Da har jeg vært til gynekolog på sykehuset. Vel, må si jeg ble litt paff da han sa de ikke gjorde IVF der, men hvem kan vite alt?
Jeg fortalte at jeg nå går på p-piller i 6 uker i forkant av neste IVF forsøk ved klinikk Hausken. Skal ta noen flere blodprøver på sykehuset når jeg får mensen etter p-pilleslutt, så skal de henvise meg til St.Olavs i Trondheim.
Det pussige var at gynekologen sa at jeg har veldig gode sjanser for å bli gravid, og til og med uten IVF. Ble rådet til å kun gå på Metformin og Letrozol. Vil da ha rundt 50% sjanse å bli gravid innen 1 år. Til tross for dette, har vi bestemt oss for å ta forsøket med IVF på Hausken, og eventuelt prøve dette etterpå i ventetiden i forkant av å bli innkalt til St.Olavs.
Tenker jo at ekspertene på dette feltet er på IVF-klinikker, så velger å tro på det, og at det blir bedre sjanser med IVF, noe gynekologen heller ikke trodde. Han mente vi hadde like stor sjanse med Metformin og Letrozol som ved IVF. Men ved IVF plukker de jo ut modne egg, befrukter de, og setter inn det som har utviklet seg best. I tillegg til at man tar medisiner for at det skal ha best mulig sjanse for å feste seg, så jeg tror ikke helt på det.
Ellers har jeg veldig plage med en del spotting hele tiden. Dette er nok etter p-pillestart fordi slimhinnene er så tynne og slikt. Håper dette bedrer seg snart. Men bare i underkant av 4 uker igjen på p-piller, så er vi i gang med nytt forsøk - på Hausken