Kan skolen tvinge barn til å ha på innesko?

gutt09jente11

Forumet er livet
Jeg har jobbet på skolene rundt om her, og der må alle barn ha innesko pga. i tilfelle brannøvelse...
De aller fleste barna har fake crocks, gjerne for små og uten reim bak. Noen har ballerinasko, noen slike slipperser, og de som har gode sandaler kan jeg telle på en hånd, men ofte er de også for små..

Dette er jo tragisk??? Jeg nevnte det for fysioterapaut en gang, og hun ble sjokkert.

Nå til høsten skal mitt barn begynne på skolen, og det beste for føttene er jo å gå uten sko og sandaler..

Er dette vanlig på deres barns skoler? Ønsker ikke at mitt barn skal bruke sko/sandaler på skolen jeg.

Hva med joggesko? Så lenge de bare brukes inne kvalifiseres de som innesko så vidt jeg vet.
Vesla bruker joggesko inne i Bhg.

Tilfelle brannøvelse??? Tilfelle brann!!! Hvis det brenner er det fryktelig kjedelig og kaldt å måtte stå ute i sokkelesten. Mine går med sko inne ja, gutten min har ulltøfler med såle og jenta har Bisgaard ballerina tøfler.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja det er helt vanlig rundt her også, min har crocs.
er ikke alt det er verdt å lage en sak av synes jeg

Vanlig at barn både på skolen, sfo og barnehagen har innesko.
Mine har aldri hatt det. Jeg nekter barnamine å gå med sko mer enn nødvendig. Etter råd fra ortoped.

Brannøvelse eller brann? Vel, de klarer å gå i skokkelessen ute selv om det er regn snø eller minusgrader. Heller det enn å gå med "dårlige" innesko inne hver dag å kanskje ødelegge føtter og rygg.
Er det varslet brannøvelse så sender jeg med joggesko til innebruk.

Kanskje hovedinnlegger synns at dette var noe "å lahe en sak ut av" ?
På lik linje som noen andre synns det er vits å lage en sak ut av paracetbruk osv osv :-)

Her er det vanlig med innesko, min bruker ekte crocs i riktig str :-)

hvis det blir brann på ordentlig overlever de uten sko en stund :P går ikke med sko hjemme heller,,,

så det er i tilfelle øvelse de argumenterer med.

fysio synes det var helt uhørt, absolutt ikke bra for føtter

Vanlig at barn både på skolen, sfo og barnehagen har innesko.
Mine har aldri hatt det. Jeg nekter barnamine å gå med sko mer enn nødvendig. Etter råd fra ortoped.

Brannøvelse eller brann? Vel, de klarer å gå i skokkelessen ute selv om det er regn snø eller minusgrader. Heller det enn å gå med "dårlige" innesko inne hver dag å kanskje ødelegge føtter og rygg.
Er det varslet brannøvelse så sender jeg med joggesko til innebruk.

ok, hva sier skolen? her er de helt nazistrenge på det med innesko på skolen, og for et styr... alle som glemte osv, et evig mas fra lærerne..

her har mellomste litt fotproblemer, så hun er frarådet innesko og bør gå for det meste barfot, så det gjør hun hjemme, sokker i bhg.

her i bhg er det ingen som bruker innesko, heldigvis har de kommet litt bort fra det!! Henger vel if ra gamledager dette med innesko.. synes det er tøys jeg..

Min skal begynne på ny skole, så ikke gulvkaldt.

jo, men å gå med sko/sandaler hele dagen er ikke bra for føtter i vekst
Det har da mange frminutt, i timene sparkes det også av og ligger under pulten.
Min har stått ute i 20 mnus uten innesko pga en brannalarm som gikk, det ville han aldri igjen.

Er i grunn praktisk av andre grunner enn brannalarm. Som nå når det er snø og evig vått i garderoben så er det ikke dumt med innesko... Det er også avstander inne på skolen til og fra musikkrom, gymsal, basseng og bibliotek. Ikke noe godt å gå barbeint i kalde flistrapper f.eks. Ikke alle skoler som har like god oppvarming i alle rom
heller.

Tvinge og tvinge... Tror ikke barna får noen store skader av å gå med noen gode sandaler i riktig størreslse.

I tilfelle brann! I dag gikk brannalarmen på skolen vår, det så fryktelig kaldt ut for ungene som kom ut i sokkelesten.

Er i grunn praktisk av andre grunner enn brannalarm. Som nå når det er snø og evig vått i garderoben så er det ikke dumt med innesko... Det er også avstander inne på skolen til og fra musikkrom, gymsal, basseng og bibliotek. Ikke noe godt å gå barbeint i kalde flistrapper f.eks. Ikke alle skoler som har like god oppvarming i alle rom
heller.

Kjenner til skolen, og den er ny :)

Tror ikke de kan tvinge dere til å ha med innesko. Hva skal de gjøre om du nekter?

Tar virkelig barna skade av å gå med GODE innesko/sandaler den tiden de er på skolen/i barnehagen? Hjemme kan de jo gå uten...

Back
Topp