Kiwi raid

Jeg jobber på Kiwi så dette vet jeg. [8D]
Om du finner en klase bananer til 15 kroner og ikke betaler for de, så får du 15 kroner tilbake.
Om du betaler de 15 kronene og kommer tilbake med de, så får du 30 kroner tilbake.
Du får "dobbel" pris tilbake om du har betalt for det. Men siden du allerede har betalt for det så får du pengene tilbake + summen.

Kiwi har jo andre garantier som ikke handler om frukten.
Finner du feks en pakke med surkål som går ut på dato idag eller i morgen så får du varen gratis, ny pakke surkål om de har, eller så må du finne en tilsvarende vare. Som feks rødkål. Ikke alle ansatte som faktisk gir deg pengene så lett.

ORIGINAL: Linn og Sebastian

Om du finner en klase bananer til 15 kroner og ikke betaler for de, så får du 15 kroner tilbake.
Om du betaler de 15 kronene og kommer tilbake med de, så får du 30 kroner tilbake.
Du får "dobbel" pris tilbake om du har betalt for det. Men siden du allerede har betalt for det så får du pengene tilbake + summen.

Finner du feks en pakke med surkål som går ut på dato idag eller i morgen så får du varen gratis, ny pakke surkål om de har, eller så må du finne en tilsvarende vare. Som feks rødkål. Ikke alle ansatte som faktisk gir deg pengene så lett.

Men ikke alle Kiwier som følger den regelen der da.. for søsteren min har ofte kommet i kassen med masse frukt og grønt.. ikke betalt for varene.. men kassadama har slått inn varene.. for å se prisen... også gitt de dobbel pris tilbake

garantien gjelder på øl også.. finner du en kasse øl som har gått ut på datoen.. så får du også dobbel pris.. eller har dere endret på det? Husker jeg så det i Oslo her for ca 1 år siden.. en guttunge som fant masse øl som var utgått på datoen

ORIGINAL: Renate Røverdatter

ORIGINAL: Godhjerta

Vår lokale kiwibutikk er eksemplariske. Ikke mulig å finne noe dårlig der.
Elsker Kiwi her ute.

Et sted jeg ville vært stolt av å jobbe på.... (drømmer faktisk om det).

Har aldri klaget på noe hos Kiwi, men jeg vet at hvis jeg hadde funnet noe dårlig, og jeg hadde dratt tilbake med det, så hadde de tatt meg seriøst. De kjenner oss såpass godt her. Hørte et eldre ektepar som var på raid der, for et par somre siden. De lette og lette.. og fikk med seg noen ødelagte druer og noe småtteri. Ikke mye å bli rike av akkurat.
Jeg ble helt flau på deres vegne. Begge var tunghørte, og hele butikken hørte de stresse rundt etter dårlig frukt. "SKyndt deg da Ola, fort deg å plukke opp den drua der, for den var litt stygg...!" [&:]

Har faktisk knapt sett dårlig frukt/grønt på kiwi her. Det er utrolig skjelden. Å grunnen til at jeg vet det, er fordi vi handler alt av dagligvarer ellers på rema, åsså kjører vi innom kiwi på tur hjem å handler frukt og grønt. Rema har jeg sluttet å handle sånt på, for der er ALT dårlig ALLTID! Så derfor bruker vi kiwi til det. Den ligger på tur hjem, så ikke noe omvei heller...

ORIGINAL: Odin*s Mamma

ORIGINAL: Renate Røverdatter

ORIGINAL: Godhjerta

Vår lokale kiwibutikk er eksemplariske. Ikke mulig å finne noe dårlig der.
Elsker Kiwi her ute.

Et sted jeg ville vært stolt av å jobbe på.... (drømmer faktisk om det).

Har aldri klaget på noe hos Kiwi, men jeg vet at hvis jeg hadde funnet noe dårlig, og jeg hadde dratt tilbake med det, så hadde de tatt meg seriøst. De kjenner oss såpass godt her. Hørte et eldre ektepar som var på raid der, for et par somre siden. De lette og lette.. og fikk med seg noen ødelagte druer og noe småtteri. Ikke mye å bli rike av akkurat.
Jeg ble helt flau på deres vegne. Begge var tunghørte, og hele butikken hørte de stresse rundt etter dårlig frukt. "SKyndt deg da Ola, fort deg å plukke opp den drua der, for den var litt stygg...!" [&:]

Har faktisk knapt sett dårlig frukt/grønt på kiwi her. Det er utrolig skjelden. Å grunnen til at jeg vet det, er fordi vi handler alt av dagligvarer ellers på rema, åsså kjører vi innom kiwi på tur hjem å handler frukt og grønt. Rema har jeg sluttet å handle sånt på, for der er ALT dårlig ALLTID! Så derfor bruker vi kiwi til det. Den ligger på tur hjem, så ikke noe omvei heller...

Her ute hos oss.. så er jeg faktisk mest fornøyd med frukten på Rema[:D] meny er elendig.. i alle fall på bananene

ORIGINAL: Fridasinmamma

Men ikke alle Kiwier som følger den regelen der da.. for søsteren min har ofte kommet i kassen med masse frukt og grønt.. ikke betalt for varene.. men kassadama har slått inn varene.. for å se prisen... også gitt de dobbel pris tilbake

garantien gjelder på øl også.. finner du en kasse øl som har gått ut på datoen.. så får du også dobbel pris.. eller har dere endret på det? Husker jeg så det i Oslo her for ca 1 år siden.. en guttunge som fant masse øl som var utgått på datoen

Øl og tobakk skal du ha penger i steden, ikke ny vare for det har de ikke lov til.
Når det gjelder andre varer så må de gi deg penger hvis de ikke har tilsvarende vare.

Jeg har gjort det en gang da jeg var gravid med minsta. Hadde så sykt lyst på gul Kick (hadde litt smådilla) og hadde kjøpt tidligere i uka og den var steinhard. Sjekket da datoen på de som var i hylla og da hele esken var gått ut på dato var jeg så sur (pga at jeg hadde så sykt lyst på kick) at jeg tok dem med til kassa og fikk datogaranti på dem. Heldigvis hadde de mere vare og jeg fikk med meg en hel eske med gule Kick hjem. [8D]

ORIGINAL: *Lesehesten*

Øl og tobakk skal du ha penger i steden, ikke ny vare for det har de ikke lov til.
Når det gjelder andre varer så må de gi deg penger hvis de ikke har tilsvarende vare.

Jeg har gjort det en gang da jeg var gravid med minsta. Hadde så sykt lyst på gul Kick (hadde litt smådilla) og hadde kjøpt tidligere i uka og den var steinhard. Sjekket da datoen på de som var i hylla og da hele esken var gått ut på dato var jeg så sur (pga at jeg hadde så sykt lyst på kick) at jeg tok dem med til kassa og fikk datogaranti på dem. Heldigvis hadde de mere vare og jeg fikk med meg en hel eske med gule Kick hjem. [8D]

hehe[:D] Og Kick er sååååå godt! Heldiggrisen[:)]

Det er kun på frukt og grønt du får "dobbel" pris tilbake.
På tørrvarer og andre varer så får du den bare gratis, ny vare eller det den/de varene koster.
Og alkohol og tobakk får du pengene for.

Må innrømme at jeg har tenkt tanken når jeg har hatt skikkelig lite med penger og stått ved fruktdisken og sett masse dårlig frukt, men har aldri gjennomført det...[&:]

Skal love dere at de kundene som gjør dette blir hatet av de ansatte og snakket dritt om på bakrommet [;)]

ORIGINAL: Tøsa FTW

JEG hadde heller levd på nudler og kneipp et helt år enn å gjort det der, men det er meg.
Jeg hadde opplevd det som flaut og nedverdigende.

Me to[:)]

me tre...

Jeg hadde skammet meg..hadde aaaldri turt noe sånt..hehe

ORIGINAL: BølleBella

Skal love dere at de kundene som gjør dette blir hatet av de ansatte og snakket dritt om på bakrommet [;)]

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor[8|] om Kiwi har en sånn deal så hvorfor ikke utnytte den? kanskje et hint til de ansatte om at de gjør en dårlig jobb i frukt avd?[8|]

Har selv aldri gjørt det men skal huske på det neste gang halvparten av det jeg tar med fra frukt/grønt avd på kiwi er dårlig..det skjer OFTE [:'(]

ORIGINAL: Rebecca85

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor[8|] om Kiwi har en sånn deal så hvorfor ikke utnytte den? kanskje et hint til de ansatte om at de gjør en dårlig jobb i frukt avd?[8|]

Har selv aldri gjørt det men skal huske på det neste gang halvparten av det jeg tar med fra frukt/grønt avd på kiwi er dårlig..det skjer OFTE [:'(]

Den dealen er jo ekstra bryderi for de ansatte må du skjønne [8D] De har ekstra press på seg for å holde avdelingen fin, men samtidig skal de holde svinntallet nede, men hvis det kommer masse kunder og finner dårlig frukt så får de refs av sjefen. Jeg har jobba i kiwi, og alle der hata fruktavdelingen.
Pluss at ansatte ser på "datojegere" som griske drittfolk som er for late til å få seg en ordentlig jobb. Hehe.

Der jeg jobba var det tilogmed en sluskete far som lærte opp sønnen sin til det der. Akkurat det kunne han latt være. Hehe.

Men jeg dømmer ingen altså [:)]  Når dealen er der så er det lurt å utnytte den [:D]

ORIGINAL: Enaj

Jeg var på Kiwi når det var en slik "raider" som var der, stod bak henne i køen og den nedvergelsen hun fikk av de butikkansatte vil jeg ikke utsette meg for. Når hun gikk snakket de om henne og om hvordan NAV burde øke trgden sin så slike som henne kunne få en annen hobby [&o]

Ja, jeg har jobbet på Kiwi selv, og måten slike folk blir snakket til og snakket om er ufyselig [:'(]

Gjorde det aldri med frukt.

Men når eg flyttet ut og fann min egen plass, så sleit eg med å finne jobb, hadde ein vikarstilling iblant, så eg måtte faktisk lete etter dårlig mat på Kiwi, for å ha mat å spise.

For sosialen nektet å hjelpe meg økonomisk, dei meinte eg prøvde å svindle dei..
Dei skjønte at det var tull etter ei stund, men da veide eg under 50kg og var blitt ganske svak......

Så om det er lavmål å ville overleve, så vil eg heller overleve enn å tenke på lavmål......

JEG hadde heller levd på nudler og kneipp et helt år enn å gjort det der, men det er meg.

Me too!

Tenker det samme .Må være flaut. De jeg kjenner på  kiwi kaller slike  folk gnierne .De som kommer gang på gang .Det er jo det samme som å være fattig folk.

ORIGINAL: Enaj

ORIGINAL: Rebecca85

I det tilfelle jeg snakket om i denne tråden så lagde denne damen lang kø, ved flere tilfeller måtte de diskutere seg mellom om dette var dårlig frukt eller ei, de måtte ringe på ekstra folk til å åpne flere kasser og det virket som det var kjempe bryderi med å hente returkort osv for de ansatte. Og tro meg, de snakket ikke mye pent om damen som gikk ut av butikken og etterlot seg en hel handlekurv med dårlig frukt.

Flaut å si det.. men søsteren min vet jeg også "krangler" om det er dårlig frukt eller ikke.. tror søs har satt seg godt inn i reglene om hva som er dårlig frukt eller ikke.. men de opplever at de ansatte kverulerer.. skjønner jo de ansatte også.. for de er sikkert dritt lei av å se at søs kommer innom[:o]

Akkurat det tror jeg de tar lang fart og driter i[:)]

Men de er på godtone med mange ansatte også.. i alle fall de i nærmiljøet..

Men søs og samboeren hennenes reiser landet rundt de.. tar lange uker borte hjemifra.. for å raide

Fatter ikke at de tørr jeg.. jeg ville ha sett det på som nedverdigende.. men skjønner også at de gjør det.. når økonomien ikke er på topp.. og det er så lettvidte penger å hente hos Kiwi

Back
Topp