Jeg linket til den loven. Jeg har aldri kalt noen her for barnemishandlere, men poengterte at skrikekurer er nevnt i loven. Men folk tolker så veldig rart noen ganger.Hvem i all verden har gjort det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg linket til den loven. Jeg har aldri kalt noen her for barnemishandlere, men poengterte at skrikekurer er nevnt i loven. Men folk tolker så veldig rart noen ganger.Hvem i all verden har gjort det?
Så flott for deg!![]()
men ikke sammenlign dine barn med mitt som du ikke kjenner
det er vel tross alt mor som vet best, ikke mammapolitiet ;-)
Da har du ikke et barn som mittHar ikke utført noe skrikekur, skal heller ikke. Men han hylskreik i starten når jeg lærte han å sove. Han gråter ennå om han våkner 2 ganger eller mer før 23. Første gangen hN blir tilbudt vann er det ok. Gang to må han protestere i noen minutter.
Har samsover siden dag 1. Hatt overgang fra å sove i egen seng fra han var 5-6 mnd frem til idag , straks 10 mnd. Absolutt IKKE uten gråtBarn kan ikke sammenlignes for alle er forskjellige.
Vi har valgt samsoving, og overgangen fra samsoving og til sove i egen seng har gått smertefritt (og uten tårer), ved at vi har brukt lang tid på å få d til.![]()
Måten du fremstiller det på så virker det som verden er svart hvitt. Enten så gjør du det riktig ( unngår at barnet gråter) eller så gjør du det feil ( barnet må gråte).Har ikke sammenlignet noe som helst jegIkke er jeg mammapoliti heller
![]()
Så bunner det vel igjen ut i hva det er som er skrikekur da. Hva definisjonen er. Hva man ser på som skrikekur.Jeg linket til den loven. Jeg har aldri kalt noen her for barnemishandlere, men poengterte at skrikekurer er nevnt i loven. Men folk tolker så veldig rart noen ganger.
Du sier noe der ja... Man er liksom perfekte mødre når man får det til uten et eneste grynt fra barnet. Men påpeker allikevel at barn er forskjellige da. Det er jo litt motsigende.Måten du fremstiller det på så virker det som verden er svart hvitt. Enten så gjør du det riktig ( unngår at barnet gråter) eller så gjør du det feil ( barnet må gråte).
Skrikekurer er ikke nevnt i loven nei!!!Jeg linket til den loven. Jeg har aldri kalt noen her for barnemishandlere, men poengterte at skrikekurer er nevnt i loven. Men folk tolker så veldig rart noen ganger.
Men du poengterer at du fikk det til uten gråt så da er jeg en dårlig mamma fordi datteren min gråt litt? Eller hva vil du frem til med eksempler ditt?Har ikke sammenlignet noe som helst jegIkke er jeg mammapoliti heller
![]()
Men du poengterer at du fikk det til uten gråt så da er jeg en dårlig mamma fordi datteren min gråt litt? Eller hva vil du frem til med eksempler ditt?
Måten du fremstiller det på så virker det som verden er svart hvitt. Enten så gjør du det riktig ( unngår at barnet gråter) eller så gjør du det feil ( barnet må gråte).
Da mistolket jeg iallfall deg. Måten du skrev : sååååå glad på ect. Tolket det feilNei, absolutt ikke! Jeg aner ikke hva slags mor du er, og jeg regner med du gjør det beste for barnet ditt.
Jeg er ikke interessert i å dømme andre mødre, skrev bare at vi klarte d uten at ungen måtte grine, men at vi brukte lang tid på d. D var vår måte å gjøre d på.
Selv om man skriver noe annet så betyr ikke d at man automatisk dømmer andre. D skal ikke være nødvendig å gå på defensiven inne på et mammaforum![]()
Nei, absolutt ikke! Jeg aner ikke hva slags mor du er, og jeg regner med du gjør det beste for barnet ditt.
Jeg er ikke interessert i å dømme andre mødre, skrev bare at vi klarte d uten at ungen måtte grine, men at vi brukte lang tid på d. D var vår måte å gjøre d på.
Selv om man skriver noe annet så betyr ikke d at man automatisk dømmer andre. D skal ikke være nødvendig å gå på defensiven inne på et mammaforum![]()
Da mistolket jeg iallfall deg. Måten du skrev : sååååå glad på ect. Tolket det feil![]()
Den er godD var et "spill" på spirelitens post som jeg quotet.
Ikke noe er skrevet for å være slem.
Den er god
Idag er iallfall dagen for oppstart av nattavenning her. Har kjøpt sånn flytende gavicon. Han fikk det før leggetid . Så blir spennende å se om det har noen effekt da. Har også lagt dyne ect klart på gulvet. Det blir nok en heftig natt. Blir det veldig feil om jeg eventuelt tilbyr mme på natta? Om det blir veldig me protest. Type...du kan få melk , men ikke pupp liksom ? Noen tanker?
Den er god
Idag er iallfall dagen for oppstart av nattavenning her. Har kjøpt sånn flytende gavicon. Han fikk det før leggetid . Så blir spennende å se om det har noen effekt da. Har også lagt dyne ect klart på gulvet. Det blir nok en heftig natt. Blir det veldig feil om jeg eventuelt tilbyr mme på natta? Om det blir veldig me protest. Type...du kan få melk , men ikke pupp liksom ? Noen tanker?
Han spiser forholdsvis mye på dagen nå. Dette får han i seg:Jeg delamma med mine til de var8 og 6 mnder(fullamma til de var 4-5mnd).
Da fikk de flaske med mme kl 19 ,midnatt og tidlig morgen.
Altså slutta helt med"kosepupp" på kveld/nattestid..fikk heller det på dagen.
Kommer an på hva du har lyst til selv det,du vil nok etterhvert miste melka da.
(ved 10mnder hos oss åt de skive, grøt og middagsglass i tillegg så det var naturlig å begynne å avslutte![]()
Tror ikke han trenger det. Han spise jo godt på dagen! Men tenkte om det blir veldig ille, så er det vel bedre det , ennå å gi inn...og rulle ut puppen igjenTja... tror du må føle på det selv. For min del så kuttet jeg det bare helt ut fordi jeg visste at det ikke var mulig å kutte det ut gradvis i og med at hun var avhengig av å ammes i søvn hver halvtime/time. Hvis du tilbyr flaske, så kan det hende at han forventer å få den flaska hver natt da. Spørsmålet er jo om det er problematisk eller ei. Og om han trenger det? Bare noen tanker...