hvis det ble det ene eller andre?

Har barnets kjønnsorgan noe å si for personligheten til barnet?

Har barnets kjønnsorgan noe å si for hvilke interesser og talenter hen får senere i livet?

Nei.

Så da var kjønn uinteressant. Like lite viktig som hår- og øyenfarge.

Har ikke noe ønske om å vite kjønnet nå heller.

(Selv om noen eldre familiemedlemmer mente det var viktig å vite kjønn et for å kjøpe barneklær. Nei, en baby skal ha body og sparkebukse. Gjerne i fine farger og mønster, men da velger man noe utifra smak, ikke tiss.)
 
Skal vite det tenker jeg. Greit å planlegge ut ifra det. Men det er sykt spennende å ikke vite og. (Sier "de"):hilarious:

Tar nok en UL i uke 14 ca for å vite kjønn:D


Hva mener du med å "planlegge utifra det"? Dere trenger vel en seng, vogn og babyklær uansett hva slags tiss barnet har? ;)
 
Hva mener du med å "planlegge utifra det"? Dere trenger vel en seng, vogn og babyklær uansett hva slags tiss barnet har? ;)
Ja, men synes ikke det er så mye fint å velge i blant barneklær i nøytral så vil vite hvilke type klær vi trenger. Alt det andre har vi. Pluss vi har jente ifra før og dersom dette er gutt kommer vi til å selge unna jenteklærne vi har, så det mener jeg blant annet med å planlegge. Alt av utstyr vi har kjøpt pluss uteklær osv er nøytrale farger.
 
Ja, men synes ikke det er så mye fint å velge i blant barneklær i nøytral så vil vite hvilke type klær vi trenger. Alt det andre har vi. Pluss vi har jente ifra før og dersom dette er gutt kommer vi til å selge unna jenteklærne vi har, så det mener jeg blant annet med å planlegge. Alt av utstyr vi har kjøpt pluss uteklær osv er nøytrale farger.

OK. Her får mini bruke de samme klærne som forrige baby :) Sånn sett er jeg kanskje heldig som ikke synes det gjør noe om barnet har blå, rød, gul, rosa, grønn eller oransje. Er en body fin, er den fin, og kan brukes av alle, uansett farge! <3
 
OK. Her får mini bruke de samme klærne som forrige baby :) Sånn sett er jeg kanskje heldig som ikke synes det gjør noe om barnet har blå, rød, gul, rosa, grønn eller oransje. Er en body fin, er den fin, og kan brukes av alle, uansett farge! <3
Godt vi er forskjellige :)
 
Må vite det, klarer ikke å vente til fødselen:love017 er alt for spent..pluss liker og ha kontroll :shy:
 
Jeg vil vite, tror ikke kontrollbehovet mitt klarer mer usikkerhet rundt noenting enn absolutt nødvendig. Selv om kjønn ikke har noen betydning for oss, så ser jeg for meg at det er det litt fint å føle at jeg vet så mye som mulig om den lille inni magen.
 
Vi må vite! Jeg har vist det selv med de to første at de var gutter og var super fornøyd med å få det bekreftet! Denne gangen er jeg mer usikker, også er svangerskapet noe annerledes hittil så jeg håper, og tror kanskje litt at det nå kommer ei tulle, men vi får se... orker iallefall ikke å vente helt til August med å finne det ut

Så spennende at det er annerledes, da skjønner jeg veldig godt at du blir nysgjerrig. Blir gøy å se om det blir en jente denne gangen da :happy:
 
FØR jeg ble gravid med førstemann, trodde jeg at det ville blir spennende på ultralyd, å få vite om det var en gutt eller jente. Men da jeg oppdaget at jeg var gravid, var det ikke interessant lenger. Jeg skulle ha barnet uansett. (Ikke som i enkelte land der man aborterer jenter for at førstefødte skal være gutt.)

Ville det ha noe å si om det ble gutt eller jente?

Ville jeg være mer/mindre glad i barnet hvis det ble det ene eller andre?

Har barnets kjønnsorgan noe å si for personligheten til barnet?

Har barnets kjønnsorgan noe å si for hvilke interesser og talenter hen får senere i livet?

Nei.

Så da var kjønn uinteressant. Like lite viktig som hår- og øyenfarge.

Har ikke noe ønske om å vite kjønnet nå heller.

(Selv om noen eldre familiemedlemmer mente det var viktig å vite kjønn et for å kjøpe barneklær. Nei, en baby skal ha body og sparkebukse. Gjerne i fine farger og mønster, men da velger man noe utifra smak, ikke tiss.)

Helt enig med deg!
Det var flere familiemedlemmer som ville vite kjønnet, men jeg ba dem bare om å kjøpe nøytrale farger, og så fikk de heller kjøpe andre farger når barnet ble født :happy:

Og å få høre kjæresten min fortelle meg at vi hadde fått en jente når hun kom ut, var det beste øyeblikket, og det jeg husker best fra fødselen :Heartred
 
Vi vil vite det med tanke på navn, samtidig som jeg er nyskjerrig på hvem som gjemmer seg i magen ☺️ Så liker jeg å ha god kontroll da, så da blir det viktig å vite for min det. Så skal jo et barnerom innredes også da, synes det er litt koselig med litt rosa til jente og litt blått til gutt ☺️
 
Jeg har en av hver fra før, så leker med tanken på å ikke vite før fødselen. Men jeg er så ekstremt nysgjerrig, så vet ikke om jeg klarer det. Men hadde vært litt gøy :think005
 
Vi vil vite. Jeg er et menneske som må ha kontroll. Og et svangerskap er noe jeg ikke har kontroll på! Da har jeg behov for å vite noe i deg minste
 
Back
Topp