Kaste hundebæsjpose i hvilken som helst søppeldunk?

Nei, jeg syns ikke det er greit. Unntaket er dersom det står "kast hundepose her" på dunken. Her vi bor nå har jeg ikke sett noen slike dunker, så da bærer jeg selvfølgelig posene med hjem eller kaster i offentlig søppeldunk.

Jeg hadde ikke likt om folk kastet hundeposer (eller annet søppel, og da særlig illeluktende søppel) i søppeldunken min. Det kan sprekke og føre til lukt. Mange forer også hundene sine med mat som gir ekstremt illeluktende avføring, og det er skikkelig utrivelig å ha slikt i søppeldunken sin.

Nei, det er absolutt ikke greit. Hvor er folkeskikken? Vi har hund selv, og har aldri gjort det. Tenker at hvis folk er SÅ late, så burde ikke alternativet være å ikke plukke opp. Da er alternativet å ikke ha hund i det hele tatt (selv om det er kanskje en annen diskusjon).

Vi bor i et lite boligfelt, og de som går på tur med hunden her har ikke lang vei hjem til sitt eget spann. Det er jo noe helt annet i turområdene der det går mange hunder. De plassene vi går er det uansett satt opp bosspann langs veien for å unngå hundebæsj over alt. Folk er stort sett flinke til å bruke de:) Godt tiltak, og slik burde det være ved alle populære turstier.
Her er det ikke satt opp søppelkasser ved turstier eller ellers i området så jeg kaster i restavfallsdunken til den jeg går forbi. Av den enkle grunn at det å gå Nå bære på en drittpose i 1t eller 2 ikke er så digg.

Må bor jeg landlig til og nært en tursti, har ikke til min viten skjedd enda hoss oss,

Jeg er dog litt splittet. Jeg tenker at det er bedre at de kaster det i søppelet mitt enn i naturen men samtidig ville det blitt ett kjempe problem for meg om alle med hund som gikk forbi startet å kaste i min dunk, vi har tømming hver 4 uke (ingen valg) og det er faktisk helt krise mot slutten av perioden fordi vi stapper og stapper, men det er for liten plass, vi har jo bleieunge og det går jo myyye bleier og det tar dessverre mye plass i søppeldunken. Om jeg ikke hadde plass til eget avfall fordi alle hundeiere eller turgåere hadde hevet sitt avfall i mitt, hadde det blitt seriøs krise i hjemmet:-)

Og joda før noen foreslår det så skulle jeg så gjerne vært mer miljøvennlig å brukt tøybleier, men jeg har simpelthen ikke energi eller vilje til å styre noe mer enn jeg allerede gjør. Har nok å vaske og sette meg inn i allerede så tøybleier utgår derfor veldig fort:-)

Nei eg syns ikke det er oki. Har man skaffet seg hund så får man ta ansvaret att plukke det opp efter hunden og hive det i rett søppel. Er ikke intresert att ha hundbasj i vår bosdunk

Hadde dunken stått lett tilgjenglig hadde jeg ikke hatt noe i mot det. Men hos oss må de langt inn på tomten våres og da syns jeg ikke det er like greit. Rett og slett fordi jeg ikke syns det er greit å ha fremmede i Hagen

Nei, de kan ta den med hjem til seg selv og legge i sin egen søppeldunk:)

Folk må gjerne kaste i vår! Det ligger nok hundebæsj rundt på turstiene, så jeg hadde heller sett at de kastet i søpledunkene. Selv kaster jeg ikke i private dunker, kun offentlige eller egen. Men det er bare fordi jeg har lest at folk har ytret seg slik som her, og ikke ønsker at folk kaster i deres dunk. Min søppel lukter ikke blomster i utgangspuntket, så en bajspose til eller fra tar vi gjerne i mot, men folk har sikkert forskjellig søppelstandard :hilarious::hilarious::hilarious:

Folk må gjerne kaste i vår! Det ligger nok hundebæsj rundt på turstiene, så jeg hadde heller sett at de kastet i søpledunkene. Selv kaster jeg ikke i private dunker, kun offentlige eller egen. Men det er bare fordi jeg har lest at folk har ytret seg slik som her, og ikke ønsker at folk kaster i deres dunk. Min søppel lukter ikke blomster i utgangspuntket, så en bajspose til eller fra tar vi gjerne i mot, men folk har sikkert forskjellig søppelstandard :hilarious::hilarious::hilarious:
Vår lukter heller ikke blomster, så ser ikke for meg at det er mulig å få en verre duft :hilarious: (et bleiebarn på fulltid og ei som bruker bleie på natt= bæsjebleier)

Her er det ikke satt opp søppelkasser ved turstier eller ellers i området så jeg kaster i restavfallsdunken til den jeg går forbi. Av den enkle grunn at det å gå Nå bære på en drittpose i 1t eller 2 ikke er så digg.

Jeg har funnet en løsning på dette problemet! Orker heller ikke å ha en bæsjepose dinglende i hånden i timevis når vi er på langtur/skitur (bæsj i skiløypene er noe av det værste jeg vet om...). Jeg tar da med en liten sekk/ekstra pose om jeg alt har sekk med andre ting. Og så en gammel iskremboks eller annet som det ikke er så nøye med. Putte bæsjeposen i boksen med lokk (hindrer lukt og at den blir most), så oppi posen, knyt knute på posen, og oppi sekken (så ikke sekken begynner å lukte). Kommer vi forbi en søppeldunk på veien tømmer jeg boksen der, men ellers er det uproblematisk å da ha med bæsjen hjem.

Hadde ikke ekstra pose/boks en gang, og da hang jeg bæsjeposen på sekkens mens vi gikk tur. Luktet deilig bæsj på hele turen... Og vi måtte ta den med i bilen på vei hjem, så det luktet liflig når bæsjen fikk ligge litt i bilen. Lekkert. Siden da har jeg prøvd å huske på å ta med boks og ekstra pose.

Nei, hvis man gjør det da er man jo bare helt idiot! Samme med eksemplet over her hvor noen hadde fylt hele dunken med hageavfall slik at den ikke ble tømt.
Det blir noe helt annet.
Mange idioter der jeg bor. Hver dag i ca en uke var det en som lot bikkja si drite midt på gårdsplassen hos oss uten å plukke opp møkka. Må si jeg ble rimelig irritert. Det gav seg etter jeg klikka i vinkel. Var vel sikkert pga det denne personen fant ut at det var like greit å ikke knyte posen når man først skulle kaste posen hos oss. Jeg lurer jo på om det ble gjort for å hevne seg etter jeg klikka i vinkel, men jeg syns jeg hadde min fulle rett til å bli sur for dritt på gårdsplassen. Dessverre noen rare hundeeiere i gata vår. Det har vært litt mye med et par av hundeeierne i gata vår. Så jeg ønsker ikke dritt i søpla igjen.

"Alle" som går fordi her kaster i vår dunk. Syntes det er greit egentlig. Men nå tømmes søpla her i morgen, dunken er full og i skrivende stund ligger det 12 hundeposer med dritt øverst.
Blir nok å flytte dunken litt opp mot huset etter den er tømt i morgen.

Heller det enn at de lar det ligge. Selv tar jeg med posen videre og kaster den eventuelt i en offentlig eller egen :)

Back
Topp