Kan skolen tvinge barn til å ha på innesko?

Ja, er derfor jeg tenker at da jeg gikk på skolen rakk vi å smette skoene på beina hvis brannalarmen gikk.. så et alternativ er jo å ha sko som kan smettes på om det skulle skje noe lett tilgjengelig..
Man blir fryktelig sliten i beina av å gå med sko i flere timer..

Helt enig.

Og enda verre er det jo når ungene har så dårlige sko :( :( Mange sløve foreldre

Så en ny skole har ikke avstander å gå imellom ulike rom? Er nok våte gulv etter all snøen som dras inn med uteskolene på en ny skole også.

De har garderobene i endene, så ingen garderober mellom alle rommene hvis du skjønner. Så gangene er tørre.
Garderobene har også sånn "stoffgulv" hvis du skjønner :)

Hvor ofte brenner skolene?

Skjønner jo at det KAN skje. Men da får de heller løpe til ungdomskolen eller VGS som ligger like ved ;)
Brent to skoler på ei uke nå, ikke ofte det skjer nei, men det er uansett 2 brannalarmer i året, en kjent og en ukjent, og har vært med på at det har gått flere enn dette. Synes igrunn innesko er praktisk, så dersom det er et problem for ditt barn så kan han/hun heller ta de av å ha de under pulten. Det er ikke til å stikke under en stol at skolen dessverre også kan være nokså stillesittende, og da skades vell ikke beina. Velg derimot gode innesko!

Ja ekstra sokker og sånt må jo så klart ære tilgjengelig. Men dette gjelder jo inne i bhg også, der er det jo også vått i gangen og sånt. Men da skifter de bare selv.

1-3 klassingene leker jo mye inne, sitter mye i gulvet osv, og da er det jo kjempe ekkelt med sko

Ja tørre sokker trengs jo uansett om det er barnehagen eller skole og om de bruker innesko eller ikke :)

Jeg har jobbet på skolene rundt om her, og der må alle barn ha innesko pga. i tilfelle brannøvelse...
De aller fleste barna har fake crocks, gjerne for små og uten reim bak. Noen har ballerinasko, noen slike slipperser, og de som har gode sandaler kan jeg telle på en hånd, men ofte er de også for små..

Dette er jo tragisk??? Jeg nevnte det for fysioterapaut en gang, og hun ble sjokkert.

Nå til høsten skal mitt barn begynne på skolen, og det beste for føttene er jo å gå uten sko og sandaler..

Er dette vanlig på deres barns skoler? Ønsker ikke at mitt barn skal bruke sko/sandaler på skolen jeg.
Samme problemet har vi i barnehagen, bortsett fra at de ikke er for små siden foreldrene er innom å ser skoene selv. På skolen sjekker ikke foreldrene det som er på skolen på samme måte.

Her fikk vi anbefalt av fysio at barna brukte myke skinntøfler. Det beskytter ved brann og er helt myke.

Her er det i tillegg til brann litt greit å ikke gå i sokkelesten når noen har bommet på doen og sølt vann ved vasken og masse smuler på gulvet.

Innesko har de ja, sandaler bruker han. (Passelige)

Jeg går mye på sokkelesten på jobb, og skjønner om han vil, men han liker sandalene.

Jeg tror vi muligens hadde på oss skoene på skolen? Kan ikke huske at vi hadde et sted å ta dem av.

Og jeg husker på barneskolen tok vi ved en brannøvelse nødutgangen (og fikk kjeft, det skulle vi visst ikke...) og da fikk vi ikke via garderoben hvit jakkene var, og neppe ut på sokkelesten. Det er jo da fremgang at de har innesko?

Jeg syns det er rart at de henger seg sånn opp i at alle MÅ ha innesko, men jeg har selv gått en del på sokker i praksis rundt om, og om du ikke sender med sko ville jeg tatt på antisklisokker. Kan bli usaklig glatt. (Jeg lærte det på den harde måten...)

Hvor ofte brenner skolene?

Skjønner jo at det KAN skje. Men da får de heller løpe til ungdomskolen eller VGS som ligger like ved ;)
Hvor stor sannsynlighet er det for å krasje med bil? Likevel sikrer vi i bil! Vet det ikke kan sammenlignes, men noen forhåndsregler må man jo ta. De barna som ikke selv klarer å ta på skoa ved brannalarm, synes jeg bør ha innesko . De som raskt kan ta på selv, kan evt ha de lett tilgjengelig. Ikke alle skoler/barnehager som ligger like ved et annet bygg som de kan gå inn i hvis det brenner/drøyer før de kan gå inn igjen.

Vi har en gutt som er plattfot og for at han slippe å bytte såler hele tiden har han gymsokker han bruker inne/sfo.

Hvor stor sannsynlighet er det for å krasje med bil? Likevel sikrer vi i bil! Vet det ikke kan sammenlignes, men noen forhåndsregler må man jo ta. De barna som ikke selv klarer å ta på skoa ved brannalarm, synes jeg bør ha innesko . De som raskt kan ta på selv, kan evt ha de lett tilgjengelig. Ikke alle skoler/barnehager som ligger like ved et annet bygg som de kan gå inn i hvis det brenner/drøyer før de kan gå inn igjen.

Jo, men de kan dø i en bilkræsj, de dør ikke av å bli våt/kald på beina en liten stund :P

Samme problemet har vi i barnehagen, bortsett fra at de ikke er for små siden foreldrene er innom å ser skoene selv. På skolen sjekker ikke foreldrene det som er på skolen på samme måte.

Her fikk vi anbefalt av fysio at barna brukte myke skinntøfler. Det beskytter ved brann og er helt myke.

Her er det i tillegg til brann litt greit å ikke gå i sokkelesten når noen har bommet på doen og sølt vann ved vasken og masse smuler på gulvet.

Slike skinntøfler hadde de når de var rundt 1 år, finnes de til skolebarn? :) Link gjerne om du har :)

Brent to skoler på ei uke nå, ikke ofte det skjer nei, men det er uansett 2 brannalarmer i året, en kjent og en ukjent, og har vært med på at det har gått flere enn dette. Synes igrunn innesko er praktisk, så dersom det er et problem for ditt barn så kan han/hun heller ta de av å ha de under pulten. Det er ikke til å stikke under en stol at skolen dessverre også kan være nokså stillesittende, og da skades vell ikke beina. Velg derimot gode innesko!

Huff, så trist med skolebranner da, også to :O

Ja, men lærerne her maser så utrolig om det, så må nok uansett inngå en avtale om at barnet skal få slippe i perioder i allefall. Inne i klasserommet osv.

Har jobbet på skolen.. så vet de er helt nazi på det :P av en eller annen grunn, bli mye unødvendig mas mener jeg da..

Vi hadde sko på hele dagen. Men vi gikk ikke så mye da, satt for det meste ved pulten og 10 min pause mellom timene :P

Ingen som tvinges på skolen vår gutt går på, men jeg ønsker også at han skal gå med det pga hvordan gangen og klasserommene er plassert. De blir våte på bena om de ikke har noe på føttene.
MEN; det finnes gode alternativer; selvom det er aller best å gå barbeint....
Men det er det desverre hverken temperatur eller tørt nok gulv til at jeg lar han gjøre nå i denne sesongen.
Vi kjøpte sandaler fra Vivo Barefoot og er utrolig fornøyde med hvor godt de sitter på foten hans og hvor godt de lar foten ha så naturlig følelse som mulig!

Vi hadde ikke sko på da jeg gikk på barneskolen. De måtte av. Hadde teppe i klasserommet fra 1-3 klasse. Og fra 4-7 måtte de stå i gangen. Det var en annen skole.

På U-skolen og VGS hadde vi skoa på.

Slike skinntøfler hadde de når de var rundt 1 år, finnes de til skolebarn? :) Link gjerne om du har :)
Bisgaard har opp til str 30. Det kan holde i første og andre klasse for noen. Selges på flere nettbutikker, bare Google. De har mange forskjellige, her er noen

ImageUploadedByBV Forum1421779543.785318.jpg
ImageUploadedByBV Forum1421779568.679618.jpg
ImageUploadedByBV Forum1421779560.241922.jpg
De sitter mye bedre på enn de med strikk. Mulig det finnes lignende tøfler i andre merker i større størrelse også. Men det finnes turnsko/ballettsko i skinn i store størrelser. Jeg har kjøpt det på sportsburikk. Skinn isolerer mor kulde og vann, og det er som å gå barbent.

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1421779535.626365.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1421779535.626365.jpg
    34,4 KB · Visninger: 17
Back
Topp