Kaimana sin vei til mini-liten

Kaimana

Gift med forumet
Hei,da kan man vel hoppe inn her og skrive en liten dagbok.

Jeg er ei jente som er førdt i 1985,har en samboer født i 1981 og ei nydelig datter i 2009.
Vi har tenkt en liten stund på og øke familien vår fra 3 til 4,men har liksom ikke helhjerte klart og forsøke pga mye som har skjedd.
Men når man minst aner det sitter det!

Bor på landet,i eget hus og har bodd her siden 2005,stortrives og vi har vært i lag i 12 år nå i november. Vi gleder oss og gruer oss til og blir tobarns foreldre,men jeg gleder meg egentlig mest.

Her kommer de mye tanker som må ut,mål jeg klarer og nå og ikke minst div om det nye tilskuddet i familien som skal komme i oktober.

Den positive testen

Den 21.1.2011 klokken 23 tok jeg det store skrittet med og tisse på pinnen,lite viste jeg om at den skulle bli positiv da vi ikke hadde kost oss optimalt denne mnd.

Jeg gikk på toalettet,fant en ren beholder og tisset,puttet pinnen neddi i 15sekunder,og PANG positiv,svak,men positiv!

Jeg begynte og le,klarte ikke noe annet,gikk på stua og satt der,gubben gikk på do. Jeg klarte ikke vente,så mens han satt på do gikk jeg inn:"går det bra?" Ja men jeg sitter på do fikk jeg til svar,noe jeg så[:D] Satt meg ned på gulvet og han sa han hadde vondt i magen,så sa jeg at det hadde jeg også,men det var det nok andre grunner til.

HVA DA???

Så klarte jeg ikke holde meg,viste han testen og han skjønte det ikke helt,før jeg sa at han skulle bli pappa igjen. Han smilte og lo der han satt på do. Og jeg kan enda sitte og smile og le litt av hele begynnelsen på denne lange veien til oktober måned[:)]

Unnfangelsen finner sted omkring:9.januar

Hjertet begynner å slå:3.februar

Embryoet beveger seg:27.februar

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:6.mars

Alle indre organer er ferdig formet:6.mars

Risikoen for spontanabort avtar:20.mars

Kvalmen avtar for de fleste:27.mars

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):3.april

Fosteret svelger og tisser:17.april

Tid for ultralyd:24.april

Du kan kjenne fosterets bevegelser:1.mai

Fosteret begynner å få et søvnmønster:15.mai

Fosteret begynner å høre:5.juni

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:3.juli

Mange fostre legger seg med hodet ned:7.august

Svangerskapspermisjonen begynner:14.septeber

Antatt termindato:5.oktober

5-8 uke 89,2% sjanse for at det går bra...første målstrek

9-12 uke 93,8% sjanse for at det går bra...og andre[;)]

13-16 uke 96,3% sjanse for at det går bra...og tredje[;)]

17-20 uke 98,9 sjanse for at det går bra...og fjerde[;)]

21-24 uke 99,3% sjanse for at det går bra...og femte[;)]

25-28 uke 99,8% sjanse for at det går bra...og sjette

emoticon

Uker = mnd

1-4 uker = 1 mnd -----bestått

5-9 uker = 2 mnd ----bestått

10-13 uker = 3 mnd ---bestått

14-18 uker = 4 mnd ---bestått

19-22 uker = 5 mnd ---bestått

23-27 uker = 6 mnd ---bestått

28-32 uker = 7 mnd --- bestått

33-36 uker = 8 mnd --- bestått

37-40 uker = 9 mnd ---bestått

Ca Vektøkning

Uke 5 - 2,3 kg -----stemmer ikke

Uke 7 - 2,6 kg -----stemmer ikke

Uke 10 - 3 kg ------stemmer ikke

Uke 13 - 3,5 kg ----stemmer ikke

Uke 15 - 4 kg ---stemmer ikke

Uke 17 - 5,6 kg ---stemmer ikke

Uke 20 - 6,2 kg ---stemmer ikke

Uke 23 - 7,2 kg ---stemmer ikke

Uke 25 - 8,2 kg ---stemmer ikke

Uke 27 - 9,3 kg ---stemmer ikke (2kg opp)

Uke 30 - 10,3 kg ---stemmer ikke

Uke 33 - 11,3 kg  ---stemmer ikke

Uke 35 - 12,2 kg ---stemmer ikke

Uke 37 - 13 kg --- stemmer ikke

Uke 40 - 14 kg
---stemmer ikke

NYMÅNEN 27.SEPTEMBER

FULLMÅNE 12.OKTOBER---

NYMÅNE 26.OKTOBER---tok ikk den gitt

Datoer jeg må huske på:

den positive testen-21.1.2011

kvalmen kom-5.2.2011

1.sykemelding 1uke 100% 21.2.2011

1.behandling med akupunktur 29.2.2011

Hørte hjerte lyden før første gang 8.3.2011

Første møte tidlig ul  11.3. 2011

Første jordmorkontroll 4..4.2011

Første lille spark 7.4.2011

Morten kjente spark for første gang 3.5.2011

Så utvedsige spark skikkelig  9.5.2011

Halvveis 15.05.2011

Tredje møte med gutten i magen på 3D 30.06.2011

Kjente hikke for første gang 20.07.2011

Fikk vite at du satt i seteleie/tverrleie 02.08.2011

Fjerde møte med lillegutt i magen for sjekk av leie 01.09.2011

Legetimer/Jordmortimer
  • Første time onsdag 2.mars 9+3 hos legen 14.15 :alt stod bra til,litt lavt blodtrykk,litt proteiner i urinen,ble sykemeldt to uker til
  • Første tidlige ultralyd time i Moss fredag11.mars 10+5 klokken 09.30
  • Ultralydtime 4.april klokken 14
  • Jordmortime 5.april klokken 10
  • Ultralydtime 6.mai klokken 11
  • Jordmortime 7.juni klokken 09
  • Jordmortime 5.juni klokken 09.00
  • Legetime 12.juli klokken 09.00
  • Jordmortime 30 august 9.30
  • Time på sykehuset 1.september 13.00

Den lille voksende magen med en lillebror eller lillesøster

28 uker

HØYGRAVID 34+4

36 uker

Ultralyd

Vårt første møte 11.mars
Liten aktiv krabat møtte oss på ul skjermen.

Vårt andre møte med den lille i magen viste seg og være en opplevelse jeg gikk glipp av forrige gang,en helt annen glede spredde seg i kroppen,og jordmoren var kjempe flink til og forklare alt,og ikke minst at vi venter en liten GUTT

Vårt tredje møte med skjønneste GUTTEN,nå kan jeg med sikkerhet si GUTTEN.

Div bilder av ting og tang
*kommer*

De magiske 6 og 7!

Da har jeg jo kommet meg over de magiske 6,som er halvveis til 12,med disse seks ukene kom kvalmen som kastet på meg i bakholdsangrep. Fatter ikke at en sånn glede det er og skulle vente ett nytt barn skal lage så mye kvalme for meg. Men sånn er det vel bare for noen[:'(]

Er relativt "bra" på dagen,men når ettermiddagen kommer og kvelden er det nesten helt umilig for meg og sitte oppreist,henger da rundt doskåla eller ligger rolig for og ikke bli kvalm.
Det er kjempe slitsomt,og nå prøver jeg alt jeg kan igjen,og ingefær har vist seg som en grei hjelper,men kun noen visse dager. Ellers fikk jeg skrevet ut medisiner fra legen,men er ikke noe glad i og ta disse,så tar de kun når det står på som værst.

Det er ingenting som er forandret,litt mer luft i magen,ømmere pupper,men det er ingenting som vokser her,og det er jo like greit,for magen kommer tidsnok!

kommer nok til å snike litt her i dagboka di[;)][:)]

gratulerer så mye igjen med spiren[:D][:D]

Tusen takk skjønne deg,jeg sniker stadig vekk i din,så du skal få loltil og snike så mye du bare vil[:D]

Nå er denne uken snart ferdig,og jeg har vært hjemme hos mamma og pappa en tur.
ordnet det slik at gubben fikk en overaskelsesfest hjemme med gutta. Det satte han pris på,selv om jeg kjenner jeg hadde hatt godt av senga mi i natt.

Har så vanvittig ømme pupper på kveldene,og masdrassen hos mamma og pappa var vist hardere enn her,og jeg sover jo best på magen,men hadde store problemer med og sove i natt kan du si.

Nå er jeg hjemme igjen,og skal faktisk legge meg ganske tidlig i dag for og ikke ha ødelagt hele dagen i morgen(håper nemmelig på masse sol,sånn at vi kan være ute)

8uker

Idag leste jeg en trist mld på facebook,ei bekjent som var vippet over 12 uker og skulle ha baby nummer to i september hadde mistet.
Her sitter jeg,kvalm som fy,uggen og har en liten baby i magen min og er 8uker på vei.

Dagene går greit,men kjenner det er helt anderledes og være kvalm og gravid nå som jeg har Mie hjemme. Jeg blir fortere sliten,men må ta meg sammen for hennes skyld. Det er helt greit,men jeg skulle virkelig ønske jeg kunne slippe og være kvalm. Hele dagen går på og tenke på kvalmen og være dårlig,jeg prøver virkelig alt jeg kan for og ikke tenke på det,men det går liksom ikke!

Holder meg derfor litt unna og skrive for mye her inne på forumet,svarer der jeg vil,men poster ikke så mange innlegg,da ville hvert enkelt innlegg vært om KVALME!

Nå skal vi slappe av denne søndagen,nye hverandre hele familien.

For ett nederlag

Tenk at man skal bli så dårlig IGJEN,denne gangen er vist terskelen min ganske lav,for jeg ble sykemeldt 100% i litt over en uke. Gått ned 4kg(ca 1 kg i uka) og får i meg svært lite mat og drikke.

Syntes det er ille at jeg skal føle det som ett nederlag og bli sykemeldt,men jeg gjør det,hater og ikke kunne være meg selv,og stille opp når det trengs på jobben.

Men jeg skal komme sterkere tilbake,svangerskapet er ikke en sykdom!!

Huff da, kjedelig at du er så dårlig da [:'(]
Håper det gir seg snart. Men det er verd det da [:)]
Har heldigvis sluppet unna kvalmen foreløpig, men brystene blir værre og værre... Vondt at noe kommer borti, litt vanskelig å finne en god liggestilling i senga... Men det er så verd det [:)]

Tusen takk lille liss!

Da er tablettene hentet,legen fortalte meg at man kunne bli veldig sår og faktisk kaste opp blod dersom man holder på som jeg gjør,så da får vi satse på at det ikke skjer flere ganger og at tablettene fungerer.

Syntes dagene går veldig greit nå som jeg er hjemme,går ikke 24/7 og spyr,men heller mer på kvelden. Så det virker da som hvile kan hjelpe litt.

Vært ute og handlet litt div i dag,syntes jeg kune unne meg noen nye gensere,to til meg og en til gubben. Mie får "kikki" (som er HelloKitty) klistremerker,som hun skal få sette på skapet sitt når hun kommer hjem.

Prøvde meg en tur på jobben i dag,på fargekurs,men det gikk til helvete. Klarte to modeller og litt snikk snakk før jeg måtte kaste inn hånkledet og dra hjem.

Fatter ikke at noe så nydelig og og bære fram ett lite barn skal være så tøft for kroppen min. Eller så er det bare jeg som takler det jævelig dårlig og være kvalm.

Målet mitt i dag er og ikke spy,har kun brekkt med typ 10 ganger,men ingen oppkast.

9uker i dag

Tenke seg til,3uker til den magiske 12 ukers grensa,kanskje 1-2uker til en tidlig ul time jeg skal prøve og fikse til oss. Så spennende,det er jo helt utrolig at jeg er gravid igjen,og at det skal komme en ny baby i hus.

Jeg er fortsatt kvalm,men det er ikke så ille,håper det er fordi jeg klarer og slappe av,spise litt og sove litt midt på dagen,for det kjennes virkelig ut som det er på bedringens vei dette her. Noen dager er bedre enn andre,men fra 6-8har vært de jæv*** ukene jeg har hatt på lenge.

Jeg prøver og ikke tenke så mye denne gangen,men tankene er der,hvordan det vil gå denne gangen. Jeg blir vel så uheldig at jeg får en fødsel som jeg skulle hatt med 1 nå med nummer 2. En laaang helt forferdelig opplevelse! Skulle ønske jeg kunne få den jeg hadde i reprise,for den gikk jo så fint,men det er vel for mye og be om kan jeg tenke meg.

Våkner en gang i løpet av natten og må tisse litt,mulig det er fordi jeg drikker litt mye før jeg legger meg,så skal prøve og begrense det littegranne,men det er ikke lett,sterk saft fungerer mot kvalmen gitt.

Idag skal vi i bursdag,håper formen tilsier at jeg kan oppføre meg normalt og ikke fly ned doen der[:'(]

wow,det har toppet seg som hun sa,er kjempe kvalm i dag,og det er ikke mye jeg kan spise eller lukte eller drikke før jeg brekker meg. Men har ikke spydd enda!!

Har om jeg ikke har skrevet det før,hatt akupounktur i to dager nå,ikke noe godt,men på mandag fungerte det kjempe fint på dagen,men ble dårlig igjen på kvelden. Idag har det ligget kvalme i bakgrunnen hele dagen,noe hun sa jeg måtte regne med i dag. Men det er ikke så ille,men ubehagelig nok.

Nå syntes jeg faktisk at jeg er i så fin form at jeg kan klare litt,litt her hjemme. Men er ikke rare greiene jeg gjør før jeg må legge meg nedpå litt.

Imorgen er det legetime,så skal vi se hva hun sier ang videre sykemleding da.

baaahhhhhhh jeg er kvalm assa!

[:@][:@][:'(][:'(][:@][&:][&:][:(][:'(][:'(][:@][&:][:(][:(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(]

Sykeste sykeste drømmen...... i natt viste jeg fram tvillingene mine til samboeren min,altså pappaen dems. Håper dette ikke var en av disse sandrømte greiene mine altså,for det var utrolig hyggelig,men i virkeligheten trur jeg nok det er fryktelig fryktelig slitsomt!

Back
Topp