Kicks' dagbok - veien mot mirakelbarnet vårt

Gratulerer [emoji173][emoji173][emoji173]

Herregud gratulerer med 2 [emoji7][emoji173]️ husker ikke, satte du inn 2?

Herregud gratulerer med 2 [emoji7][emoji173]️ husker ikke, satte du inn 2?
Tusen takk:Heartred Satte inn 2 ja:) Nå er det bare å krysse videre for at begge holder fast.

7+0
Ny uke igjen!:Heartred

Vis vedlegget 239512

Og i dag var det også tid for tidlig ultralyd. Der fikk vi se 2 bankende hjerter!!:Heartred:Heartred
Til tross for et meget dårlig ultralydapparat, fikk vi heldigvis se det viktigste. Den andre lå litt bak, så om det er pga det den ser litt mindre ut, eller om den faktisk er det, vet vi ikke enda. Han tok ikke noe mål av de. Ikke likte jeg gynekologen noe godt heller. Han var alt for opptatt av å informere om at det kun var tilstedeværelsen av at der er sirkulasjon i begge akkurat nå, og at man ofte spontanaborterer den ene. Følte meg ganske nedtrykt på slutten. Det er ikke noe jeg orker å gå å tenke på for mye nå. Ting ser veldig bra ut hittil:):Heartred
Tenker å ta en privat ultralyd om 2-3 uker, der er forhåpentligvis litt bedre utstyr, samt at de har vokst litt mer:)

Vis vedlegget 239513

Ubetenkt gynekolog!!!

Drit i han! Du er graviiiiiiid :excited001

Med TVILLINGER!!!

Hurra!!!

Jada! Alt mellom himmel og jord kan skje, det er enda tidlig, men det vet du jo så altfor smertelig vel, som så mange av oss her inne....

Det hadde vært på sin plass med litt glede fra gyn, et gratulerer i disse juletider enn å legge frem skeptisk pessissisme!!! DET greier jo vi ivf-ere fint selv i all vår tunge streben.

Her skal du få masse juleglede og optimisme fra meg:

:dance011:smiley-bounce015:flower:santa

Det du VET og som er 100% sant akkurat nå er at DU skal ha TWINS!

FOR en julegave!

Ubetenkt gynekolog!!!

Drit i han! Du er graviiiiiiid :excited001

Med TVILLINGER!!!

Hurra!!!

Jada! Alt mellom himmel og jord kan skje, det er enda tidlig, men det vet du jo så altfor smertelig vel, som så mange av oss her inne....

Det hadde vært på sin plass med litt glede fra gyn, et gratulerer i disse juletider enn å legge frem skeptisk pessissisme!!! DET greier jo vi ivf-ere fint selv i all vår tunge streben.

Her skal du få masse juleglede og optimisme fra meg:

:dance011:smiley-bounce015:flower:santa

Det du VET og som er 100% sant akkurat nå er at DU skal ha TWINS!

FOR en julegave!
Så utrolig fint sagt, ble litt rørt her nå jeg - tusen takk:Heartred
Ja, fikk litt bakoversveis med all pessimismen til gynlegen. Ikke noe gratulasjon å få vertfall.. Men han får bare ha den pessimismen for seg selv. For all del, kan hende han får rett, men det vet verken han eller noen andre nå:)
God jul videre til deg:Heartred

Så fantastisk, Kicks!! [emoji7][emoji7][emoji173]️ Dobbel lykke!

Gynekologen kan ta seg en bolle. Det har gått bra til nå og DU er gravid med tvillinger [emoji173]️[emoji173]️

Jeg er sååå glad på deres vegne!

Ha en fantastisk jul videre[emoji8][emoji173]️

Gratulerer så mye med tvillinger i magen.
Satser på bedre opplevelse av gynekolog neste gang.
Deilig at alt stod bra til idag.

Så fantastisk, Kicks!! [emoji7][emoji7][emoji173]️ Dobbel lykke!

Gynekologen kan ta seg en bolle. Det har gått bra til nå og DU er gravid med tvillinger [emoji173]️[emoji173]️

Jeg er sååå glad på deres vegne!

Ha en fantastisk jul videre[emoji8][emoji173]️
Haha ja! Tusen takk, i like måte:Heartred:)

Gratulerer såååå mye!!!! :D :D :D for en teit gyn!! Og så uprofesjonelt å ikke måle dem :hungover:
Rart at du ikke får noen flere TUL. jeg fikk ny time allerede i uke 11. Jeg hører til det offentlige.
Tenk du skal ha tvillinger!!
:talk017

Gratulerer så mye :)

Gratulerer så mye med to bankende hjerter! :Heartred:Heartred

Gratulerer så mye!! <3 Hvis du bestiller time hos fastlegen din får du helt sikkert ny time til TUL, forhåpentligvis hos en mer oppegående gynekolog! Du får tettere oppfølging når du venter tvillinger. Lykke til :)

Gratulerer så mye med tvillinger! For en juleglede!! Da er det vel ikke rart at kvalmen kom tidlig... :sorry:
Nyt det, for inntil det motsatte er bevist skal du ha tvillinger :Heartblue:Heartpink:Heartred

Gratulerer såååå mye!!!! :D :D :D for en teit gyn!! Og så uprofesjonelt å ikke måle dem :hungover:
Rart at du ikke får noen flere TUL. jeg fikk ny time allerede i uke 11. Jeg hører til det offentlige.
Tenk du skal ha tvillinger!!
:talk017
Gratulerer så mye!! <3 Hvis du bestiller time hos fastlegen din får du helt sikkert ny time til TUL, forhåpentligvis hos en mer oppegående gynekolog! Du får tettere oppfølging når du venter tvillinger. Lykke til :)

Takk:Heartred

Slik jeg forstod på gyn er det ikke flere ultralyder før den ordinære i uke 18, men at det etter dette blir tettere oppfølging for å se på hvordan tvillingene vokser.
Men det er jo litt rart om han mistenkte at den ene var mindre av vekst og at jeg da ikke får ny ultralyd før den ordinære? Eller han tenkte vel at det kanskje ikke er noe å gjøre med, og at den bare må forsvinne selv om det er noe gale med den?

Skal ringe helsestasjonen nå over nyttår og bestille time der, samt at jeg har time hos fastlege da. Så kanskje jeg skal høre om synspunkter av begge parter der:)

7+3
Så kom dagen hvor jeg kastet opp for første gang. Det kom ganske plutselig også. Var vel ikke mer enn småkvalm noen få minutter i forkant.

Ellers er jeg fryktelig dårlig når jeg ikke sitter. Blir kvalm, skjelven, svimmel og generelt veldig uvel i hele kroppen. Utrolig hemmende og klarer ikke gjøre noe som helst. Jeg har blodtrykksapparat hjemme, og det ser ut til det er blodtrykksfall når jeg står oppreist som gjør til det.

Fortsatt får jeg ikke i meg mye mat på grunn av dårlig matlyst. Vekten har gått ned et par kilo på et par uker. Om jeg skal kaste opp mye blir vel dette ikke noe bedre heller.

Skal man se det positive i dette, er det jo gode tegn:)

Kvalme er bra! Men slitsomt.. Holdt på siden 6/12 her med oppkast og er rimelig lei :P

Ville nok nevnt for fastlegen det med tvillingene og fått en second opinion. Uansett greit så slipper du lure :)

8+0
Alltid like herlig med ny uke:Heartred

Screenshot_20180103-010905.png

I dag var jeg til fastlegen for sykmeldingkontroll, som ble en liten svangerskapskontroll også. Fikk fylt ut det første i "helsekort for gravide", så det var litt stas:) Tror ikke helt legen vet hva hun snakker om i forhold til jordmorkontroller, da hun sa dette var vanlig først i uke 24, og ultralyd uke 17-18. På nettsidene deres står det at første kontroll er mellom uke 8-12.
Når jeg ringte for å få time hos jordmor foreslo hun uke 12. Hun merket nok at jeg var gira på å få kontakt med jordmor litt før, siden det er tvillingsvangerskap og slikt, så da blir det allerede neste uke. Veldig grei hun jeg snakket med der, og jeg var hjertelig velkommen:)

Tenker også å bestille privat ultralyd for neste uke. Fastlegen sa det ikke var vanlig med noen ultralydkontroller selv om gyn sa det kunne se ut som den ene var litt mindre, siden det ikke er noe å gjøre med uansett. Er forsåvidt det jeg også har tenkt. Men er veldig spent på å få noen mål på de og se om alt er bra:Heartred:Heartred

Svimmelheten har vært litt bedre de to siste dagene, men kvalmen har vært gale, og har kastet opp. Prøver å få i meg litt mat, men det er vanskelig. Har gått ned i overkant av 3 kg nå.

Gratulerer med ny uke! Det er ingenting noen kan gjøre med fra eller til om den ene ikke utvikler seg som den skal, men det betyr ikke at du ikke bekymrer deg. Derfor mener jeg at du burde få ultralyd for å følge det opp. Jeg hadde veldig magesmerter i uke 8, legen nølte ikke med å ta kontakt med gynekolog. Som legen også sa til meg er det ingenting som kunne gjøres om dette var begynnelsen på slutten, men da ville jeg i det minste få vite om smertene hadde sammenheng med graviditeten (det var det ikke).
Jeg håper virkelig det går rette veien med tvillingene, og at du blir så heldig å sitte med 2 små nurk i armene i august :Heartred det er en god premie i denne tunge prosessen vi må gjennom.

Back
Topp