Kan vi snakke litt om barnevogner?

Fox er fæl på grus! Vi hadde det til førstemann, men solgte den da han var 7 mnd fordi den hadde så dårlig demping og ga så dårlig trillekomfort på grus/ulendt terreng. Den er fantastisk som byvogn, superlett og liten sammenlagt, men den er en byvogn og egner seg ikke, etter min erfaring, på grus.
Gutten vår sov også veldig lett, så med dårlig demping i vognen, våknet han hver eneste gang underlaget endret seg litt. Utrolig frustrerende… :wacky:

Kan jeg spørre hvilken vogn dere byttet til og om den eventuelt fungerte bedre for dere? :)
 
Kan jeg spørre hvilken vogn dere byttet til og om den eventuelt fungerte bedre for dere? :)
Vi har vært innom lit forskjellig, og har vel egentlig konkludert med at den perfekte vognen ikke finnes :wacky: Nå har vi en Emmaljunga Viking, men den er litt for smal til at vår gutt på 20 mnd kan sove i den med vinterpose og ulldress og saueskinn på vinteren. Men den er kjempefin ellers! Tar veldig liten plass, god på grus, utrolig lett å kjøre, stabil etc. Et alternativ er Emmaljunga Super Viking, den tror jeg kanskje er den ideelle vognen for oss! Og mulig vi bytter til den når baby i magen skal over i sportsdel. Til baby har vi Emmaljunga Mondial med Classic understell. Denne har en heeeelt fantastisk demping, og man finner ikke mer stødig vogn! Men igjen, den er eeeeeenorm og tung! Så kommer til å kjøpe bag til vikingen også å ha hvis jeg må ha med vognen og hunden i bil feks, eller skal på kjøpesenter etc.
de vognene jeg har finnes ikke nye lenger tror jeg. Men man finner veldig pent brukte på Finn.no! Utrolig synd at Emmaljunga har gått bort fra å tilby så mange forskjellige modeller, til bare å tilby nxt-vognene, da jeg syns disse også blir vel stive!

Og apropos fox, mener ikke svartmale den, for veldig mange er veldig fornøyd med den både på grus og asfalt! Men jeg hatet at den var så stiv, både for trilleren og babyen!
 
Jeg datt inn i denne tråden,så litt random, men jeg må bare si at håndtaket på babyjoggee City elite også er greit å bære i, kalesjen er såpass stor. Stokke trailz (fås bare brukt) har håndtak, det fungerer også godt. Men bagdelen til fox ser liten og snerten ut, husk bare at du kommer til å bruke sportsdelen mye lengre :)

Jeg så faktisk ny stokke trailz til salgs i en butikk i Sverige! Ble helt overasket for jeg trodde den var ute av produksjon. Kanskje de bare hadde rest på lager fremdeles :wideyed:
 
Ønsker meg en bagvogn som er romslig, men sliter med å finne noen jeg egentlig liker. Hadde Emmaljunga duo sist og var stortsett fornøyd me den, men synes den var litt tung. Synes liggedelen ser så liten ut på både fox, nxt ol
 
Noen som har sett på/prøvd evt brukt Nuna vogn? Ser de er ganske poppis i Danmark, og at Babyshop fører dem i Norge blandt annet. Syns den ser bra ut på bilene..
 
Ønsker meg en bagvogn som er romslig, men sliter med å finne noen jeg egentlig liker. Hadde Emmaljunga duo sist og var stortsett fornøyd me den, men synes den var litt tung. Synes liggedelen ser så liten ut på både fox, nxt ol
Jeg har stokke trailz fra tidligere og den er veldig god og romslig:) Men kan nok tenkes du syns den og blir for tung…
 
Noen som har sett på/prøvd evt brukt Nuna vogn? Ser de er ganske poppis i Danmark, og at Babyshop fører dem i Norge blandt annet. Syns den ser bra ut på bilene..
Jeg har prøvd den i butikken. synes den den var ganske fin, enkelt å bruke og mye funksjoner MEN den føltes så flimsete og ustabil ut at jeg gikk helt bort fra den. Jeg hadde anbefalt deg å teste den ut og lese litt om det er et kjent problem etter noen års bruk tror jeg.
 
Vi har gått for uppababy vista v2 pga høyden, dempning, stor plass på understellet og vendbar :p
 
Blir bare 1,5 år mellom de to yngste her, så skal kjøpe bugaboo donkey 3.
Og selge Stokke vogna vi kjøpte ny ifjor.
 
Kjøpte Emmaljunga nxt90 outdoor. Sto mellom denne og fox3, men valgte denne fordi jeg ser for meg å trille en del på ulendt terreng og hørt så mye positivt om denne da.
 
Hva tenker dere forresten å ha i vogna sånn helt i starten? Første barn her så jeg har ikke peiling… bruker man vognpose eller er dyne og pledd praktisk? Bor i Bergen, så er jo ikke akkurat så veldig kaldt her i mars/april. Og hva med mellomperioden i sånn mai, og september/oktober når det er mildt og godt, men ikke varmt?
 
Hva tenker dere forresten å ha i vogna sånn helt i starten? Første barn her så jeg har ikke peiling… bruker man vognpose eller er dyne og pledd praktisk? Bor i Bergen, så er jo ikke akkurat så veldig kaldt her i mars/april. Og hva med mellomperioden i sånn mai, og september/oktober når det er mildt og godt, men ikke varmt?
Vi hadde marsbaby i 2020 også, bodde da i Skottland med omtrent samme temperaturer som i Bergen. Brukte stort sett saueskinn i vogna og vårpose. Kledde på baby ulldress ved kaldere temperaturer og evnt et ekstra ullteppe. Når det ble mildere, kutta vi bare ut ulldressen/ullteppet og hadde bare vårposen. Trenger ikke lukke den helt heller :) Brukte det samme på høsten igjen.

Nå bor vi på Os utenfor Bergen, så tenker gjøre det samme denne gangen!
 
Hva tenker dere forresten å ha i vogna sånn helt i starten? Første barn her så jeg har ikke peiling… bruker man vognpose eller er dyne og pledd praktisk? Bor i Bergen, så er jo ikke akkurat så veldig kaldt her i mars/april. Og hva med mellomperioden i sånn mai, og september/oktober når det er mildt og godt, men ikke varmt?
Jeg synes bilstolpose i dun funker veldig bra første tiden. Da er de jo så små, og den omslutter litt bedre enn vanlig vognpose.
Så kan man jo velge hvor mye klær man tar på inni posen etter hvert som været blir varmere.
Når det blir skikkelig vår og sommer kan man gå for en litt tynnere type vognpose, og så til høsten igjen ville jeg ha byttet til en vognpose i dun. Da har man jo gjerne gått over til sportsdel, og får god plass til en større pose enn i bagen.
Jeg synes pose er kjekkere enn dyne og pledd, fordi den omslutter barnet helt. Blir det varmt er det jo bare å åpne glidelåsen. I tillegg beskytter den vognen for eventuelle flekker og søl bedre enn hvis man bruker dyne. Pluss at dyner og pledd fort sklir hit og dit hvis barnet ikke ligger heeelt stille. Foretrekker heller en varmere pose og mindre klær i posen fremfor ulldress i tynn pose når det ikke er så kaldt men det er en smaksak.
 
Hva tenker dere forresten å ha i vogna sånn helt i starten? Første barn her så jeg har ikke peiling… bruker man vognpose eller er dyne og pledd praktisk? Bor i Bergen, så er jo ikke akkurat så veldig kaldt her i mars/april. Og hva med mellomperioden i sånn mai, og september/oktober når det er mildt og godt, men ikke varmt?

Vi kommer til å bruke voksi-posen (dun) dersom det er kaldt, og ellers blir det saueskinn og vogndyne med påkledning etter behov.. ser ikke for meg å kjøpe vårpose i tillegg til vinterpose feks :happy:
 
Vi sto mellom Stokke Trailz, Nuna og Cybex Priam.

Først kjøpe vi en brukt Stokke Trailz. Men fant ut at den ble altfor stor for oss. Nydelig vogn som er god å trille, og perfekt hvis man er høy. Men vi har en liten Oslo-leilighet og en VW Golf, så Trailz ble akkurat litt for stor. Vi har lagt den ut igjen på Finn til halve prisen av hva vi kjøpte den for uten å ha trillet den mer enn fra leiligheten til bilen, og tilbake igjen.
Nuna er en nydelig vogn som virket god å kjøre da vi prøvde den i butikk. Men etter å ha lest anmeldelser og sett YouTube reviews av den så leste vi at mange sliter med at babyene sklir i den og sitter/ligger ukomfortabelt. Mange bytter den visst ila. de første 6 mnd. pga. dette.
Dermed går vi for Cybex Priam. Mannen er over 190, så Fox 3, som jeg vet mange sammenligner den med, utgikk bare basert på høyden. Priam syntes vi begge var rålekker. Den kan klappes sammen til å bli veldig liten, og liker funksjonene som at man kan slå to av hjulene vekk så den kan føres lett opp trapper, osv. I tillegg har jeg lest utrolig mange gode reviews for den og synes den veldig god å trille (kun prøvd i butikk).

Håper bare nå på at det blir noen gode tilbud på Black Friday eller i januar.
 
Det var en tråd, for lenge siden, jeg finner ikke engang igjen den.
Anyways, er barnevogn i boks hos alle? Jeg har ikke snøring på hva vi skal velge. Det er jo hav!

Ønsker en vogn som ikke tar MASSE plass, som feks den gamle Emmaljunga vognen. Den nye er fin.
Det er ellers massevis av flotte pakker, son feks, Britax Smile 3, den er fin.. Noen med erfaring?

Ønsker heller ikke en vogn som bare kan bevege seg innendørs og på fin asfalt, son feks Stokke..

Prøvde den nye Cybex vognen, lekker, deilig. Men asså, det var 20 lapper det. Skjer ikke. :bored:

Noen som skal handle vogn på Black friday?

Hvilken vogn velger dere, og hvorfor? Fyr løs, I need help! :confused::woot:

Emmaljunga next90 2022 , elsker den oliven fargen med skinn detaljer og store kraftige hjul som isføre og skogsterreng her ,vi bor på landet. Ellers er den lett og håndtere,gode bremser og dempere. Den var jo dyr nok,men veit jeg ikke kommer til å angre :)
 
Er det noen som har prøvd både Emmaljunga NXT 90 Outdoor og Emmaljunga NXT 90 Select (2022-modellen)? Førstnevnte er på tilbud nå (forstår det sånn at dette er 2021-modellen? ), og lurer litt på om vi skal gå for denne eller den nyeste modellen. Sistnevnte har visstnok ny bakaksel og bedre demping samt nytt Easyfix 3.0-system, men hvor mye har dette å si i praksis egentlig? Hvor stor forskjell er det, og er det noe som har masse å si eller mer en salgsgimmick? Noen med noen erfaringer?
 
Emmaljunga next90 2022 , elsker den oliven fargen med skinn detaljer og store kraftige hjul som isføre og skogsterreng her ,vi bor på landet. Ellers er den lett og håndtere,gode bremser og dempere. Den var jo dyr nok,men veit jeg ikke kommer til å angre :)

Meget frista på denne selv, utrolig fin og solid!
 
Back
Topp