Karin Naphaug

Hvem i all verden har gjort det?
Jeg linket til den loven. Jeg har aldri kalt noen her for barnemishandlere, men poengterte at skrikekurer er nevnt i loven. Men folk tolker så veldig rart noen ganger.

Da har du ikke et barn som mitt :) Har ikke utført noe skrikekur, skal heller ikke. Men han hylskreik i starten når jeg lærte han å sove. Han gråter ennå om han våkner 2 ganger eller mer før 23. Første gangen hN blir tilbudt vann er det ok. Gang to må han protestere i noen minutter.

Barn kan ikke sammenlignes for alle er forskjellige. :)

Vi har valgt samsoving, og overgangen fra samsoving og til sove i egen seng har gått smertefritt (og uten tårer), ved at vi har brukt lang tid på å få d til. :)

Barn kan ikke sammenlignes for alle er forskjellige. :)

Vi har valgt samsoving, og overgangen fra samsoving og til sove i egen seng har gått smertefritt (og uten tårer), ved at vi har brukt lang tid på å få d til. :)
Har samsover siden dag 1. Hatt overgang fra å sove i egen seng fra han var 5-6 mnd frem til idag , straks 10 mnd. Absolutt IKKE uten gråt ;) Han bruker ikke smokk eller kos.

Har ikke sammenlignet noe som helst jeg :) Ikke er jeg mammapoliti heller :)
Måten du fremstiller det på så virker det som verden er svart hvitt. Enten så gjør du det riktig ( unngår at barnet gråter) eller så gjør du det feil ( barnet må gråte).

Jeg linket til den loven. Jeg har aldri kalt noen her for barnemishandlere, men poengterte at skrikekurer er nevnt i loven. Men folk tolker så veldig rart noen ganger.
Så bunner det vel igjen ut i hva det er som er skrikekur da. Hva definisjonen er. Hva man ser på som skrikekur.

Måten du fremstiller det på så virker det som verden er svart hvitt. Enten så gjør du det riktig ( unngår at barnet gråter) eller så gjør du det feil ( barnet må gråte).
Du sier noe der ja... Man er liksom perfekte mødre når man får det til uten et eneste grynt fra barnet. Men påpeker allikevel at barn er forskjellige da. Det er jo litt motsigende.

Last edited:
Skrikekurer er ikke nevnt i loven nei!!!

Det er en grov mistolkning av loven.

Har ikke sammenlignet noe som helst jeg :) Ikke er jeg mammapoliti heller :)
Men du poengterer at du fikk det til uten gråt så da er jeg en dårlig mamma fordi datteren min gråt litt? Eller hva vil du frem til med eksempler ditt?

Men du poengterer at du fikk det til uten gråt så da er jeg en dårlig mamma fordi datteren min gråt litt? Eller hva vil du frem til med eksempler ditt?

Nei, absolutt ikke! Jeg aner ikke hva slags mor du er, og jeg regner med du gjør det beste for barnet ditt.

Jeg er ikke interessert i å dømme andre mødre, skrev bare at vi klarte d uten at ungen måtte grine, men at vi brukte lang tid på d. D var vår måte å gjøre d på.

Selv om man skriver noe annet så betyr ikke d at man automatisk dømmer andre. D skal ikke være nødvendig å gå på defensiven inne på et mammaforum :)

Der er jeg uenig. Jeg skrev hvordan vi gjorde d. Ikke noe svart eller hvitt med det. D er bare sånn vi gjorde d.

Jeg er ikke rette person til å si hva som er riktig eller galt, men nå vet andre hvordan vi har gjort d, så vet de at d og er et alternativ.

Vi samsov og hadde en gradvis overgang til å sove alene. Ingen gråt.
Samsoving passer ikke alle d heller sikkert.

Nei, absolutt ikke! Jeg aner ikke hva slags mor du er, og jeg regner med du gjør det beste for barnet ditt.

Jeg er ikke interessert i å dømme andre mødre, skrev bare at vi klarte d uten at ungen måtte grine, men at vi brukte lang tid på d. D var vår måte å gjøre d på.

Selv om man skriver noe annet så betyr ikke d at man automatisk dømmer andre. D skal ikke være nødvendig å gå på defensiven inne på et mammaforum :)
Da mistolket jeg iallfall deg. Måten du skrev : sååååå glad på ect. Tolket det feil :)

Og vi klarte det ikke uten at hun gråt litt. Sånn er det :-) ikke noe galt med noen av delene :-) :-) :-)

D var et "spill" på spirelitens post som jeg quotet.

Ikke noe er skrevet for å være slem.
Den er god :)

Idag er iallfall dagen for oppstart av nattavenning her. Har kjøpt sånn flytende gavicon. Han fikk det før leggetid . Så blir spennende å se om det har noen effekt da. Har også lagt dyne ect klart på gulvet. Det blir nok en heftig natt. Blir det veldig feil om jeg eventuelt tilbyr mme på natta? Om det blir veldig me protest. Type...du kan få melk , men ikke pupp liksom ? Noen tanker?

Den medisinen hjalp iallfall ikke :( våknet etter 40 minutter . Men da vet jeg det iallfall :)

Idag er iallfall dagen for oppstart av nattavenning her. Har kjøpt sånn flytende gavicon. Han fikk det før leggetid . Så blir spennende å se om det har noen effekt da. Har også lagt dyne ect klart på gulvet. Det blir nok en heftig natt. Blir det veldig feil om jeg eventuelt tilbyr mme på natta? Om det blir veldig me protest. Type...du kan få melk , men ikke pupp liksom ? Noen tanker?

Jeg delamma med mine til de var8 og 6 mnder(fullamma til de var 4-5mnd).
Da fikk de flaske med mme kl 19 ,midnatt og tidlig morgen.
Altså slutta helt med"kosepupp" på kveld/nattestid..fikk heller det på dagen.

Kommer an på hva du har lyst til selv det,du vil nok etterhvert miste melka da.:)

(ved 10mnder hos oss åt de skive, grøt og middagsglass i tillegg så det var naturlig å begynne å avslutte :)

Tja... tror du må føle på det selv. For min del så kuttet jeg det bare helt ut fordi jeg visste at det ikke var mulig å kutte det ut gradvis i og med at hun var avhengig av å ammes i søvn hver halvtime/time. Hvis du tilbyr flaske, så kan det hende at han forventer å få den flaska hver natt da. Spørsmålet er jo om det er problematisk eller ei. Og om han trenger det? Bare noen tanker...

Jeg delamma med mine til de var8 og 6 mnder(fullamma til de var 4-5mnd).
Da fikk de flaske med mme kl 19 ,midnatt og tidlig morgen.
Altså slutta helt med"kosepupp" på kveld/nattestid..fikk heller det på dagen.

Kommer an på hva du har lyst til selv det,du vil nok etterhvert miste melka da.:)

(ved 10mnder hos oss åt de skive, grøt og middagsglass i tillegg så det var naturlig å begynne å avslutte :)
Han spiser forholdsvis mye på dagen nå. Dette får han i seg:
6 pupp
7 grøt ca 1.5 porsjon
8.30 pupp ( sover med han så fri tilgang )
11 lunsj 1 middagsglass
15 middag . Kylling , fisk , ris, grønnsaker ect. Spiser ikke så mye. Får også fruktmos
17.30 fullkornsgrøt 1.5 porsjon
18 pupp
23 pupp
Pluss x antall ganger per natt
I tillegg får han sånne pops innimellom, bær og frukt i nett og kavring.

Han er ikke så glad i mme . Drikker max 20-40 ml...men tenkte sånn i tilfelle han blir Sulten?

Tja... tror du må føle på det selv. For min del så kuttet jeg det bare helt ut fordi jeg visste at det ikke var mulig å kutte det ut gradvis i og med at hun var avhengig av å ammes i søvn hver halvtime/time. Hvis du tilbyr flaske, så kan det hende at han forventer å få den flaska hver natt da. Spørsmålet er jo om det er problematisk eller ei. Og om han trenger det? Bare noen tanker...
Tror ikke han trenger det. Han spise jo godt på dagen! Men tenkte om det blir veldig ille, så er det vel bedre det , ennå å gi inn...og rulle ut puppen igjen :p har jo prøvd å gjøre det gradvis. Hjelper ikke her. Tror det er bedre å kutte resten rimelig tvert.

Back
Topp