Kaffedrikking?

Tar en kopp når typen lager, men har melk i og det blir ikke hver dag og heller ikke mer enn to om dagen
 
Drakk mye kaffi før jeg ble gravid. Nå er det kun om vi får besøk eller er på besøk. Frister lite for tiden [emoji85] cola slutta jeg å drikke sist jeg var gravid, og Pepsi max har jeg aldri likt så godt [emoji4]
 
Var avhengig av morgenkaffen min, men utrolig hvor fort det gikk å avvenne seg den. Ble overrasket forleden da jeg tenkte over hvor mange ukene det er siden jeg drakk kaffe sist, uten at jeg har merket/tenkt over det. :wideyed: Glad jeg ikke drikker brus, sikkert vanskelig å slutte med det også...
 
  • Liker
Reactions: TS
Har ikke drukket kaffe eller svart brus på 6 uker, smaker ikke godt lengre. Men har lyst på kaffe da [emoji4] her går det i iste, melk og pærebrus fra Oskar Sylte [emoji7]
 
  • Liker
Reactions: TS
Har ikke drukket kaffe eller svart brus på 6 uker, smaker ikke godt lengre. Men har lyst på kaffe da [emoji4] her går det i iste, melk og pærebrus fra Oskar Sylte [emoji7]

Hehe, pærebrus fra Sylte ja, da MÅ jo du bare være møring! :p
 
Visste faktisk ikke at det er koffein i Pepsi Max(!!) så her lærte jeg noe nytt.. har helt avsmak på det nå for tiden, men drikker det til vanlig..
 
Last edited:
Jordmor Siri på altformamma sier man kan drikke 2 kopper kaffe om dagen. Det gjør jeg med god samvittighet. Skjenker flere enn to men ender med å drikke en slurk eller to så glemmer jeg av den. Men å starte morgenen med nykokt kaffe det unner jeg meg. Selvfølgelig i moderate mengder. :) Tror det er viktig å ikke bli hysterisk men å ha en generelt god livsstil under svangerskapet.
 

Vedlegg

  • IMG_4982.PNG
    IMG_4982.PNG
    508,5 KB · Visninger: 20
Jordmor Siri på altformamma sier man kan drikke 2 kopper kaffe om dagen. Det gjør jeg med god samvittighet. Skjenker flere enn to men ender med å drikke en slurk eller to så glemmer jeg av den. Men å starte morgenen med nykokt kaffe det unner jeg meg. Selvfølgelig i moderate mengder. :) Tror det er viktig å ikke bli hysterisk men å ha en generelt god livsstil under svangerskapet.
Er dette som står på matportalen og.
I mine to forrige svangerskap drakk jeg kaffe hver dag, og innimellom kunne jeg faktisk ta en tredje kopp og, men nå denne gangen har jeg blitt så dårlig i magen og har ikke drukket en dråpe på 2 uker. Tatt et glass pepsi innimellom, men er ikke så glad i det lenger
 
Har vært igjennom flere merker da jeg har vært mye gravid de siste årene (fordi vi har mistet gjentatte ganger). Vender alltid tilbake til Nescafé sin koffeinfrie pulverkaffe. Det blir ikke helt det samme som vanlig kaffe, så unner meg en vanlig kopp på kafé nå og da :)
 
Back
Topp