Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hehe, vel, litt usikker! Om tv2 ligger over tv1 eller litt foran eller bakom vet jeg faktisk ikke På OUL i uke 18+5 lå begge i tverrleie med hodet på hver sin side. Neste kontroll lå tv1 med hodet ned og tv2 med hodet mot høyre under ribbeina mine. Nå ligger tv1 på samme måte og tv2 har snudd seg helt over på tvers den andre veien. Så tv2 har vertfall hittill hatt grei plass å snu seg Håper bare tv1 blir liggende i ro som antatt!Bare gode nyheter jo! Deilig
Men en ting jeg ikke skjønner.... Hvordan kan en ligge med hodet ned og en ligge i tverrleie? Ligger en utenfor den andre da? Trodde de måtte ligge samme vei for at det skulle være plass
Så lenge de begge er jenter kan de vel ikke skille de slik, og de kan jo bytte plass. Nå har de lagt den ene i hodeleie ned i bekkenet de siste ultralydene, og den andre på tvers (som også har snudd seg på tvers andre veien siden sist). Men det heter tvilling 1 fordi det er den som må komme først, og tvilling 2 etter. Så jo, fra første ultralyd på sykehuset med vektestimering er det jo ikke umulig at den som var tv1 faktisk er tv2 nå Men de vil likevel kalle de tv1 og tv2 ut ifra hvordan de ligger og hvem som kommer først ved fødselGratulerer med 29 uker, og for en flott mage
Jeg kan så lite om tvillinger... Men jeg tenkte på en ting. Hvordan vet de hvem som er tvilling 1 og 2? Sånn i forhold til forskjellige ultralyder, hva om de bytter plass mellom ultralydene?
De gjør jo kanskje ikke det sånn helt uten videre når det blir trangere om plassen, men en stund kan de vel det? Kanskje et skikkelig teit spørsmål, jeg bare så for meg at det var vanskelig å sammenligne vekt hvis man ikke visste hvem som var hvem
TakkGratulerer med 30 uker
Leit du ikke følte legen tok deg på alvor altså. Skal jo ikke være sånn man møtes.
Vil gjette kanskje ny vekstkontroll om to uker jeg hvis de ønsker at du skal ha flere. Var det ikke snakk om å sette deg igang om noen få uker også?
Uansett lov å spørre om det tenker jeg.Takk
Blir vel ikke igangsettelse før rundt uke 38 om alt er som det skal. Jordmor sa at man vektlegger meget høyt hvordan mor har det ved et tvillingsvangerskap da, så det blir spennende å se hva som blir gjort videre. Håper jeg får ny kontroll 2 uker etter vertfall.
Rundt uke 36 er det jo veldig sannsynlig det skjer ting da, så håper det blir kontroll i uke 34 også. Men tiden vil vise.Uansett lov å spørre om det tenker jeg.
Jeg regner med hver fjerde uke frem til 36 og så etter to uker da med mindre det er behov for oftere
Ja, ikke sant?Her går det unna! Synes ikke det er lenge siden vi satt her med så vidt positive tester og knøttsmå frø i magen begge to og nå nærmer det seg fødsel med stormskritt! Det er litt av en mage du har fått [emoji2] Kjempeflott [emoji2]
Så ubehagelig at de ikke lyttet til dine bekymringer på sykehuset, men bra det roet seg. Håper du får bedre oppfølging hvis du skulle ha behov igjen [emoji2]