Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nå står vår dunk inntil husveggen rett uttafor inngangsdøra, i en blindvei i et sameie. Så vi får ikke noens hundebæsj dit bortsett fra den fra våre egne hunder. Men jeg godtar kasting av hundebæsjeposer i alle søppelbøtter på generelt grunnlag. Langt bedre enn at bæsjen, eller bæsjen i posen, ligger på bakken eller posen henges opp i trær osv fordi folk ikke gidder å ta den med seg (og dem er det mange av). Da er det bedre at den havner i første og beste søppelbøtte. Også helt ok tenker jeg om søppelbøtta er helt ute ved en innkjørsel og huset er langt unna pga at lukten da ikke blir sjenerende. Felles søppelbøtter for sameier og borettsslag er ofte plassert et stykke unna inngangen, så disse tenker jeg også er OK. Ville nok reagert litt mer om noen gikk inn på en annens eiendom for å kaste i søppelbøtta om denne attpåtil står rett ved inngangsdøra. Da tenker jeg at man kan la være. Det lukter tross alt en del av disse posene.Er det greit at tilfeldig forbipasserende med hund kaster hundebæsjposen sin i søppeldunken din?
Det er ikke lov å kaste bæsjeposene i søppel ved busskur, ihvertfall ikke de busskur jeg har sett. Dette pga lukten og det er sjenerende for de som bruker skuret og venter på bussen. Blir samme problem som når folk står og røyker i busskur, det er sjenerende.Nei. Dei som har hund, får ta det med heim eller til bossdunk i busskur ol. Eg vil ikkje ha dette i min dunk. Hundeeiere får likevel klara å plukka det opp!
Nå har vi søppeldunken ved døra, men ja, vi vurderte faktisk å kjøpe et sånt klistremerke hvor det står at det er greit![]()
Er litt der de står her nå og..Sånne klistermerker er geniale. Da hadde jeg vurdert å kaste i din dunk. Men ikke uten at det er merket tydelig, eller at jeg vet det er ok. Søppeldunker er også privat eie, og det respekterer jegMen hadde ikke brydd meg så veldig om det ble gjort i vår dunk heller - annet enn at de da må ta en noe unaturlig omvei ned til vår husvegg, og da hadde jeg reagert MER på at de var så tett oppi huset vårt (bor landlig) enn at de kastet posen oppi dunken.
Aldri sett noe advarsel på dette. Kommer til å fortsette å kaste der de få gangene det skjer.Det er ikke lov å kaste bæsjeposene i søppel ved busskur, ihvertfall ikke de busskur jeg har sett. Dette pga lukten og det er sjenerende for de som bruker skuret og venter på bussen. Blir samme problem som når folk står og røyker i busskur, det er sjenerende.

Står ingenting om det rundt herDet er ikke lov å kaste bæsjeposene i søppel ved busskur, ihvertfall ikke de busskur jeg har sett. Dette pga lukten og det er sjenerende for de som bruker skuret og venter på bussen. Blir samme problem som når folk står og røyker i busskur, det er sjenerende.
Som sagt så står det på alle busskur de steder jeg har bodd i landet. Kan selvsagt ikke vite hva enhver kommune i Norge har besluttet, men det var som svar til en kommentar om at søppelbøtter i busskur er et egnet sted å kaste bæsjeposene. Busskur blir som å kaste ombord i bussen. Det stinker. Derfor har de lagt ned forbud mot det de stedene jeg har bodd.Står ingenting om det rundt her
Det er ikke lov å kaste bæsjeposene i søppel ved busskur, ihvertfall ikke de busskur jeg har sett. Dette pga lukten og det er sjenerende for de som bruker skuret og venter på bussen. Blir samme problem som når folk står og røyker i busskur, det er sjenerende.
Så det var et svsr og derfor skreiv jeg at det ikke står noe om det rundt her så da er det bare å kaste,Som sagt så står det på alle busskur de steder jeg har bodd i landet. Kan selvsagt ikke vite hva enhver kommune i Norge har besluttet, men det var som svar til en kommentar om at søppelbøtter i busskur er et egnet sted å kaste bæsjeposene. Busskur blir som å kaste ombord i bussen. Det stinker. Derfor har de lagt ned forbud mot det de stedene jeg har bodd.
Det gjør meg ingenting, det er jo søppel! jeg ser ikke problemet. Jeg vil jo ikke at det skal slenge rundt i naturen/gata
Jeg unngår selv å kaste i andres dunker, fordi jeg vet en del folk ikke liker det. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg syns det er sært! Folk har litt lite problemer i livet sitt tenker jeg, om de henger seg opp i sånt![]()
Ser du problemet om posen med hundedritt ikke blir knytt igjen og dritten fester seg til søppeldunken? Det skjedde her. Jeg føler ikke jeg er sær altså, og det må være greit å bli irritert når det stinker hundedritt i søppelkassa i ukesvis. Til slutt måtte vi spyle søppeldunken, heller ikke noe digg. Men da er det vel jeg som er sær? For det er jo bare søppel?Det gjør meg ingenting, det er jo søppel! jeg ser ikke problemet. Jeg vil jo ikke at det skal slenge rundt i naturen/gata
Jeg unngår selv å kaste i andres dunker, fordi jeg vet en del folk ikke liker det. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg syns det er sært! Folk har litt lite problemer i livet sitt tenker jeg, om de henger seg opp i sånt![]()
Mulig jeg går glipp av poenget ditt her. Har ikke sagt at du ikke kan kaste hos deg, det får kommunen din bestemme. Men hos meg er det ikke lov. Av overnevnte grunner.Så det var et svsr og derfor skreiv jeg at det ikke står noe om det rundt her så da er det bare å kaste,
Jeg går ut ifra at alle her i tråden snakker om bæsjeposer som er knytt igjen. Poser som ikke er knytt igjen, eller som det går hull på, er nok ingen interessert i å få i søppelkassen sin.Ser du problemet om posen med hundedritt ikke blir knytt igjen og dritten fester seg til søppeldunken? Det skjedde her. Jeg føler ikke jeg er sær altså, og det må være greit å bli irritert når det stinker hundedritt i søppelkassa i ukesvis. Til slutt måtte vi spyle søppeldunken, heller ikke noe digg. Men da er det vel jeg som er sær? For det er jo bare søppel?
Ser du problemet om posen med hundedritt ikke blir knytt igjen og dritten fester seg til søppeldunken? Det skjedde her. Jeg føler ikke jeg er sær altså, og det må være greit å bli irritert når det stinker hundedritt i søppelkassa i ukesvis. Til slutt måtte vi spyle søppeldunken, heller ikke noe digg. Men da er det vel jeg som er sær? For det er jo bare søppel?
Ikke advarsel om det der vi ferdes heller , selv ikke der vi har hytte.Aldri sett noe advarsel på dette. Kommer til å fortsette å kaste der de få gangene det skjer.