Kaste opp under fødsel?

Tjohoo123

Flørter med forumet
hvor mange fødsler har du hatt? Kastet du opp? Personlig veldig pysete på oppkast, ikke kastet opp siden jeg var 4 år (19 år siden) og uansett hvor kvalm jeg er så kaster jeg ikke opp. Virker ikke som det er sånn kroppen min ønsker å "løse" problemet. Og det er jeg mektig glad for! Livredd for å kaste opp når jeg skal føde! Har ikke vært kvalm eller kastet opp under svangerskapet heldigvis :)
 
Ikke kastet opp under noen av fødslene å det på tross beinharde og veldig lange fødsler :) ikke tenk på det, kan fort bli at man hår å gruer seg helt uten grunn. Forstår deg dog godt, å kaste opp er helt grusomt!
 
Ikke kastet opp under noen av fødslene å det på tross beinharde og veldig lange fødsler :) ikke tenk på det, kan fort bli at man hår å gruer seg helt uten grunn. Forstår deg dog godt, å kaste opp er helt grusomt!
Godt å høre :) jeg leste det helt tilfeldig at noen kastet opp under fødselen. Fortalte mor og søster om det men de hadde ikke hørt om det en gang. De har født 5 barn sammenlagt og ingen av fødslene gjorde noen av de kvalme en gang :) bare fullt fokus :)
 
Ja jeg kjenner mange som har født men bare en som har spydd så her er det håp :) hehe
 
Jeg har født en gang og kastet opp omtrent hele veien fra vannet gikk til ungen var ute. Men jeg kan bli fort kvalm når jeg har smerter og så tror jeg det var lystgassen som fikk det til å tippe over :) jeg har angst for å kaste opp, men under fødselen gikk det veldig greit for da går det bare safta som kom opp hver gang jeg drakk. Var ikke omgangssyke-spying :p
 
En fødsel og ikke noe oppkast [emoji5]
 
Jeg er litt som du, at kroppen ikke klarer å kaste opp. Brekker meg men får ikke til, er som om jeg holder igjen. Men jeg syns det er irriterende, for ofte føler man seg jo bedre etter å ha fått tømt seg.

Jeg har født to ganger. Husker jeg sa jeg var kvalm med første, spydde ikke. Med andre spydde jeg to ganger.
 
2 svangerskap og fødsler.

Spydd 24/7 hver eneste dag, mange ganger om dagen fra uke 6 frem til babyen kom ut. Så ja. Spydde under fødslene også
 
Tre fødsler og ikke noe oppkast :) Under åpningsfasen trodde jeg en kort stund at jeg måtte spy de to siste gangene, men når rien gikk over forsvant følelsen. Jordmoren jeg hadde nå sist rådet meg til å puste gjennom kvalmebølger på samme måte som jeg pustet gjennom riene, og det hjalp. Lykke til når den tid kommer :)
 
Jeg er litt som du, at kroppen ikke klarer å kaste opp. Brekker meg men får ikke til, er som om jeg holder igjen. Men jeg syns det er irriterende, for ofte føler man seg jo bedre etter å ha fått tømt seg.

Jeg har født to ganger. Husker jeg sa jeg var kvalm med første, spydde ikke. Med andre spydde jeg to ganger.
Ja, for jeg har en tendens til å bli kvalm, og i frykt over å kaste opp, besvimer jeg i stedenfor. Dette har skjedd 2 ganger hos gynekologen faktisk. 1 gang tok jeg celleprøve og andre gangen satt jeg inn Kobberspiral. Begge gangene gjorde ubehaget/smerten at jeg ble kvalm og endte med å besvime i "panikk" .. er så redd for at det skal skje når jeg føder også :s
 
Hatt en fødsel, og kastet opp fra riene begynte. Men nå reagerer kroppen min med å kaste opp av smerte. Har jeg veldig vondt i hodet kaster jeg også opp.
 
Jeg kastet opp hver dag fra uke 6 i siste svangerskap (mild hyperemesis) og fødte nå i mars uten epidural (ikke selvvalgt). Jeg var såå kvalm fordi det var vondt, men kastet ikke opp.
 
Jeg er litt som deg, redd for å kaste opp, og kroppen min vegrer seg, så enten er det veldig vanskelig når noe "må" opp, eller så er jeg kvalm i timesvis før jeg kommer til det punktet der det skjer. Det har ikke vært til å unngå noen ganger, men det er en panikk der, og jeg svimer som regel alltid av når jeg kaster opp, meget upraktisk! :sour:

Likevel, under fødselen kastet jeg opp på en helt annen måte, og svimte heller ikke av da. Så prøv å ikke tenk på det, og når tiden er inne så lar du kroppen styre.
 
Kabaret opp daglig i nesten hele svangerskapet, men ikke under fødsel :) etterpå var første dagen siden uke seks jeg ikke var kvalm, og det var herlig! :)
 
Kabaret opp daglig i nesten hele svangerskapet, men ikke under fødsel :) etterpå var første dagen siden uke seks jeg ikke var kvalm, og det var herlig! :)

Kabaret? [emoji23] autocorrect?
 
Ja, for jeg har en tendens til å bli kvalm, og i frykt over å kaste opp, besvimer jeg i stedenfor. Dette har skjedd 2 ganger hos gynekologen faktisk. 1 gang tok jeg celleprøve og andre gangen satt jeg inn Kobberspiral. Begge gangene gjorde ubehaget/smerten at jeg ble kvalm og endte med å besvime i "panikk" .. er så redd for at det skal skje når jeg føder også :s

Uffda. Men skriv det i fødebrevet. :)
 
En fødsel og kastet ikke opp, men trodde en stund jeg kom til å gjøre det :hungover: vurderte å si til mannen at han måtte flytte seg sånn at han ikke skulle få det i fanget, men tenkte nei, jeg trenger hånda hans! :p Gikk heldigvis bra ;)
 
Back
Topp