Kaste hundebæsjpose i hvilken som helst søppeldunk?

Ryvita

Gift med forumet
Februarlykke 2016
Novemberlykke 2020
Er det greit at tilfeldig forbipasserende med hund kaster hundebæsjposen sin i søppeldunken din?

Heller det enn at de lar det ligge. Jeg bor i enden av en blindvei og er man forbipasserende går man altså tur gjennom hagen vår som jeg anser som mer invaderende enn å kaste posen i søpla vår.

Men jeg kastet ikke selv i andres, eller kastet ikke, hunden har vært død i over et år, utenom hos min bror for det vet jeg var ok.

Restavfallet vårt tømmes bare hver 4. Uke så jeg verdsetter igrunnen at det ikke kastes så mye oppi som stinker, glad vi ikke har bleieunge lenger, så hundeposer er ikke akkurat favoritten.

Jeg bryr meg ikke, bedre enn at de lar det ligge eller at de kaster posen i grøfta.
Gjorde det ikke selv da, fordi det er mange som ikke liker det.

Helt greit så lenge de kaster den i RETT søppeldunk. Oppdager støtt og stadig at folk har kasta poser i papp-dunken og det er utrolig irriterende. Jeg har hund selv og kaster aldri i andres private søppeldunker.

Ja, helt i orden. Heller det enn at det ligger ruker langs veikanten her. Er ikke så mange som passerer at det fyller opp dunken vår akkurat, og med hunder selv så merker vi ikke en og annen bæsjepose fra eller til. :p

Kast den hos meg, fremfor å drive å kaste den rundt om i naturen! Det gjelder all søppel du måtte ønske å kvitte deg med.

Så her for et par uker siden noen som trolig hadde et barn som hadde kastet opp i bilen å derfor må stoppe i en liten lomme for å skifte på ungen. Forståelig at man må få spyet av ungen. Men når de da er ferdig så kaster de posen ut på jordet... Nå er det min nabo som bor der borte, men jeg er rimelig sikker på at hun støttet meg i at hun heller ønsker den posen med søppel i søppelkassa si fremfor at den skal ligge tilgjengelig for alt av fugler og rev som ferdes her. Jeg ble så forbannet av synet jeg hadde lyst å henge dem ut for hele bygda, så ekkel er man faktisk ikke når det står en søppelboks rett over veien!

Jepp, søppel er søppel

Ja, kast den gjerne i min søppel. Skjønnar at det å dra på en bæsjepose 1-2 timer på tur ikke er helt optimalt og da er det bedre å kaste den i dunken min enn i naturen.

Såklart

Nei, det er absolutt ikke greit. Hvor er folkeskikken? Vi har hund selv, og har aldri gjort det. Tenker at hvis folk er SÅ late, så burde ikke alternativet være å ikke plukke opp. Da er alternativet å ikke ha hund i det hele tatt (selv om det er kanskje en annen diskusjon).

Vi bor i et lite boligfelt, og de som går på tur med hunden her har ikke lang vei hjem til sitt eget spann. Det er jo noe helt annet i turområdene der det går mange hunder. De plassene vi går er det uansett satt opp bosspann langs veien for å unngå hundebæsj over alt. Folk er stort sett flinke til å bruke de:) Godt tiltak, og slik burde det være ved alle populære turstier.

For meg er det greit at de gjør det. Jeg har hund selv, men jeg gjør det ikke i andres private dunk. Da tar jeg posen enten hjem eller i en offentlig dunk.

Nei. Dei som har hund, får ta det med heim eller til bossdunk i busskur ol. Eg vil ikkje ha dette i min dunk. Hundeeiere får likevel klara å plukka det opp!

Nå har vi søppeldunken ved døra, men ja, vi vurderte faktisk å kjøpe et sånt klistremerke hvor det står at det er greit :)

Ja:happy: nok av bæsjebleier i plastpose i vår søppel fra før av, så en hundepose? Ingen problem:p

Back
Topp