Kaptein sabeltann-show

Vi var ikke med våre det året de var 1 og 4 ;-)

Vi voksne er ikke fan av Sabeltann, synes ikke det er noe som egner seg for små barn rett og slett ;-)
Hverken språkmessig eller handling ;-)

Og av den grunn er ikke våre barn int i Sabeltann heller ;-)

Vi prioriterer søvn for våre barn i stedet ;-)
Litt rart å se at barna ikke er interessert fordi dere ikke er det ;)
Mitt barn elsket Sabeltann selv om ingen av foreldrene liker det.
Ang søvn så sover de fleste på dagen og har som regel ingen problem med å være våken har jeg hørt

Ang søvn så sover de fleste på dagen og har som regel ingen problem med å være våken har jeg hørt

Jeg er super nøye på rutiner hele året, men ja barna mine har fått oppleve kaptein Sabeltann. De er både våkne og synes det er gøy, det er ikke sånn at jeg da nedprioriterer mine barn fordi jeg selv vil se showet. Jeg gjør det for barna mine, og her liker de ikke Sabeltann pga meg. Men fordi de synes det er gøy :)
Dagen etter showet legges de igjen til vanlig tid og rutinene er på plass igjen , ingen skade skjedd :)

Jaja, mulig det høres rart ut. Men her er altså ingen av ungene fan av Sabeltann. Det har de aldri vært

Hadde vi som foreldre vært opptatt av det, så hadde vi jo "prakket" det mer på ungene, og de ville kanskje vært mer opptatt av det.

Jeg vet jo at de påvirkes like mye om ikke mer, av andre barn, men det har da altså ikke hjulpet her. Bare gjort de enda mer anti-sabeltann ;-)

Det året vi var der nede reiste vi sammen med en familie til med barn på da 2 og 5 år. De kjørte bil rundt i flere timer den dagen for at ungene skulle sove, noe de ikke gjorde likevel. Så det var jo god utnyttelse av en feriedag i mitt hode ;-)

Mens vi koste oss på stranda, i båten som fulgte med huset osv ;-)

Og hvem hadde sure og grinete unger dagen etter?? Ikke vi iallefall ;-)

Eldste på da 4 hadde fått tilbudet om å være med på forestillingen, men han ville ikke.;-)

Eldste min var nesten fire da han så det første gang.
Yngste er to nå og har ikke noe forhold til Sabeltann enda, så tar han heller med på ting han får mer ut av i form av gjenkjennelse.
Om han hadde likt Sabeltann hadde jeg nok uansett ventet til neste sommer pga jeg synes showet er litt voldsomt (jeg liker det altså, bare synes det er litt mye :p ) , da er han tre og et halvt.

Jeg kunne nok fint ha vurdert å ta med lillebror på to for at vi skulle fått gå alle sammen med han på snart seks. Men jeg hadde aldri tatt med toåringen om vi ikke hadde seksåringen.

Back
Topp