Kan skolen tvinge barn til å ha på innesko?

De sier ingenting til frøkna som nå går i 2. Klasse. Hun hater innesko og har bestandig tatt de av seg både i barnehagen og på skolen. Hun har fått alt mulig av tøfler/sandaler/crocs men nei de blir borte og hun er lykkelig uten haha men hverken lærer eller de på sfo sier noe på det.

De sier ingenting til frøkna som nå går i 2. Klasse. Hun hater innesko og har bestandig tatt de av seg både i barnehagen og på skolen. Hun har fått alt mulig av tøfler/sandaler/crocs men nei de blir borte og hun er lykkelig uten haha men hverken lærer eller de på sfo sier noe på det.

skjønner henne godt, går for det meste uten på jobb jeg også :)

Må ta kontakt med skolen tror jeg, for å høre :)

Tror ikke de kan tvinge dere til å ha med innesko. Hva skal de gjøre om du nekter?

Nei, tenker jo ikke å ordne noe oppstyr egentlig da :P

Men skal høre med dem, og tenkte å høre med fysio, så dem kan sende brev til skolen, slik at jeg slipper å argumentere :P er ikke så glad i oppstyr :P

Mener å huske vi rakk å ta skoene på da jeg gikk på skolen.. det var kanskje andre tider :p
Ser jeg jeg har noe å se frem til når høsten kommer og jenta begynner på skolen..

Mener å huske vi rakk å ta skoene på da jeg gikk på skolen.. det var kanskje andre tider :p
Ser jeg jeg har noe å se frem til når høsten kommer og jenta begynner på skolen..

Du også i mot sko på barna?

Tror dette egentlig er noe som henger i fra gamle dager, når det var kaldt inne, og mye kalde flis/stein gulv osv.

Nå er det jo mange nye skoler med god varme, og praktiske løsninger.

I bhg. tar vi på ungene cherrox eller noe når de skal ut når det er brannalarm. Jeg kan jo ha et par sandaler stående slik at han kan smette på seg hvis det blir øvelse eller noe.

Hva med feks tøfler i ullfilt da?
Kusina til samboeren (8 år) bruker hjemmestrikka ulltøfler på skolen.

En av grunnene til at de måtte ha på seg sandaler osv som bare ligger på skolen og ikke brukes ute/hjemme er for å begrense allergi inne, som feks dyreallergi og pollenallergi.

skjønner henne godt, går for det meste uten på jobb jeg også :)

Må ta kontakt med skolen tror jeg, for å høre :)

Jeg og gjør det, men den ene plassen jeg jobber har vi ikke lov til å gå uten sko...

Gjør det, jeg forstår ungene godt og det har aldri hvert noe problem men jeg har alltid ekstra sokker og strikka sokker i kurven om hun skulle bli kald og våt.

Jeg og gjør det, men den ene plassen jeg jobber har vi ikke lov til å gå uten sko...

Gjør det, jeg forstår ungene godt og det har aldri hvert noe problem men jeg har alltid ekstra sokker og strikka sokker i kurven om hun skulle bli kald og våt.

Ja ekstra sokker og sånt må jo så klart ære tilgjengelig. Men dette gjelder jo inne i bhg også, der er det jo også vått i gangen og sånt. Men da skifter de bare selv.

1-3 klassingene leker jo mye inne, sitter mye i gulvet osv, og da er det jo kjempe ekkelt med sko

Hva med feks tøfler i ullfilt da?
Kusina til samboeren (8 år) bruker hjemmestrikka ulltøfler på skolen.

En av grunnene til at de måtte ha på seg sandaler osv som bare ligger på skolen og ikke brukes ute/hjemme er for å begrense allergi inne, som feks dyreallergi og pollenallergi.

Ja det var ikke dumt, kanskje jeg skal se etter noe sånt :) Finnes jo sånn antiskli greier også som de kan ha under :) takk for godt tips. Men jeg skal høre med fysio, om de kan kontakte skolen.

Synes det bør være valgritt i allefall. Ettersom vi ble sterkt anbefalt av fysio og ortoped at barn bør gå minst mulig uten sko, helst barfot.

Du også i mot sko på barna?

Tror dette egentlig er noe som henger i fra gamle dager, når det var kaldt inne, og mye kalde flis/stein gulv osv.

Nå er det jo mange nye skoler med god varme, og praktiske løsninger.

I bhg. tar vi på ungene cherrox eller noe når de skal ut når det er brannalarm. Jeg kan jo ha et par sandaler stående slik at han kan smette på seg hvis det blir øvelse eller noe.

Er ikke direkte i mot sko på barna.. Men synes kanskje ikke det er direkte nødvendig å gå med sko i flere timer.. Det blir jo både varmt og klamt på beina om man går med sko i flere timer, kan ikke se at det skulle være spesielt bra det heller..
Men at barna kanskje kan ha sko/tøffler lett tilgjengelig på skolen er jeg for, ved pulten kan jo være et alternativ. Så kan barna smette de på når de må ut av klasserommet..

Er ikke direkte i mot sko på barna.. Men synes kanskje ikke det er direkte nødvendig å gå med sko i flere timer.. Det blir jo både varmt og klamt på beina om man går med sko i flere timer, kan ikke se at det skulle være spesielt bra det heller..
Men at barna kanskje kan ha sko/tøffler lett tilgjengelig på skolen er jeg for, ved pulten kan jo være et alternativ. Så kan barna smette de på når de må ut av klasserommet..

Ja, det er også et alternativ. Kan jo ha stående.

Men her er skolen ny, og den henger sammen med hallen de har gym i og sånt, og når de skal på svømming så bruker de utesko, for det er et stykke..

her har mine aldri hatt tøffler hverken i barnehage eller skole, jo vi har vel prøvd, men de blir ikke brukt, og blir borte eter noen dager på skolen.

3 klassingen min sier bare 1 har innesko. blir det brannalarm,overlever de å fryse litt på beina.

Skjønner jo at de må ha sko ;) hehe, men tenker å gå med det hele dagen ikke kan være bra. Mange har sko på fra kl er 0630 til 1630 på skolen. og det er lenge..

her har mine aldri hatt tøffler hverken i barnehage eller skole, jo vi har vel prøvd, men de blir ikke brukt, og blir borte eter noen dager på skolen.

3 klassingen min sier bare 1 har innesko. blir det brannalarm,overlever de å fryse litt på beina.

Her maser lærerne noe helt sykt om dette med innesko :O De må hente, de må ha på, og mas mas mas :P ikke rart det tar lang tid å komme i gang med undervisning noen ganger :p

Skjønner jo at de må ha sko ;) hehe, men tenker å gå med det hele dagen ikke kan være bra. Mange har sko på fra kl er 0630 til 1630 på skolen. og det er lenge..

Ja, er derfor jeg tenker at da jeg gikk på skolen rakk vi å smette skoene på beina hvis brannalarmen gikk.. så et alternativ er jo å ha sko som kan smettes på om det skulle skje noe lett tilgjengelig..
Man blir fryktelig sliten i beina av å gå med sko i flere timer..

Brannøvelsen varer som oftest ikke så lenge, men ved brann kan det bli veldig kaldt ute på vinteren uten sko...

Back
Topp