Kaptein sabeltann-show

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Noen som har vært på det? :) Erfaringer? Hvordan er det å ta med små barn, type 1-1,5 år?

Det er sent på kveld/natt med mye HØY musikk, lys, smell ++ så vet ikke helt om jeg hadde tatt med en på 1-1.5 år altså. Showet er derimot KJEMPEBRA og anbefales virkelig.

Jenta vår ble nettopp 2, tar hu ikke med på kveldsshow før hun er 4. Tidligst 3! Kan til og med være jeg venter til hun er 5 :)

Da syns jeg det er spesielt at de skriver at barn under 3 år går gratis om de sitter på fanget om showet ikke egner seg for dem...

Jaja, jeg kan jo være igjen på hotellet og passe lillebror mens pappaen og storesøster på fire år kan gå. ;)

Jeg ville nok også venta til de var minst 4, kommer litt an på barnet. JEG syns fortsatt det er skummelt. :p

Her har lille vært på show flere ganger, første gang var lille bare 4 uker gammel. Som ett åring elsket lille det, satt å klappet og sang med. Samme når lille var 2 og 3 år :)
Så jeg hadde ikke tvilt, ta ettåringen med, men det kan bli litt kaldt så ta på klær og med varme tepper :)

Mine hadde elsket det i den alderen, nå derimot hadde nok min 3,5åring blitt kjemperedd.

Da syns jeg det er spesielt at de skriver at barn under 3 år går gratis om de sitter på fanget om showet ikke egner seg for dem...
Det er jo derfor det er gratis. De har ikke særlig utbytte av det.

Dersom man har mulighet til å la mindre søsken bli igjen er det bedre for en ettåring å få sove.

Det er jo derfor det er gratis. De har ikke særlig utbytte av det.

Dersom man har mulighet til å la mindre søsken bli igjen er det bedre for en ettåring å få sove.

Jeg tenkte mer på at det blir for skummelt for dem. Jeg bare gjenga det som stod på siden deres.

Vi hadde med frøkna når hu var 4, hu blei livredd og vi måtte dra derfra, grunnen var vel at de sa de skulle skyte også kom det flere pirater gående innimellom publikum, hu fikk jo ikke med seg og skjønte heller ikke sammenhengen så hu trodde de skulle skyte henne stakkar. Hu hater alt som har med kaptein sabeltann den. Dag i dag stakkar så utrolig hva de husker...

Min gutt var tre og er halvt da vi var der, han elsket det, det tindret i øynene hans når kapteinen selv kom løpende mot han han kunne vært like interessert som toåring, men så at mange andre barn både gråt og sovnet :p Jeg tror nok bare man må se an barnet sitt :)

Jeg tenkte mer på at det blir for skummelt for dem. Jeg bare gjenga det som stod på siden deres.
Mange voksne har lyst til å se de også, det er et bra show. Og ikke minst være tilstede når eldste barnet får oppleve helten sin for første gang. At de kan ta med yngre søsken og babyer i vogn selger jo bare flere voksenbilletter ;)

Jeg tror eldre barn har lettere for å bli skremt faktisk. For en ettåring kan en skummel sang med masse lys være fengende. Jeg bare ser ikke poenget med å la en så liten unge være oppe midt på natta bare fordi storesøsken skal dit. Jeg synes søvn er viktigere. Det kommer alltids en tid for å dra på show for deg når minste er stor nok til å sette pris på historien og handlingen også:)

Mine barn ville blitt redd på den alderen. Om de ikke forsto handlingen, så tok de lett stemningen fra alle forestillinger, ville ikke prøvd sabeltann. Jeg er den sære som synes sabeltann-showet er elendig, så jeg ville bare blitt glad for å være på hotellet med en liten en. :p Har forstått at omtrent alle andre voksne liker det da, sikkert derfor noen tar med smårollinger. :)

Her har lille vært på show flere ganger, første gang var lille bare 4 uker gammel. Som ett åring elsket lille det, satt å klappet og sang med. Samme når lille var 2 og 3 år :)
Så jeg hadde ikke tvilt, ta ettåringen med, men det kan bli litt kaldt så ta på klær og med varme tepper :)
Har samme erfaringer. Null problem

Elsker Sabeltannshowene! Hadde nok ikke tatt med en ettåring dog.. men som flere sier, må man nok se an barna sine litt også :) Kan jo ha med vogn, som han kan sove i hvis han skulle bli trøtt...

Mine barn ville blitt redd på den alderen. Om de ikke forsto handlingen, så tok de lett stemningen fra alle forestillinger, ville ikke prøvd sabeltann. Jeg er den sære som synes sabeltann-showet er elendig, så jeg ville bare blitt glad for å være på hotellet med en liten en. :p Har forstått at omtrent alle andre voksne liker det da, sikkert derfor noen tar med smårollinger. :)
Vi var ikke med våre det året de var 1 og 4 ;-)

Vi voksne er ikke fan av Sabeltann, synes ikke det er noe som egner seg for små barn rett og slett ;-)
Hverken språkmessig eller handling ;-)

Og av den grunn er ikke våre barn int i Sabeltann heller ;-)

Vi prioriterer søvn for våre barn i stedet ;-)

Jobbet som scenevakt på Sabeltann-show og stadig sett noen som har måttet dra fordi barna har vært redde! Og da ble jeg lei meg - for det er jo så gøy! Men forstår at det er skummelt..
Tenker at om barnet er kjent med Sabeltann, har sett filmer og vet at det er mye som skjer så er det annerledes... I tillegg med så små barn så ville jeg sittet på de helt øverste feltene - i forhold til å være litt skjermet fra skuespillerne som løper rundt :).
Meeeen - det er trangt nok på de benkene! Jeg hadde kjøpt en ekstra billett bare for å ha litt bedre plass!

Back
Topp