Kjære ammende..

Huff, dette hørtes utrolig vondt ut! Stakkars deg! Jeg hadde tette melkeganger dag tre og syntes det var helt forferdelig, våger nesten ikke tenke på hvordan du har hatt det..

Jeg fikk isåfall beskjed av ene jordmoren at jeg ikke skulle pumpe for det øket kun melkeproduksjoen. Dagen etter sa en annen jordmor at jeg skulle pumpes med en gang og at det ikke ville øke produksjonen om man fikk tømt hele brystet.. Hvis ikke den siste jordmoren hadde sakt dette til meg hadde det blitt betennelse hos meg. Så jeg mener man kan tømme brystet uten at det øker broduksjonen. Ihvertfall hjalp det meg!!! :)
 
Huff, dette hørtes utrolig vondt ut! Stakkars deg! Jeg hadde tette melkeganger dag tre og syntes det var helt forferdelig, våger nesten ikke tenke på hvordan du har hatt det..

Jeg fikk isåfall beskjed av ene jordmoren at jeg ikke skulle pumpe for det øket kun melkeproduksjoen. Dagen etter sa en annen jordmor at jeg skulle pumpes med en gang og at det ikke ville øke produksjonen om man fikk tømt hele brystet.. Hvis ikke den siste jordmoren hadde sakt dette til meg hadde det blitt betennelse hos meg. Så jeg mener man kan tømme brystet uten at det øker broduksjonen. Ihvertfall hjalp det meg!!! :)
Syntes det var lite informasjon å få på barsel om dette med å passe på at brystene ble skikkelig tømt under mating for å unngå tette melkeganger osv.

Her går jeg nå rundt med bølgedren i brystet. Kjedelig å amme da jeg er redd for at lille skal komme borti når jeg legger henne til. Fekter jo så fælt med armene! :p gleder meg til å ta ut drenet og få sydd igjen såret. Misunner ingen dette! I tillegg til at det føles ekkelt, så ser det jo helt guggete og kvalmt ut :p
 
Last edited:
Syntes det var lite informasjon å få på barsel om dette med å passe på at brystene ble skikkelig tømt under mating for å unngå tette melkeganger osv.

Her går jeg nå rundt med bølgedren i brystet. Kjedelig å amme da jeg er redd for at lille skal komme borti når jeg legger henne til. Fekter jo så fælt med armene! :p gleder meg til å ta ut drenet og få sydd igjen såret. Misunner ingen dette! I tillegg til at det føles ekkelt, så ser det jo helt guggete og kvalme ut :p

Skjønner godt du er redd for det!! Her har lille tatt tak i brystvorten noen ganger, ikke så behagelig akkurat :p
 
Skjønner godt du er redd for det!! Her har lille tatt tak i brystvorten noen ganger, ikke så behagelig akkurat :p
Haha, nei :p langt fra behagelig! Her har vi trappa hendene hennes ned i strømpebuksa for at de ikke skal være over alt hvor de ikke bør være.. Så langt har hun heldigvis ikke protestert :D
det er jammen meg ikke barebare å amme heller! :p
 
Haha, nei :p langt fra behagelig! Her har vi trappa hendene hennes ned i strømpebuksa for at de ikke skal være over alt hvor de ikke bør være.. Så langt har hun heldigvis ikke protestert :D
det er jammen meg ikke barebare å amme heller! :p
Hehe, hender i strømpisen hørtes genialt ut :D
 
Aj det hørtes ikke noe godt ut.
Har hatt brystbetennelse en gang og det var vondt. :(
 
Huff så vondt det hørtes ut. Jeg fikk "advarsel" om tette melkeganger på barsel faktisk, for jeg har overproduksjon så det holder. Prøver ut metode fra ammehjelpen nå: http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon.

Pumpet 220 ml på sykehuset når lille var 4 dager, i dag tok jeg ut 100 ml... Mulig jeg må pumpe litt før amming etterhvert om ikke intervallammingen har ønsket effekt.
 
Var på sykehuset og fjernet drenet i går, så nå er det bare et åpent sår hvor det siver ut blod og melk. Skikkelig ekkelt når jeg ammer. Kommer melk ut fra både såret og ut brystknoppen. Stakkars lille jenta som skal ligge å suge fra den ekle gugga som kommer rennende ut.. :-( lurer på når de skal sy igjen..? Klør så fælt når melken renner!
 
Sniker fra Oktober! Uff da! Det hørtes neimen ikke godt ut : (( supert at du fikk hjelp!!!!
Veldig glad for å få hjelp! Synd de ikke kunne hjulpet meg tidligere hos fastlegen. Da hadde jeg kanskje vært ferdig med dette nå :p men jeg skal vel egentlig ikke klage.. Er folk som har det mye verre enn meg!
 
Huff så vondt det hørtes ut. Jeg fikk "advarsel" om tette melkeganger på barsel faktisk, for jeg har overproduksjon så det holder. Prøver ut metode fra ammehjelpen nå: http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon.

Pumpet 220 ml på sykehuset når lille var 4 dager, i dag tok jeg ut 100 ml... Mulig jeg må pumpe litt før amming etterhvert om ikke intervallammingen har ønsket effekt.
Oi, det var mye! Andre/tredje dag på barsel hadde jeg skikkelig spreng og pumpa ut 100 ml fra det ene brystet. Nå derimot hjelper ikke pumpa, får ikke ut noe.. Og jeg synes det er grusomt vanskelig å håndmelke.. Så her sliter jeg når det blir spreng og snuppsi sovner ved det første brystet. Sikkert derfor det endte med abscess her. Skikkelig redd for at det skal gjenta seg :-(
 
Da var det kommet enda en abscess! Denne var heldigvis veldig liten, så de fikk ut det meste ved hjelp av nål. Nå håper vi antibiotikaen tar knekken på det som gjenstår! Håper virkelig det er slutt nå, er jo snart jul :p
 
Da var det kommet enda en abscess! Denne var heldigvis veldig liten, så de fikk ut det meste ved hjelp av nål. Nå håper vi antibiotikaen tar knekken på det som gjenstår! Håper virkelig det er slutt nå, er jo snart jul :p
Uff som du må slite :( håpe det er nok nå! Jeg hadde forhåpentligvis siste runde med feber nå i helga, puppen er mye bedre igjen nå heldigvis. Og jeg får medisiner som stopper melka. Siste krampetrekning antakelig. Lykke til, håper du blir kvitt dritten og får fred i puppa fremover!
 
Au, får helt vondt av hvor mye noen skal plages :( håper det ordner seg for dere begge nå.
 
Uff som du må slite :( håpe det er nok nå! Jeg hadde forhåpentligvis siste runde med feber nå i helga, puppen er mye bedre igjen nå heldigvis. Og jeg får medisiner som stopper melka. Siste krampetrekning antakelig. Lykke til, håper du blir kvitt dritten og får fred i puppa fremover!
Får håpe du også slipper å slite mer! Ikke morsomt når det er sånn og man samtidig skal ta seg av den lille. Holder på å tenke på å slutte å amme selv nå, men synes det er vemodig å ta steget. Det er jo så koselig, til tross for alt strevet!
 
Nå er jeg så lei :-( tre kuler i brystet, og ut av snittet jeg fikk for to uker siden hadde det i dag kommet masse gugge.. Det som ble tømt og såg så fint ut gjennom alle rundene med skylling forrige uke.. Ny vurdering av hva som må gjøres i morgen.. Blir oppgitt av hele greia. Aner ikke hva jeg skal gjøre.. Kjedelig når man har en liten å ta seg av..
 
Nå er jeg så lei :-( tre kuler i brystet, og ut av snittet jeg fikk for to uker siden hadde det i dag kommet masse gugge.. Det som ble tømt og såg så fint ut gjennom alle rundene med skylling forrige uke.. Ny vurdering av hva som må gjøres i morgen.. Blir oppgitt av hele greia. Aner ikke hva jeg skal gjøre.. Kjedelig når man har en liten å ta seg av..
Neimen holder det på enda :/ ammer du fortsatt eller? Hva sier legen om det? Synes veldig synd på deg altså. Trenger ikke sånt stress og masse vondt når du egentlig skal kose deg med baby. Håper det snart gir seg!
 
Neimen holder det på enda :/ ammer du fortsatt eller? Hva sier legen om det? Synes veldig synd på deg altså. Trenger ikke sånt stress og masse vondt når du egentlig skal kose deg med baby. Håper det snart gir seg!
Uff ja.. Ammer fortsatt, da det er eneste løsningen på problemet visst nok. Kan ikke slutte så lenge kulene er der. Fikk ny resept på antibiotika som jeg skal ta i 10 nye dager, fortsette skyllingen på snittet, og ellers bare håpe antibiotikaen tar knekken på det igjen. Håper virkelig antibiotikaen virker denne gangen! Hvis ikke blir det 2 nye snitt :-(
 
Back
Topp