Kaste hundebæsjpose i hvilken som helst søppeldunk?

Ja helt greit, kastet aldri i andre sin når jeg hadde hund men de må gjerne kaste den i vår.

Er det greit at tilfeldig forbipasserende med hund kaster hundebæsjposen sin i søppeldunken din?
Nå står vår dunk inntil husveggen rett uttafor inngangsdøra, i en blindvei i et sameie. Så vi får ikke noens hundebæsj dit bortsett fra den fra våre egne hunder. Men jeg godtar kasting av hundebæsjeposer i alle søppelbøtter på generelt grunnlag. Langt bedre enn at bæsjen, eller bæsjen i posen, ligger på bakken eller posen henges opp i trær osv fordi folk ikke gidder å ta den med seg (og dem er det mange av). Da er det bedre at den havner i første og beste søppelbøtte. Også helt ok tenker jeg om søppelbøtta er helt ute ved en innkjørsel og huset er langt unna pga at lukten da ikke blir sjenerende. Felles søppelbøtter for sameier og borettsslag er ofte plassert et stykke unna inngangen, så disse tenker jeg også er OK. Ville nok reagert litt mer om noen gikk inn på en annens eiendom for å kaste i søppelbøtta om denne attpåtil står rett ved inngangsdøra. Da tenker jeg at man kan la være. Det lukter tross alt en del av disse posene.

Ellers tenker jeg at om det ikke er offentlige søppelbøtter i området, så er det jo mye bedre at søppel kastes i søppelbøtter som faktisk står der, så lenge det ikke er snakk om store sekker som fyller opp. Mange som ikke vil bære med seg søppel hjem, og så heller lar søppelet ligge og slenge. Da er det bedre om det er aksept for å kaste i nærmeste søppelbøtte, selv om denne er privat. Kanskje det kan bidra til å løse litt av problemet med forsøpling generelt.

Nei. Dei som har hund, får ta det med heim eller til bossdunk i busskur ol. Eg vil ikkje ha dette i min dunk. Hundeeiere får likevel klara å plukka det opp!
Det er ikke lov å kaste bæsjeposene i søppel ved busskur, ihvertfall ikke de busskur jeg har sett. Dette pga lukten og det er sjenerende for de som bruker skuret og venter på bussen. Blir samme problem som når folk står og røyker i busskur, det er sjenerende.

Nå har vi søppeldunken ved døra, men ja, vi vurderte faktisk å kjøpe et sånt klistremerke hvor det står at det er greit :)

Sånne klistermerker er geniale. Da hadde jeg vurdert å kaste i din dunk. Men ikke uten at det er merket tydelig, eller at jeg vet det er ok. Søppeldunker er også privat eie, og det respekterer jeg :-) Men hadde ikke brydd meg så veldig om det ble gjort i vår dunk heller - annet enn at de da må ta en noe unaturlig omvei ned til vår husvegg, og da hadde jeg reagert MER på at de var så tett oppi huset vårt (bor landlig) enn at de kastet posen oppi dunken.

Da bør de helst knyte igjen posen, for her var ikke posen knytt, dritten festa seg i dunken, og falt ikke ut når renovasjonsetaten var på runden sin og tømte søppel. Det ble ikke så herlig i søppeldunken med andre ord.

Sånne klistermerker er geniale. Da hadde jeg vurdert å kaste i din dunk. Men ikke uten at det er merket tydelig, eller at jeg vet det er ok. Søppeldunker er også privat eie, og det respekterer jeg :) Men hadde ikke brydd meg så veldig om det ble gjort i vår dunk heller - annet enn at de da må ta en noe unaturlig omvei ned til vår husvegg, og da hadde jeg reagert MER på at de var så tett oppi huset vårt (bor landlig) enn at de kastet posen oppi dunken.
Er litt der de står her nå og..
Vi måtte flytte postkassene i nabolaget og siden vi hadde vår skrudd fast i bakken, så fikk vi de flytte ved siden av innkjørselen vår, meeeen da er det ikke plass til søppelkassene :p
Vi bor ikke så landlig, men du må over gårdsplassen for å komme inn til huset, så ville reagert.

Nei, vi tenker det er positivt at posene blir kasta i allefall, men det er jo ikke alle som tenker sånn.

Det er ikke lov å kaste bæsjeposene i søppel ved busskur, ihvertfall ikke de busskur jeg har sett. Dette pga lukten og det er sjenerende for de som bruker skuret og venter på bussen. Blir samme problem som når folk står og røyker i busskur, det er sjenerende.
Aldri sett noe advarsel på dette. Kommer til å fortsette å kaste der de få gangene det skjer.

Det gjør meg ingenting, det er jo søppel! jeg ser ikke problemet. Jeg vil jo ikke at det skal slenge rundt i naturen/gata

Jeg unngår selv å kaste i andres dunker, fordi jeg vet en del folk ikke liker det. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg syns det er sært! Folk har litt lite problemer i livet sitt tenker jeg, om de henger seg opp i sånt :hilarious:

Står ingenting om det rundt her

Står ingenting om det rundt her
Som sagt så står det på alle busskur de steder jeg har bodd i landet. Kan selvsagt ikke vite hva enhver kommune i Norge har besluttet, men det var som svar til en kommentar om at søppelbøtter i busskur er et egnet sted å kaste bæsjeposene. Busskur blir som å kaste ombord i bussen. Det stinker. Derfor har de lagt ned forbud mot det de stedene jeg har bodd.

Dette skjer daglig der eg tar buss og ja, det lukter. Då får dei ta det med heim.

Som sagt så står det på alle busskur de steder jeg har bodd i landet. Kan selvsagt ikke vite hva enhver kommune i Norge har besluttet, men det var som svar til en kommentar om at søppelbøtter i busskur er et egnet sted å kaste bæsjeposene. Busskur blir som å kaste ombord i bussen. Det stinker. Derfor har de lagt ned forbud mot det de stedene jeg har bodd.
Så det var et svsr og derfor skreiv jeg at det ikke står noe om det rundt her så da er det bare å kaste,

Det gjør meg ingenting, det er jo søppel! jeg ser ikke problemet. Jeg vil jo ikke at det skal slenge rundt i naturen/gata

Jeg unngår selv å kaste i andres dunker, fordi jeg vet en del folk ikke liker det. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg syns det er sært! Folk har litt lite problemer i livet sitt tenker jeg, om de henger seg opp i sånt :hilarious:

Eg opplever at folk går inn i min hage og kaster boss, så ja, det gjør meg forbanna. Eg vil ikkje ha stinkende hundedritt i mitt boss. Og ja, då får eg vel ha lite problemer og vere sær. Nyleg fylte nokon opp bosset med hageavfall og då ble ikkje dunken min tømt. Stort problem? Ikkje for alle men eg har ikkje bil og får dermed ikkje kjørt det bort. Liker der med ikkje at nokon hiver sitt boss i min dunk. Syns det blir feil at andre skal meina noko om meg, fordi eg ikkje godtar det. Alle har rett til å syns noko om at andre bruka andre sitt bosspann.

Ser du problemet om posen med hundedritt ikke blir knytt igjen og dritten fester seg til søppeldunken? Det skjedde her. Jeg føler ikke jeg er sær altså, og det må være greit å bli irritert når det stinker hundedritt i søppelkassa i ukesvis. Til slutt måtte vi spyle søppeldunken, heller ikke noe digg. Men da er det vel jeg som er sær? For det er jo bare søppel?

Nei, jeg er så teit at jeg syns min bossdunk er min eiendom og skal ikke brukes av andre. :P Men vår står oppe på tunet vårt så er heldigvis ikke noe problem.

Så det var et svsr og derfor skreiv jeg at det ikke står noe om det rundt her så da er det bare å kaste,
Mulig jeg går glipp av poenget ditt her. Har ikke sagt at du ikke kan kaste hos deg, det får kommunen din bestemme. Men hos meg er det ikke lov. Av overnevnte grunner.

Ser du problemet om posen med hundedritt ikke blir knytt igjen og dritten fester seg til søppeldunken? Det skjedde her. Jeg føler ikke jeg er sær altså, og det må være greit å bli irritert når det stinker hundedritt i søppelkassa i ukesvis. Til slutt måtte vi spyle søppeldunken, heller ikke noe digg. Men da er det vel jeg som er sær? For det er jo bare søppel?
Jeg går ut ifra at alle her i tråden snakker om bæsjeposer som er knytt igjen. Poser som ikke er knytt igjen, eller som det går hull på, er nok ingen interessert i å få i søppelkassen sin.

Nei, hvis man gjør det da er man jo bare helt idiot! Samme med eksemplet over her hvor noen hadde fylt hele dunken med hageavfall slik at den ikke ble tømt.
Det blir noe helt annet.

Back
Topp