Kines reise

Be
PP 5 CD 9

Synes jeg begynte å få litt antydning til slim i går, så begynte plutselig å lure på om EL kan komme tidligere denne måneden. Tok en EL test i går kveld som bare scoret 0.27 inne i Premom. Tar det som et tegn på at jeg kan vente til onsdag med neste test. Handlet inn 3 pakker smi-lereader fra Billige-tester når de var på tilbud der, så har nå 89 EL tester i hus. Blir sikkert litt større svinn denne måneden her også når jeg forventer litt avvik fra 28 dagers syklus. Men får se :)

Tester å få i meg godt med mandler og paranøtter denne måneden. Dvs Selen og E-vitamin. Trenger kun 2 stk paranøtter for å dekke behovet for selen, og disse to nøttene skal være veldig bra for livmorslimhinnen. Tenkte også å stikke for å kjøpe litt brokkolispirer på Meny senere. Det utvider rettene jeg kan få i meg brokkoli fra siden brokkolispirer er like sunt som brokkoli.
Bra tegn at slimet starter tidlig Brokkolispirer har jeg ikke hørt om før. Hvor kjøper du de og hvordan er smaken?

Be

Bra tegn at slimet starter tidlig Brokkolispirer har jeg ikke hørt om før. Hvor kjøper du de og hvordan er smaken?
De smaker litt som redikker og det vel mest vanlig å finne de på Meny :) Synes de passer som topping på brødskiven eller i salater. De ligner litt på alfalfa spirer hvis du har sett de før. Ellers kan man kjøpe frø og strø over bomull eller lignende og bare vanne det. Tar 5-6 dager før man kan spise de :)

Tenker at brokkoli, Spinat, avokado og blåbær/bringebær er det som dukker opp oftest på anbefalt mat man burde få i seg når man prøver å bli gravid/har blitt gravid. Prøver å få i meg en del av dette flere dager hver uke.

De smaker litt som redikker og det vel mest vanlig å finne de på Meny :) Synes de passer som topping på brødskiven eller i salater. De ligner litt på alfalfa spirer hvis du har sett de før. Ellers kan man kjøpe frø og strø over bomull eller lignende og bare vanne det. Tar 5-6 dager før man kan spise de :)
Spennende med nye ting. Ja spist en del alfa alfaspirer. Tror jeg må sjekke det ut

CD 13

Første skikkelige peak på eggløsningstesten. Startet temping, men lurer på om jeg har en sånn basaltemp som ikke dropper ved eggløsning. Det ser jeg nok om et par dager :smiley-ashamed004 Forloveden min har sagt ja til å ta et par ekstra skift på gamlejobben, så han jobber dobbelt både i dag og i morgen. Har sagt at han faktisk må vekke meg når han kommer hjem hvis vi skal klare prosjekt Midtsommerbaby 2026 :flower Pga eggløsningen kommer på lørdag eller søndag så kommer jeg til å miste neste prøveperiode. Da er jeg offshore. Derfor er denne prøveperioden ekstra viktig (!!!) :smiley-angelic001

Screenshot_20250919_140826_SmileReader.jpg
Screenshot_20250919_101300_FF App.jpg

CD 14

Fortsatt på topp, så blir spennende å se om droppet kommer i kveld eller i morgen. Kanskje blir EL på mandag allikevel? Føler meg støl i livmoren iallfall, så det jobbes på der :hilarious: Som sagt i går må samboer vekke meg når han kommer hjem fra jobb i dag slik at vi får tatt oss en liten dans i natt. Satser jeg på at han har energien etter to 16-17 timers vakt-dager på rad :nailbiting:

Ellers lagde jeg jo ikm 41 gruppen, men nå får jeg muligens forkortet syklus av en eller annen grunn. Lurer på om jeg må hive meg inn i ikm uke 39 og 40 i stedet på siste søndagen i uke 40. Kjenner litt på det at det blir rart å teste etter hcg bare et par dagen etter at de går inn i dpo land. Hovedsakelig pga nesten alle har ikm sent i uken da. Får se hva jeg gjør.

Screenshot_20250920_170230_SmileReader.jpg

Last edited:
CD 16

EL på lørdag sannsynligvis den 20.09 og forventet EL blir da 04.10. Hadde masse EL slim på tirsdag-onsdag, men synes det roet seg sånn til EL. Hadde heller ikke EL blødning denne gangen, så det er jo 2 dårlige tegn for denne prøveperioden egentlig :sorry:

Nå går jeg pakket inn i ull for å holde kroppen varmere, også prøver jeg å gjøre litt mer fysisk aktivitet/øvelser innimellom slik at jeg får blodsirkulasjonen litt i gang. Trente mage på lørdag og er veldig støl, men har meldt meg på litt pilates i dag uansett :happy: Hun som har timen i dag er litt tøff og er veldig glad i melkesyre da :hilarious:

Fertilityfriend er uenig i at EL var på lørdag. Den mener det var fredag, noe jeg ikke er enig i siden peak'en min var i 13 tiden på dagen.

Screenshot_20250922_085208_FF App.jpg

CD 17

Haha vet ikke hva jeg skal tenke om denne grafen her :smiley-ashamed004 Prøver å få litt aktivitet hver dag og holde meg varm for å bedre sirkulasjonen rundt livmor :) Ellers er det jo bare og venteeee til helgen hehe! Håper jeg får litt murringer eller noe sånt noe etterhvert for å få litt spenning i ventetiden. Eller enda bedre- masse temp økning!! :eek::nailbiting: Heia blastocyst!!!

Screenshot_20250923_094555_FF App.jpg

Blitt litt hektet på koreansk rom com i det siste :bag: Bare se på masse koselige og spennende kjærlighetshumor som er skikkelig predictable :hilarious: Huff, bra dette humøret med å se på rom com bare kommer i perioder :hilarious:

CD 17

Haha vet ikke hva jeg skal tenke om denne grafen her :smiley-ashamed004 Prøver å få litt aktivitet hver dag og holde meg varm for å bedre sirkulasjonen rundt livmor :) Ellers er det jo bare og venteeee til helgen hehe! Håper jeg får litt murringer eller noe sånt noe etterhvert for å få litt spenning i ventetiden. Eller enda bedre- masse temp økning!! :eek::nailbiting: Heia blastocyst!!!

Vis vedlegget 470566
Heia heia blasto :joyful: Alt kan jo skje fra nå, så blir spennende å følge med :hello2

CD 17

Vis vedlegget 470566
Er det første måned du temper eller har du gjort det før? :HeartredEnkeltmålinger kan oppføre seg litt rart, så det er trenden over tid man må se på :smiley-angelic003 Men ja skjønner man blir stressa når tempen ikke øker i lutealfasen, det gjorde den ikke i starten på meg heller denne mnd men så fikk’n fart på seg og nå ser det ut til at jeg har en stabil lutealfase :happy:

Er det første måned du temper eller har du gjort det før? :HeartredEnkeltmålinger kan oppføre seg litt rart, så det er trenden over tid man må se på :smiley-angelic003 Men ja skjønner man blir stressa når tempen ikke øker i lutealfasen, det gjorde den ikke i starten på meg heller denne mnd men så fikk’n fart på seg og nå ser det ut til at jeg har en stabil lutealfase :happy:
Ja, aller første gang denne måneden her :happy: Nå nærmer jeg meg implantasjon, så da burde grafen spille litt mer på lag med meg snart hehe. Men ja, kan se at mange andre sine grafer dupper litt også, bare syntes den var liiiitt for nærme coverline der et øyeblikk :smiley-ashamed004

CD 18

Litt opp igjen nå :nailbiting:

Våknet i 2 tiden på natten i dag og måtte på do. Bare for nysgjerrighet tok jeg en måling, og den var på 35,5!! Jeg er overrasket over hvor mye tempen økte til morgningen. Lurer på hvorfor den var så lav midt på natten?

Screenshot_20250924_063827_FF App.jpg

Jeg leste litt på temp målinger og temper stiger sånn 0,05 til 0,1 grad per time på morgningen. Tror jeg skal justere ned litt den tempen jeg hadde på søndag som jeg målte i 9-tiden 0,15 grader kanskje, siden jeg vanligvis måler mellom 05:45 og 06:45?

Se der, ja! :joyful: BBT er nyttig, men for meg ble det bare stress til slutt.
Men for å svare på spørsmålet, så er det vanlig at BBT kan variere gjennom natten. Det viktigste er at den stiger på morgenen. Kroppen kjøles ned på natten og alle prosesser sakter ned.

Jeg leste litt på temp målinger og temper stiger sånn 0,05 til 0,1 grad per time på morgningen. Tror jeg skal justere ned litt den tempen jeg hadde på søndag som jeg målte i 9-tiden 0,15 grader kanskje, siden jeg vanligvis måler mellom 05:45 og 06:45?
Det må du gjerne gjøre, men hvilken forskjell utgjør justeringen for helheten?

Det må du gjerne gjøre, men hvilken forskjell utgjør justeringen for helheten?
Da bare ser det ut som at jeg er på det høyeste punktet i dag og ikke på søndag. Da blir jo den forrige stigningen en del flatere og mer "reell" på en måte?

Men tempen skal jo bare oppover herfra, så i det store bildet spiller det ingen rolle. Skulle jo ønske jeg hadde fått temperaturen på søndag på samme tidspunkt som andre dager, men det var helg, og katten min lot meg sove så :confused005 Pleier å gi hun bløtfôr på morgningen, så derfor kommer hun og vekker meg som en vekkerklokke mellom 05:30 og 06:15 hveeer dag. Som er litt tidligere enn jeg ønsker :smiley-ashamed004

Back
Topp