Kines reise

Herlig med EL på vei!! Da blir det ikke så lenge å vente for deg, som vel var litt av hovedbekymringen i starten? ❤️
Jeg tror de fleste som opplever en abort bare vil komme seg igang igjen haha. Første jeg reagerte på var jo når sykehuset sa man ville blø i 4-6 uker og at man skulle vente en syklus før man prøvde på nytt. Da begynte kalenderen å gå opp i hodet på meg. Vente i over 2 måneder liksom? Pffft hehe.

Men litt deilig å få noen ikke-gravide dager på ferie neste uke. Kan jeg spise mugg oster og spekeskinke :)

Jeg tror de fleste som opplever en abort bare vil komme seg igang igjen haha. Første jeg reagerte på var jo når sykehuset sa man ville blø i 4-6 uker og at man skulle vente en syklus før man prøvde på nytt. Da begynte kalenderen å gå opp i hodet på meg. Vente i over 2 måneder liksom? Pffft hehe.

Men litt deilig å få noen ikke-gravide dager på ferie neste uke. Kan jeg spise mugg oster og spekeskinke :)
Er ikke den ventesyklusen litt fra gammelt av, sånn at man skulle vite termin bedre? :dead: Er jo gjerne ikke snakk om særlig til rester i første trimester??
Men forstår jo den da. Jeg har jo tenkt mye på sånt, selv om jeg aldri har opplevd det selv. Her er jo dog fortvilelsen at det ikke går av seg selv, så da må man jo vente til klinikken gir ok osv.

Er ikke den ventesyklusen litt fra gammelt av, sånn at man skulle vite termin bedre? :dead: Er jo gjerne ikke snakk om særlig til rester i første trimester??
Men forstår jo den da. Jeg har jo tenkt mye på sånt, selv om jeg aldri har opplevd det selv. Her er jo dog fortvilelsen at det ikke går av seg selv, så da må man jo vente til klinikken gir ok osv.
Men likevel er de restene som kan bli igjen nok til at det kan forhindre en graviditet da. Det gjelder jo uansett ikke meg, graviditetstesten nærmer seg jo 0 nå 2 uker etter MA. Innen to uker til må den jo være 0 regner jeg med :smiley-ashamed004

Må klinikken gi ok til å ta abort? Tror du ikke at man får time veldig raskt og at de bare er to stk der som verifiserer at det ikke er hjerteslag? Eller tenkte du på nytt ivf forsøk?

CD15

Tror nok ikke at EL kommer i helgen allikevel. Jeg tror på at EL testene fungerer nå og at noe skjer, men at det kanskje vil holde seg der en liten stund? Men EL slimet som var her på tirsdag og onsdag er borte (la uansett inn aksjer). Blir veldig nysgjerrig på temping, men får ikke kjøpt inn noe termometer før jeg skal på ferie på mandag. Så får bare fortsette EL testingen og håpe på en vanlig 3-dagers topp slik jeg pleier å ha.

Screenshot_20250822_073544_SmileReader.jpg

Men likevel er de restene som kan bli igjen nok til at det kan forhindre en graviditet da. Det gjelder jo uansett ikke meg, graviditetstesten nærmer seg jo 0 nå 2 uker etter MA. Innen to uker til må den jo være 0 regner jeg med :smiley-ashamed004

Må klinikken gi ok til å ta abort? Tror du ikke at man får time veldig raskt og at de bare er to stk der som verifiserer at det ikke er hjerteslag? Eller tenkte du på nytt ivf forsøk?

Ja, forhindre evt graviditeten mtp hcg ja/forhindre EL. Men tenkte mer på at det ikke har noe for seg å ha en ekstra blødning mellom, altså en såkalt ventesyklus :smiley-ashamed004

Ja, tenkte på nytt forsøk! Der vil de jo ikke sette inn før det er helt optimalt, sånn at man ikke kaster bort et forsøk. Etter en fødsel må man jo vente 1 år og ha minimum 3 menstruasjoner. Usikker på hva kriteriene etter evt abort er, men må vel på et minimum ha en ventesyklus, også må det jo passe for klinikken. F.eks at det ikke havner midt i en ferie :smiley-ashamed004

Det trenger jeg forhåpentligvis ikke tenke på selv altså, men har jo tenkt de baner !

CD 16

Bygget seg opp til en ny topp i går, men tror ikke toppen var i natt heller egentlig? Høyeste måling jeg hadde i går var 9, og er liksom ikke helt fornøyd med det da. Tror kroppen prøvde, men at egget ikke var klart. Men vet ikke. La inn aksjer for sikkerhetsskyld :dontknow Får bare fortsette og teste.

Screenshot_20250823_092729_SmileReader.jpg

Screenshot_20250823_092742_SmileReader.jpg

Markerte i dag i kalenderen i tilfelle EL faktisk er i dag. I så fall er jeg kun 1 dag forsinket etter MA, noe som er helt utrolig egentlig. Etter jeg tok ut P-staven også gikk jeg jo rett inn i ny syklus selv om jeg har hatt P-stav i 9 år.

CD 20, PP 4

Litt mindre aktiv i det siste siden jeg er på ferie. Hadde EL på mandag 25. August. Hadde en sinnsyk puls økning, der pulsen lå på mellom 90 og 110 i puls MENS JEG SOV, noe jeg aaaldri har opplevd før. Startet på dagen/ettermiddagen på mandag og sluttet ca 24 timer etterpå. Klokken målte utrolig mye stress. Ikke så gøy med sånne dager på ferie da når man ikke får hvilt seg skikkelig, haha. Hadde også en liten EL blødning, så satser på EL faktisk ble gjennomført denne dagen :hilarious: I dag er jeg 2 dpo og nyter litt forbudt mat på ferie frem til jeg kanskje må slutte med det igjen neste uke. Storesøsteren min er også gravid, så tror de vil få vite det med en gang hvis jeg blir gravid denne gangen, selv om samboeren min er imot det. Han er redd for at familien hyper oss opp forgjeves.

CD 20, PP 4

Litt mindre aktiv i det siste siden jeg er på ferie. Hadde EL på mandag 25. August. Hadde en sinnsyk puls økning, der pulsen lå på mellom 90 og 110 i puls MENS JEG SOV, noe jeg aaaldri har opplevd før. Startet på dagen/ettermiddagen på mandag og sluttet ca 24 timer etterpå. Klokken målte utrolig mye stress. Ikke så gøy med sånne dager på ferie da når man ikke får hvilt seg skikkelig, haha. Hadde også en liten EL blødning, så satser på EL faktisk ble gjennomført denne dagen :hilarious: I dag er jeg 2 dpo og nyter litt forbudt mat på ferie frem til jeg kanskje må slutte med det igjen neste uke. Storesøsteren min er også gravid, så tror de vil få vite det med en gang hvis jeg blir gravid denne gangen, selv om samboeren min er imot det. Han er redd for at familien hyper oss opp forgjeves.
Jeg har i begge mine svangerskap funnet ut av det i juleferien, i romjulen, med alle de selskapene og møtepunkter med storfamilien det innebærer. Har derfor fortalt det til alle i familien sånn 1-2 dager etter positivt test. Det har bare vært positivt for meg, og veldig deilig om alle får vite det så likt som mulig så ingen skulle føle seg forskjellsbehandlet☺️ Min storesøster var også gravid (begge gangene haha), så passet alltid på at hun garantert fikk vite det først☺️

Hei! Ny leser her! :) Er ikke egentlig så sktiv her inne lenger da jeg ikke prøver å få barn, men ble umiddelbart "fanget" av dagboken din da jeg har mye erfaringer med myomer selv.

Innmari leit å lese om reisen din hittil, og jeg er sjokkert over hvort stort myom du har! Jeg har selv operert bort myomer 5 ganger, og alle de var langt mindre enn din -men ga meg likevel mye plager. De 4 første ble fjernet pga ekstreme og uforutsigbare blødninger og ekstreme menssmerter, den siste ble fjernet for at jeg skulle kunne få barn. Jeg bare lurer derfor på om du ikke har noen plager med ditt myom, eller hva som er grunnen til at det ikke fjernes kirurgisk?

Min siste myom-operasjon ble gjennomført fordi jeg mistet i uke 7 i mitt første svangerskap, og gynekologen min (som også er kirurg) da konkluderte med at det var myomet jeg hadde da som ødela "miljøet" for embryo så det ikke klarte å utvikle seg som det skulle. Og det stemte nok, for jeg ble gravid igjen allerede pp2 etter myomet ble fjernet og det resulterte i en velskapt prinsesse som nå er 2.5 år gammel :Heartred

Følger spent med videre og skal heie frem en spire hos deg også :)

Hei! Ny leser her! :) Er ikke egentlig så sktiv her inne lenger da jeg ikke prøver å få barn, men ble umiddelbart "fanget" av dagboken din da jeg har mye erfaringer med myomer selv.

Innmari leit å lese om reisen din hittil, og jeg er sjokkert over hvort stort myom du har! Jeg har selv operert bort myomer 5 ganger, og alle de var langt mindre enn din -men ga meg likevel mye plager. De 4 første ble fjernet pga ekstreme og uforutsigbare blødninger og ekstreme menssmerter, den siste ble fjernet for at jeg skulle kunne få barn. Jeg bare lurer derfor på om du ikke har noen plager med ditt myom, eller hva som er grunnen til at det ikke fjernes kirurgisk?

Min siste myom-operasjon ble gjennomført fordi jeg mistet i uke 7 i mitt første svangerskap, og gynekologen min (som også er kirurg) da konkluderte med at det var myomet jeg hadde da som ødela "miljøet" for embryo så det ikke klarte å utvikle seg som det skulle. Og det stemte nok, for jeg ble gravid igjen allerede pp2 etter myomet ble fjernet og det resulterte i en velskapt prinsesse som nå er 2.5 år gammel :Heartred

Følger spent med videre og skal heie frem en spire hos deg også :)
Min vokser i livmor vevet, så de trodde at å fjerne et så stort myom kunne lage arrvev som ville gi enda verre miljø enn at den var der. Men jeg havnet på akutten for snart et år siden pga den var så stor at den kuttet sin egen blodtilførsel. Da fikk jeg et "infarkt" som ga CRP/bettenelsesverdi på over 200, også gikk jeg rundt og trodde jeg var skiiikkelig matforgitet i flere dager og var sengeliggende. Men dag 4 så holdt jeg på å svime av hele dagen og hadde skikkelig blurry syn konstant. Da ringte jeg jo legevakten (som ikke ville ha meg inn før jeg faktisk skimte av), også ringte jeg legen som hadde ledig time tidlig dagen etter. Fra legetimen ble jeg sendt rett på akutten da pga høy crp og det som lignet på symptomer på blindtarmbetennelse

Men etter MA så sa de at myomet var grunnen pga morkaken var festet mot den, så nå skal jeg innfall starte behandling før senest februar.

Men så greit å høre noen gode historier med fjerning av myomer :) Synes der er så utrolig vanskelig å google om myomet bare. Vanligvis hører man bare om de små og mellomstore opp til 5-6 cm der folk ikke har noe problemer.

Måtte du vente sånn 6 til 12 måneder før du kunne prøve på barn igjen etter fjerning av myom?

Min vokser i livmor vevet, så de trodde at å fjerne et så stort myom kunne lage arrvev som ville gi enda verre miljø enn at den var der. Men jeg havnet på akutten for snart et år siden pga den var så stor at den kuttet sin egen blodtilførsel. Da fikk jeg et "infarkt" som ga CRP/bettenelsesverdi på over 200, også gikk jeg rundt og trodde jeg var skiiikkelig matforgitet i flere dager og var sengeliggende. Men dag 4 så holdt jeg på å svime av hele dagen og hadde skikkelig blurry syn konstant. Da ringte jeg jo legevakten (som ikke ville ha meg inn før jeg faktisk skimte av), også ringte jeg legen som hadde ledig time tidlig dagen etter. Fra legetimen ble jeg sendt rett på akutten da pga høy crp og det som lignet på symptomer på blindtarmbetennelse

Men etter MA så sa de at myomet var grunnen pga morkaken var festet mot den, så nå skal jeg innfall starte behandling før senest februar.

Men så greit å høre noen gode historier med fjerning av myomer :) Synes der er så utrolig vanskelig å google om myomet bare. Vanligvis hører man bare om de små og mellomstore opp til 5-6 cm der folk ikke har noe problemer.

Måtte du vente sånn 6 til 12 måneder før du kunne prøve på barn igjen etter fjerning av myom?
SÅpass ja, ja da har du jo sannelig hatt noen skikkelige plager du også da stakkars, gurimalla.. Så innmari vanskelig at det er risiko ved å fjerne også for din del da, da skjønner jeg jo godt at det ikke er førstevalg å operere likevel ja.
Hva slags behandling er det du skal starte opp med snart da, tablettkur for å krympe myomet? Det måtte jeg gjennom før den ene operasjonen min :)

Men ja, jeg har utelukkende god erfaring med å fjerne myomer, eneste aberet for min del var at en del av morkaken grodde seg fast i arrvev, så jeg måtte inn igjen 6 uker etter ks for å skrape ut rester som satt fast. Men ble aldri alvorlig syk eller noe av den grunn heldigvis :)

Neida, jeg fikk beskjed om å bare ha 1 mens etter operasjon før vi kunne prøve igjen, for å sikre at eventuelle rester fra myomet etter operasjonen ble "skylt ut" før evt ny graviditet, så ikke de potensielle restene skulle ligge å irritere i livmor og på den måten fremprovosere en ny spontanabort :)

PP4 over og inn i PP5

Lite oppdateringer pga utrolig dårlig nett OG dekning på plassen vi er på ferie. Hatt en veldig rar PP4 med mye svake streker fra ms testene. Tror jeg konkluderer med at det var en kjemisk der hcg steg svært lite, men varte over en 5 dagers periode sannsynligvis pga en blødning 6 dpo og helt negativ test igjen 12 dpo. Hadde også en cb ultratidlig som viste positiv.

20250905_174508.jpg

I dag kom TR, og jeg går dermed inn i en ny PP to dager før forventet. Nye tester fra babyplan er bestilt, og ønsker å starte temping denne runden også hvis jeg rekker å få tak i basaltermometer :)

Blir uansett behagelig å gå inn i en ny PP som jeg håper blir en normal 28 dagers syklus.

Lykke til på ny pp!

Neste PP så krysser vi fingrene for spirer:binkybaby :love7 :smiley-angelic001

PP 5 CD 9

Synes jeg begynte å få litt antydning til slim i går, så begynte plutselig å lure på om EL kan komme tidligere denne måneden. Tok en EL test i går kveld som bare scoret 0.27 inne i Premom. Tar det som et tegn på at jeg kan vente til onsdag med neste test. Handlet inn 3 pakker smi-lereader fra Billige-tester når de var på tilbud der, så har nå 89 EL tester i hus. Blir sikkert litt større svinn denne måneden her også når jeg forventer litt avvik fra 28 dagers syklus. Men får se :)

Tester å få i meg godt med mandler og paranøtter denne måneden. Dvs Selen og E-vitamin. Trenger kun 2 stk paranøtter for å dekke behovet for selen, og disse to nøttene skal være veldig bra for livmorslimhinnen. Tenkte også å stikke for å kjøpe litt brokkolispirer på Meny senere. Det utvider rettene jeg kan få i meg brokkoli fra siden brokkolispirer er like sunt som brokkoli.

Back
Topp