Katastrofetanker...

Både ja og nei - er vel av typen som gjerne ser for seg worst case scenarioes; er litt derfor vi valgte Drammen - skulle det være noe galt med den lille så er det greit å være der de har kompetansen.

Videre sniker det seg av og til tanker om at det revnes ille og ikke blir sydd riktig, eller at det blir ks med komplikasjoner, at de finner svulst eller andre tegn på kreft (osv)..

Når det er sagt (og tankene tenkt), så satser jeg jo på at det skal gå greit ^-^

Ja, plutselig kan det dukke opp en tanke om at jeg kommer til å blø i hjel under fødsel... Grusom tanke. Den har kommet mer og mer jo nærmere fødselen nærmer seg. Har også vært inne på at babyen har navlestrengen snurret rundt halsen. Må bare riste på hodet når disse tankene kommer og si høyt til meg selv "skjerp deg!". Hvilke tanker har du?

Ja, plutselig kan det dukke opp en tanke om at jeg kommer til å blø i hjel under fødsel... Grusom tanke. Den har kommet mer og mer jo nærmere fødselen nærmer seg. Har også vært inne på at babyen har navlestrengen snurret rundt halsen. Må bare riste på hodet når disse tankene kommer og si høyt til meg selv "skjerp deg!". Hvilke tanker har du?
Ja.. Blø i hjel fordi har blodanemi fra før. Eller at hjertet mitt skal stoppe fordi det blir for anstrengende. Og at samboer blir alenepappa:'( . At babyen blir kvalt, eller dør uventet etter fødselen. Det hadde vært så sykt tragisk, da jeg har hatt et tøft svangerskap. :-/
Teller dager hele tiden :-(

Ja.. Blø i hjel fordi har blodanemi fra før. Eller at hjertet mitt skal stoppe fordi det blir for anstrengende. Og at samboer blir alenepappa:'( . At babyen blir kvalt, eller dør uventet etter fødselen. Det hadde vært så sykt tragisk, da jeg har hatt et tøft svangerskap. :-/
Teller dager hele tiden :-(
Det høres grusomt ut med sånne tanker :( kanskje du trenger noen å prate med? Jeg har hatt tanker om at jeg dør/blør ihjel. Går på høy dose blodfortynnende og etter første fødsel Måtte jeg få overføring. Gikk da ikke på blodfortynnende.

Nei jeg tror at alt kommer til å gå veldig bra alltid.:) men jeg har hatt perioder i livet med katastrofetanker, det er nok dessverre ganske vanlig. Og kanskje har det lettere for å komme når man er mer sårbar?

Håper du ikke lar tankene og sorgene styre for mye. Det er slitsomt. Du kan ikke forberede deg på katastrofen uansett hvor mye du prøver. Og du takler den ikke nødvendigvis bedre fordi du har tenkt gjennom det hundre ganger. Det som skjer det skjer, og aller oftest så går alt bra.:) klem

Det høres grusomt ut med sånne tanker :( kanskje du trenger noen å prate med? Jeg har hatt tanker om at jeg dør/blør ihjel. Går på høy dose blodfortynnende og etter første fødsel Måtte jeg få overføring. Gikk da ikke på blodfortynnende.
Oki så jeg er ikke den eneste.. :-/ :-)

Jeg! Holdt på å dø sist og fått beskjed om at jeg denne gangen mulig har en komplikasjon som kan føre til stor blødningsfare, så ser for meg det verste.. Så ingen gode følelser om dagen :(

Å.. Kjipt. Har de sett det på UL?

Var på UL ja, i hovedsak på vekstestimering på grunn av alvorlig svangerskapsforgiftning m/hellp og prematur fødsel forrige gang. Men, morkaka er dyptsittende på fremsiden og hun trodde den kanskje satt i arrvevet etter forrige hastesnitt. Skal inn på innvendig UL for utredning. En kropp som ikke liker svangerskap kan man iallefall konkludere med :(

Back
Topp